Lene~mor til tre Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Hei er det noen her som har en gammel trebøyle til tripp trapp stol ? De nye bøylene de selger nå passer ikke til min gamle tripp trapp stol :| vil gjerne bruke tripp trapp stolen til storesøster til lillemor, stolen er 12 år gammel men like fin ;-) så hvis noen har en liggende jeg kan kjøpe blir jeg glad, får ikke tak i de noe sted lengre. . :|
Honningmelon Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Har ikke noe bøyle, men lurer på hvordan det går med jenta di og maten? Er hun fortsatt småspist?
Lene~mor til tre Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2012 Jada hun er fotsatt like ille, vært sånn i flere mnd hun. . Spent på om hun har lagt på seg noe når vi skal til hs neste uke, igår spiste hun en halv brødskive og et fruktbeger med hirseflak og et halvt middagsglass + fikk pupp. Hun sovnet 7 igår kveld, å våknet 7 på morgenen idag av ringeklkokka. . Noe hun aldri har gjort før :-o men hun har ikke vært noe mere sulten eller intresert i mat av den grunn. . Spiste halv brødskive til frokost og en fruktpose til lunsj. . Hun er forkjøla å hoster stygt nå å så matlysten er dårlig, holder på å få sin første tann også ;-)
Honningmelon Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Høres akkurat ut som jenta mi. Hun var akkurat sånn sist småspiste periode. Hun spiste minimalt. Hoppet også gjerne over et måltid eller to. Hun ble aldri sulten og hadde aldri lyst på mat. Nå har hun spist greit i 3 mnd, så lurer på når neste periode kommer...
Gjest Kira med en av hver Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Vi fikk tak i på loppemarked til vår stol, så det kan jo være et tips.
Lene~mor til tre Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2012 Takk for tips ;-) problemet er at jeg aldri er på loppemarked da de ofte er når jeg er på jobb. . . Honningmelon: huff ja det skal ikke være lett, igår hoppet hun jo over kveldsmaten + nattammingen. . Det siste burde vi kansje slutte med men vet ikke hva hs sier om det når det gjelder vekta. . Er veldig spent, skal dit på onsdag på 10 mnd kontroll ;-)
Honningmelon Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 Blir spennende på kontroll da ;-) Jeg har aldri vært spesielt glad i veiingene, jeg. Jenta mi er lang for alderen og veldig slank. Har aldri vært noe bolle-baby ;-) Når til uka skal dere på kontroll da? Er like spent jeg, hehe.
Lene~mor til tre Skrevet 8. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2012 Jeg synes det var morro. Med veiing helt til snuppa ikke gikk opp i vekt noe mere. . Heheh hun er også lang og tynn, allerede nå sliter jeg med å få buksene til å sitte på henne for de som er lange nok i lengden er jo alt for vide rudt magen. . Vi skal dit på onsdag kl 10.30 ;-) mine andre barn er også lange tynne, buksene til storesøster/storebror har jeg måttet sy i egen buksestrikk på tights og joggebukser nå i 10 år :-P hehe først nå jeg slipper det med største jenta for hun har lagt på seg å er blitt normalvektig, men de har alltid spist bra å spier absolutt alt så det er uvant å ha ei lita kresen tulle ;-)
Honningmelon Skrevet 8. juni 2012 #9 Skrevet 8. juni 2012 Sånn er jenta mi og. Lang og tynn, så bukser kan være vrient, ja :-) Hvor mye veide hun sist dere var på kontroll da? Og hvor lang var hun? Jenta mi har vært noe vanskelig med maten nå, så lurer på om hun har tenkt å dra i gang en ny "nekte-å-spise-periode" :-s
Lene~mor til tre Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 9. juni 2012 Sist veide hun 8030 gram og var 72,5 cm lang ;-) da var hun 9 mnd, på 6 mnd kontrollen veide hun 7670 gram og var 69,5 cm lang. . Noe som betyr at hun gar lagt på seg 360 gram på 3 mnd, når hun var mindre gikk hun jo op 250 gram i uka. . Hehe
Honningmelon Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Jenta mi var nesten akkurat like lang og tung når hun var 7 mnd som når jenta di var 9 mnd ;-) Nå er hun 13 mnd, og på 1 års kontrollen var hun 82 cm og 10 kg. Veldig lang for alderen, og veldig slank ;-) Kunne godt tenkt meg at hun hadde en kilo ekstra å gå på. Har liksom ikke så mye å ta av ved sykdom, så da blir hun veldig tynn syns jeg.
Lene~mor til tre Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2012 Oi såpass ja ;-) snuppa veide 8170 gram idag noe son betyr at hun har lagt på seg 140 gram på en mnd. . Hun var 73,5 cm lang ;-) fikk råd om å kutte ut nattammingen siden hun er så stor selv om hun spiser lite, helsesøster mener hun da etter vært kansje spiser mere på dagen også. Mange ganger virker det som hun våkner mest for kosen sin skyld eller at hun er tørst fordi hun sover jo godt å sovner så fort hun får en slurk av puppen ;-) fikk også råd om å lure inn grøtpulver/korn i frukten hun får til lunsj, men kan man bruke babygrøt til det å? Jeg glemte å spørre om det, hittil har jeg bare brukt hirdeflak og havregryn.
Honningmelon Skrevet 14. juni 2012 #13 Skrevet 14. juni 2012 Da har hun i allefall gått opp da, og det er jo bra med tanke på at hun er såpass småspist for tida :-) Jeg tror også det kan være lurt å prøve og kutte nattammingen. For det skal så lite til før småspiste barn blir mette på melk og ikke orker annen mat. Men, vær forberedt på at det kan ta litt tid før hun evt. begynner å spise mer på dagtid. Må nok ha litt is i magen. Hva sa helsesøster ang. vekta da?:-)
Honningmelon Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 Du kan forresten blande inn grøtpulver i både fruktmos og youghurt. Da blir det straks mer næringsrikt. Fikk det tipset da mi spiste veldig lite, å lage fruktgrøt. Altså blande ut grøtpulver i fruktmos.
Lene~mor til tre Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #15 Skrevet 15. juni 2012 Ok da skal vi prøve ut det, blander du pulveret rett i frukten da uten vann ? ;-) hehe. Virker som snuppa har lagt seg på den kurven hun har sunket ned til å så lenge hun holder seg der er det greit. Må nok ha tolmodighet når det gjelder økt matlyst og det å kutte ut nattammingen ja. . snuppa har nettop fått sin første tann og tann nr to er allerede på vei opp å det virker som det gjør det litt enklere med spisinga for nå kan jeg bare mose middagsmaten med gaffel, før måtte hun få finmost middag ;-) går mye lettere med brødspisinga å merker jeg, de to siste dagene har hun spist bra til kvelds, drakk hele 150 ml velling ( har kjøpt ny i sverige, nå finnes det ikke flere varianter før 1 år) + at hun har spist en halv brødskive :-D nå spiser hun leverpostei på brød igjen å ;-) men jubler ikke enda for hun er alltid sånn med nye ting eller ting vi har kutta ut i en periode, når det har gått 4-5 dager så blir hun vanskelig igjen å vil ikke ha det men det er jo lov å hpåe at hun er inne i en bedre periode nå da :-D. . så nå har hun faktiks sovet to netter på rad uten å våkne også :-D nå går det bra med yoghurtspisinga å, magen hennes har fått vendt seg til det så da har vi en ting til å vafiere med :-) eneste er at hun blir treg i magen men sånn blir hun hver gang med ny mat ;-) så da får vi bruke litt malt i maten ( svisker får hun utslett i hele ansiktet av) har fått tak i. en sånn bøyle til stolen hennes å foresten ;-) hehe
Lene~mor til tre Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 17. juni 2012 Nå idag ville hun ikke ha den nye vellingen mere. . Hehe men hun spiser makrell i tomat nå på brødet også ;-) kjøpte den på tube, den i boks ville hun ikke ha ;-)
Honningmelon Skrevet 18. juni 2012 #17 Skrevet 18. juni 2012 Hvordan går det? Spiser hun litt bedre? Greit at hun kan få youghurt da, for den er jo næringsrik. Jenta mi er veldig glad i youghurt, så om hun ikke vil ha noe annet så får hun youghurt. Veldig greit å ha den som backup :-) Forresten, er det lettere å få i henne mat om du lar henne styre på med maten mens du gir henne samtidig? Jenta mi styrer på med grøt og diverse med egen skje mens jeg gir henne. Da er hun mye enklere å få i mat. Blir en del søl, men det må man regne med :-)
Lene~mor til tre Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 19. juni 2012 Hun har spist bra i hele tre dager, men idag har hun vært helt ille igjen. . 4 biter brød til frokost og 6 ts frukt til lunsj. . Prøvde å gi frukt etter brød siden. Hun spiste så lite men ville ikke ha, å til lunsj prøvde jeg med yoghurt og brød utenom frukten men ville ikke ha noen av delene.. Men til gjengjeld spiste hun nettop et helt middagsglass med potatismos med lax fra sverige :-D vanligvis spiser hun bare halv porsjon, har funnet ut at hun spiser bedre om vi bytter på å gi hjemmelaga og glass. Å alle favorittrettene hennes både med middag, yoghurt og frukt finnes kun i sverige. . Har aldri sett de noe sted her så det er bra vi bor nære grensa ;-) hehe der haf dem jo masse forskjellig velling også som hun spiser i perioder ;-)
Honningmelon Skrevet 20. juni 2012 #19 Skrevet 20. juni 2012 Hva skjer hvis hun får kline med maten mens du gir henne da? Min var også veldig sånn i de småspiste periodene, at jeg måtte variere maten veldig. Ble fort lei. Du er heldig da, som bor i nærheten av grensa :-) De har jo så mye mer der. Vi bor langt unna :-(
Lene~mor til tre Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #20 Skrevet 20. juni 2012 Får hun kline med maten går maten nedi gulvet, i håret, utover ansiktet og utover borplata. . Hehe får hun det i handa moser hum maten å smører utover, ingenting som havner i munnen isåfall hehe. Hun har alltid en skje, og noen lokk + en bok framme når hun spiser som hun styrer å ordner med så vi får lurt i henne mat/avledet henne litt uten det hadde hun vel ikke spist noe. Brødbiter f.eks sitter hun å plukker fra hverandre i bitte bitte små smulebiter selv om det er pålegg på å hiver det rundt og gører utover, så hun har dreisen på pinsettgrepet så det holder. . Vi prøver å passe på at vi spiser samtidig som hun skal ha mat for da spiser hun bedre da hun gjerne vil smake på søskene sine sin mat selv om hun får akkurat det samme selv så er den maten mye mere spennende å det gjør at hun får i seg et par biter/skjeer ekstra ;-)
Honningmelon Skrevet 21. juni 2012 #21 Skrevet 21. juni 2012 Det skal ikke være lett, nei. Når min har vært i sine matnekt-perioder, så har hun ikke lyst på noe. Til og med youghurt kan hun si nei til. Hadde vært enklere om hun hadde spist NOE med stor lyst i allefall. Bekymrer du deg mye for matinntaket da?
Lene~mor til tre Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #22 Skrevet 22. juni 2012 Hun får vel i seg det hun trenger, å siden hun er blid og fornøyd så er det vel greit tenker jeg. Det som bekymrer meg mest er at hun er enda værre når noen passer henne når jeg er på jobb, noen ganger har hun bare spist 10 ts frukt og et par brødbiter på 8 timer + vann . . Huff :|ikke mye morro. Hun nekter å drikke mm fra kopp,flaske osv. . Har tømt ut litervis trur jeg, for jeg hadde to fryseskuffer fulle og alt har bare blitt tømt ut da snuppa ikke har villet ha det når noen har passet henne så det har jeg slutta med. Mme liker hun heller ikke å da blir det vanskelog. Kun pupp som gjelder noe som er litt slitsomt.
Honningmelon Skrevet 26. juni 2012 #23 Skrevet 26. juni 2012 Godt du ikke bekymrer vettet av deg da, for jeg vet hvordan det er, og det er ikke bra... Jeg gruer meg veldig til jeg skal begynne å jobbe igjen, for usikker på hvordan hun kommer til å spise da. Hvordan spiser jenta di om pappaen mater da? Har du forresten prøvd å gi henne vanlig melk (helmelk)? Jenta mi har aldri vært glad i mme og ammingen gikk skeis tidlig. Men, begynte med vanlig melk rundt 10 mnd, og nå drikker hun greit med melk til måltidene.
Lene~mor til tre Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #24 Skrevet 27. juni 2012 Vi har ikke prøvd med vanlig melk enda, tenkte å begynne forsiktig med det nå. Hun spiser heller mindre mat om han gir henne, og enda mindre hvis mormor/bestemor mater henne. mamma er favoritten og noen ganger storesøster hehe, hun får henne til å spise enkelte ganger når jeg ikke får henne til å spise ;-)
Lene~mor til tre Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #25 Skrevet 27. juni 2012 Hvor gammel er foresten snuppa di ? :-) du er heldig som ikke har begynt å jobbe enda, jeg begynte å jobbe da snuppa bare var 7,5 mnd gammel siden jeg hadde permisjon med full lønn. . Nå har jeg heldigvis 3 uker ferie å skal kose med hjemme og på ferie med barna :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå