Oktobermamma:) + spire Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Har en på nesten 8 mnd med to tenner nede. Har forsøkt brød uten skorpe med leverpostei uten det største hellet... Får ned kanskje noen få biter totalt, men er da avhengig av å gi vann mellom bitene for å så skylt ned restene i munnen. Liker leverposteien og gaper når biten nærmer seg munnen, men virker som at han ikke helt forstår hva han skal med brødbiten. Spiser grøt og middagsglass for 8 mnd uten noe som helst problem. Har noen tips om hvordan få han til å skjønne at brødet skal svelges etter at han har suttet og "tygget" på det? Evt om annet pålegg er lettere Skal sies at jeg bare har prøvd en drøy uke, men ser ikke så mye fremgang...Gikk lettere med grøt og glass
Lene~mor til tre Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Vet ikke om jeg har noen spesielt gode råd jeg men det er vel bare å fortsette å prøve ;-) snuppa mi på 10 mnd har ingen tenner, (hun begynner å få en nede, men den er bare nedi tannkjøttet enda) å hun spiser brødskiver som bare det ;-) hun sutter på brødbitene først for så å tygge dem med gommene hehe, hun slet litt i førsten når hun fikk brød men det gikk seg til etter hvert. Men det er jo egentlig ikke noe stresse med siden gutten din spiser grøt da, det gjør nemlig ikke snuppa mi.
Oktobermamma:) + spire Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2012 Da er det bare å forsøke videre da:) Merker han blir litt lei av grøt med mindre jeg varierer ofte. Lene-mor: Hadde du noe pålegg på i starten, eller bare vanlig brød uten pålegg?
RødRev Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 De må vende seg til en ny teknikk Maten kan komme ut, uten at det var det barnet hadde til intensjon.. For noen tar det litt tid å lære seg teknikken, men det er jo forskjell på ungene. Her har det gått veldig lett med nr. 2, men eldstemann brukte litt mer tid. Husker at jeg tenkte at det ville bli veldig problematisk, men det gikk seg overraskende fort til.
Lene~mor til tre Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Jeg hadde kun smør på, men snugpa mi liker best brød med kun smør på da ;-);-) hun kan spise med tynt lag leverpostei innimellom, noe annet vil hun ikke ha på for da bare spytter hun ut hehe
up&go Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Bare fortsett, det tar litt tid og det skal jo læres. Prøv forskjellige typer brød, noen blir veldig deigete. Min på 10,5 mnd kan sluke noen brød og fortsatt bare spytte ut små deigklumper av et annet. Most banan er en hitt som pålegg her, om ikke noe annet faller i smak. Et annet tips kan være å gi han en brødskalk som han kan gnage litt på, så han blir vant til konsistensen.
♥ Min engel ♥ Skrevet 8. juni 2012 #7 Skrevet 8. juni 2012 Har en på nesten 8 mnd med to tenner nede. Har forsøkt brød uten skorpe med leverpostei uten det største hellet... Får ned kanskje noen få biter totalt, men er da avhengig av å gi vann mellom bitene for å så skylt ned restene i munnen. Liker leverposteien og gaper når biten nærmer seg munnen, men virker som at han ikke helt forstår hva han skal med brødbiten. Spiser grøt og middagsglass for 8 mnd uten noe som helst problem. Har noen tips om hvordan få han til å skjønne at brødet skal svelges etter at han har suttet og "tygget" på det? Evt om annet pålegg er lettere Skal sies at jeg bare har prøvd en drøy uke, men ser ikke så mye fremgang...Gikk lettere med grøt og glass Når jeg gav litt avlange biter som snuppa kunne spise selv, så fant hun fortere ut hvordan hun skulle spise brødskiven. Da tok det kun ett par dager, så kunne jeg gi små terninger og hun spiste til den store gullmedaljen Hun liker leverpostei, prim, most banan og makrell i tomat. Lar henne fremdeles få lov til å spise litt selv, da hun elsker å styre med maten selv. Men kommer litt ann på hva vi skal den dagen og om jeg orker mye grising
Ba72 Skrevet 8. juni 2012 #8 Skrevet 8. juni 2012 Funket hos oss å væte brødet litt, hadde en liten skvett vann/melk på fatet som skiva fikk "dra" litt i. Herlig søl!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå