Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det dette man tar når man er moden og vil at ting skal skje eller hva???

ja, litt teit spørsmål, men må man så må man :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke...;)

Skrevet

Nei, det er vel bare eit middel som hjelper å styrke livmora og gi bedre og meir effektive rier.

Skrevet

Var hos jordmor i går. Hun anbefalte meg å begynne på bringebærkapslene mine en måned før termin siden jeg har mange kynnere. Jeg har 6 uker igjen og tar meg en liten pause ettersom hun mente det kunne forverre lite effektive kynnere lenge før man egentlig er moden.

Leste hos en av forhandlerne på nettet at man skal begynne 2 måneder før termin, men nå lever jo disse av å selge kapsler da :)

Starter opp igjen om 2 uker, og håper bringebærkapsler er det som skal til for en lynrask og fullstendig smertefri fødsel denne gangen ;) ;) ;)

Skrevet
:) takk :) har lest at mange som har tatt dette har hadd korte fødsler(5 til 7 t) ingen rifter eller tang og livmoren trekker seg fortere samme hos de som har tatt dette. VEt ikke om dette stemmer..
Skrevet

Jeg tok bringebærkapsler i forrige svangerskap, vet ikke om det hjalp for noe jeg da.

Ihvertfall ikke for revning..

Rask fødsel hadde jeg, men det tegnet til å bli det uansett siden første fødsel var styrt fødsel, og både min mor og min mormor har hatt styrtfødsler med alle sine.

Skrevet

Jeg begynte å ta disse tre uker før termin med førstemann, fødte tre dager over termin, revnet lite. Tok ingen ting med nr to, fødte en uke før termin, revnet lite og en mye bedre fødsel enn med nr en.... Tar ingen ting nå heller.

Skrevet

Jeg har brukte de med min tre fødseler. Jeg tror det har hjelpet mye. Det hjelper også med tiden etter fødselen når livmoren skal trekker seg tilbake. Med alle fødseler har livmoren min gått ned veldig raskt!!!! Nå sitter jeg har 6 dager etter mitt tredje sønnen var født og jeg kan nesten ikke kjenner livmoren igjen det er under symphysen..... (pelvic bone)

Det hjelper også med blødningen. For meg har det nesten stoppet. :) Glemt å se mitt tredje fødselen tokk bare en halv time fra 4cm til babyen var født, såå du kan se at bringebærblad te hadde hjelpet en god del. Mitt første fødsel tokk bare 6 timer fra vann avgang til babyen var født.

Lykke til. Fortsetter å drikke en kopp te per dag etter fødselen din, det hjelper livmoren å trekke seg tilbake fortere.

Skrevet

men det er ikke te jeg drikker.. d er kapsler som skal svelges..

har det samma nytta eller må d være te?

Skrevet

men det er ikke te jeg drikker.. d er kapsler som skal svelges..

har det samma nytta eller må d være te?

Tror det er de samme

Skrevet

Jeg tok kapsler forrige svangerskap og vannet gikk tre uker før tiden. Det ble keisersnitt av andre årsaker, men livmoren ville ikke trekke seg sammen og jeg mistet mye blod. Jeg vet ikke om jeg føler de var til hjelp for modning da det tydeligvis ble modent alt for tidlig. Føler i tillegg at det ikke hjalp på min livmor iallefall, men det kan jo ha noe med keisersnittet å gjøre. Har droppet det denne gangen, som så mange andre ting jeg har droppet i dette svangerskapet som jeg var veldig opptatt av i mitt første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...