Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Jeg prøver å slanke meg uten å lykkes. Jeg trener 5 ganger per uke og spiser sunt. Men går ikke ned i vekt. Skjønner jo selvsagt at det skyldes at jeg spiser for mye. Begynner hver mandag og skal spise mindre, men det sklir ut. Vekta er helt stabil på 8 kilo mer enn trivselsvekt. Vil jeg gå ned i vekt ved å faste èn dag per uke? (bare drikke). Jeg vil heller det enn å spise mindre hele uka.
<3 2G <3 Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Hei. Kjenner frustrasjonen, men har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Eller prøvd lavcarbo, trenger ikke ta helt av, men begrense hvetemel og stivelse som o pasta og potet og ris? Og sukker så klart. Bruk herbalife, allevo eller atkins om du skal ikke spise noe. Men det er de som ikke spiser nok også, får om du trener må du ha nok protein. Lykke til:-)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Det tviler jeg sterkt på hvis du spiser for mye (som du selv skriver)resten av uken.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Det tviler jeg sterkt på hvis du spiser for mye (som du selv skriver)resten av uken. Jeg spiser ikke mye, men for mye til å gå ned i vekt. Starter uka med ca 1400 kalorier per dag og avslutter den med ca 1800 per dag. Altså ikke så mye, men nok til at vekten holdes stabil.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Vel, anbefaler ikke å faste en dag i uka, og tror heller ikke du vil gå ned ved det. Det som skjer hvis du faster en dag, er at kroppen tror den ikke får noe mat framover og den begynner å spare energi og setter ned forbrenningen. Spiser du mer dagen etter da, vil du gå opp. Men hvor mange kalorier spiser du per dag da? Og hvor mange måltider? Vil heller anbefale deg å spise moderat 6 dager i uka (1500 kalorier ca fordelt på 4-5 måltider) og ha en spisedag da du kan spise hva du vil og så mye du vil. Det er egentlig enkelt, du må forbrenne mer enn du putter i deg. Så begynn å telle kalorier. Trener du endel, er rundt 1500 kalorier per dag ok å spise. Men det kommer ann på vekten din og hvordan trening du gjør.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Hei. Kjenner frustrasjonen, men har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Eller prøvd lavcarbo, trenger ikke ta helt av, men begrense hvetemel og stivelse som o pasta og potet og ris? Og sukker så klart. Bruk herbalife, allevo eller atkins om du skal ikke spise noe. Men det er de som ikke spiser nok også, får om du trener må du ha nok protein. Lykke til:-) Har en stoffskifte sykdom, men har nå normale verdier og går ikke på medisin. Så vil ikke tro det skal påvirke at jeg ikke går ned. Har prøvd lavkarbo med hell èn gang, og uten helle 4-5 ganger (virket bare første gang selv om jeg gjorde det samme de neste gangene). Tenkte å eventuelt faste en dag jeg ikke trener.
Miss 84 Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Er det ikke sånn at kroppen da vil gå i sparemodus den dagen du faster, slik at den vil prøve å holde på de kaloriene du får i deg senere i uka? Sånn at resultatet blir det samme som om du hadde spist mye alle dager, eller anskje faktisk leggger på deg av det?? Vet ikke, men mener å ha hørt noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #9 Skrevet 6. juni 2012 Altså det med spisedag fungerer motsatt av fastedag. Spiser du mye en dag, tror kroppen at den får masse mat og setter opp forbrenningen. Så hvis du dagene etter spiser lite, vil du forbrenne mer pga forbrenningen er høyere. Og man legger ikke på seg av å spise mye en dag i uka. Men hvis du ikke går ned ved å spise 1600 kalorier per dag, forbrenner du sannsynligvis ikke nok ved treningen du gjør.
L-8 Skrevet 6. juni 2012 #10 Skrevet 6. juni 2012 Det er ingenting som heter sparemodus, gi dere nå!! Det er det totale kcalunderskuddet du går ned av. Har du sett på periodisk faste?
<3 2G <3 Skrevet 6. juni 2012 #11 Skrevet 6. juni 2012 Hei. Kjenner frustrasjonen, men har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Eller prøvd lavcarbo, trenger ikke ta helt av, men begrense hvetemel og stivelse som o pasta og potet og ris? Og sukker så klart. Bruk herbalife, allevo eller atkins om du skal ikke spise noe. Men det er de som ikke spiser nok også, får om du trener må du ha nok protein. Lykke til:-) Har en stoffskifte sykdom, men har nå normale verdier og går ikke på medisin. Så vil ikke tro det skal påvirke at jeg ikke går ned. Har prøvd lavkarbo med hell èn gang, og uten helle 4-5 ganger (virket bare første gang selv om jeg gjorde det samme de neste gangene). Tenkte å eventuelt faste en dag jeg ikke trener. Har du stoffskiftesykdom vil ikke en lavcarbo funke, men ønsker deg all lykke til. Og heller gå over til Shake om du ikke vil spise.
L-8 Skrevet 6. juni 2012 #12 Skrevet 6. juni 2012 Hei. Kjenner frustrasjonen, men har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Eller prøvd lavcarbo, trenger ikke ta helt av, men begrense hvetemel og stivelse som o pasta og potet og ris? Og sukker så klart. Bruk herbalife, allevo eller atkins om du skal ikke spise noe. Men det er de som ikke spiser nok også, får om du trener må du ha nok protein. Lykke til:-) Har en stoffskifte sykdom, men har nå normale verdier og går ikke på medisin. Så vil ikke tro det skal påvirke at jeg ikke går ned. Har prøvd lavkarbo med hell èn gang, og uten helle 4-5 ganger (virket bare første gang selv om jeg gjorde det samme de neste gangene). Tenkte å eventuelt faste en dag jeg ikke trener. Har du stoffskiftesykdom vil ikke en lavcarbo funke, men ønsker deg all lykke til. Og heller gå over til Shake om du ikke vil spise. Tull og tøys! Jeg har stoffskiftesykdom og har gått ned 20 kg, primert ved hjelp av lavkarbo.
<3 2G <3 Skrevet 6. juni 2012 #13 Skrevet 6. juni 2012 Hei. Kjenner frustrasjonen, men har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Eller prøvd lavcarbo, trenger ikke ta helt av, men begrense hvetemel og stivelse som o pasta og potet og ris? Og sukker så klart. Bruk herbalife, allevo eller atkins om du skal ikke spise noe. Men det er de som ikke spiser nok også, får om du trener må du ha nok protein. Lykke til:-) Har en stoffskifte sykdom, men har nå normale verdier og går ikke på medisin. Så vil ikke tro det skal påvirke at jeg ikke går ned. Har prøvd lavkarbo med hell èn gang, og uten helle 4-5 ganger (virket bare første gang selv om jeg gjorde det samme de neste gangene). Tenkte å eventuelt faste en dag jeg ikke trener. Har du stoffskiftesykdom vil ikke en lavcarbo funke, men ønsker deg all lykke til. Og heller gå over til Shake om du ikke vil spise. Tull og tøys! Jeg har stoffskiftesykdom og har gått ned 20 kg, primert ved hjelp av lavkarbo. Oki, gir bare ut den info jeg har. Er ikke alle like heller, men trenger ikke bli ufin.
L-8 Skrevet 6. juni 2012 #14 Skrevet 6. juni 2012 Hei. Kjenner frustrasjonen, men har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Eller prøvd lavcarbo, trenger ikke ta helt av, men begrense hvetemel og stivelse som o pasta og potet og ris? Og sukker så klart. Bruk herbalife, allevo eller atkins om du skal ikke spise noe. Men det er de som ikke spiser nok også, får om du trener må du ha nok protein. Lykke til:-) Har en stoffskifte sykdom, men har nå normale verdier og går ikke på medisin. Så vil ikke tro det skal påvirke at jeg ikke går ned. Har prøvd lavkarbo med hell èn gang, og uten helle 4-5 ganger (virket bare første gang selv om jeg gjorde det samme de neste gangene). Tenkte å eventuelt faste en dag jeg ikke trener. Har du stoffskiftesykdom vil ikke en lavcarbo funke, men ønsker deg all lykke til. Og heller gå over til Shake om du ikke vil spise. Tull og tøys! Jeg har stoffskiftesykdom og har gått ned 20 kg, primert ved hjelp av lavkarbo. Oki, gir bare ut den info jeg har. Er ikke alle like heller, men trenger ikke bli ufin. Unnskyld, var ikke meningen å virke krass, jeg synes bare det er så synd at mange her sitter på feilinformasjon som de tror er sannheter. Jeg sier ikke at lavkarbo er løsningen for alle, men for mange nordmenn med vektproblemer kan det være én løsning på problemene
<3 2G <3 Skrevet 6. juni 2012 #15 Skrevet 6. juni 2012 Hei. Kjenner frustrasjonen, men har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Eller prøvd lavcarbo, trenger ikke ta helt av, men begrense hvetemel og stivelse som o pasta og potet og ris? Og sukker så klart. Bruk herbalife, allevo eller atkins om du skal ikke spise noe. Men det er de som ikke spiser nok også, får om du trener må du ha nok protein. Lykke til:-) Har en stoffskifte sykdom, men har nå normale verdier og går ikke på medisin. Så vil ikke tro det skal påvirke at jeg ikke går ned. Har prøvd lavkarbo med hell èn gang, og uten helle 4-5 ganger (virket bare første gang selv om jeg gjorde det samme de neste gangene). Tenkte å eventuelt faste en dag jeg ikke trener. Har du stoffskiftesykdom vil ikke en lavcarbo funke, men ønsker deg all lykke til. Og heller gå over til Shake om du ikke vil spise. Tull og tøys! Jeg har stoffskiftesykdom og har gått ned 20 kg, primert ved hjelp av lavkarbo. Oki, gir bare ut den info jeg har. Er ikke alle like heller, men trenger ikke bli ufin. Unnskyld, var ikke meningen å virke krass, jeg synes bare det er så synd at mange her sitter på feilinformasjon som de tror er sannheter. Jeg sier ikke at lavkarbo er løsningen for alle, men for mange nordmenn med vektproblemer kan det være én løsning på problemene Er helt ening men deg der, viss du leser det andre jeg har skrevet ser du det. Men, de jeg kjenner med stoffskiftetsykdom har det ikke hjulpet i det hele tatt. Og de har fått beskjed fra lege at det ikke er veien å gå.
L-8 Skrevet 6. juni 2012 #16 Skrevet 6. juni 2012 Hei. Kjenner frustrasjonen, men har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Eller prøvd lavcarbo, trenger ikke ta helt av, men begrense hvetemel og stivelse som o pasta og potet og ris? Og sukker så klart. Bruk herbalife, allevo eller atkins om du skal ikke spise noe. Men det er de som ikke spiser nok også, får om du trener må du ha nok protein. Lykke til:-) Har en stoffskifte sykdom, men har nå normale verdier og går ikke på medisin. Så vil ikke tro det skal påvirke at jeg ikke går ned. Har prøvd lavkarbo med hell èn gang, og uten helle 4-5 ganger (virket bare første gang selv om jeg gjorde det samme de neste gangene). Tenkte å eventuelt faste en dag jeg ikke trener. Har du stoffskiftesykdom vil ikke en lavcarbo funke, men ønsker deg all lykke til. Og heller gå over til Shake om du ikke vil spise. Tull og tøys! Jeg har stoffskiftesykdom og har gått ned 20 kg, primert ved hjelp av lavkarbo. Oki, gir bare ut den info jeg har. Er ikke alle like heller, men trenger ikke bli ufin. Unnskyld, var ikke meningen å virke krass, jeg synes bare det er så synd at mange her sitter på feilinformasjon som de tror er sannheter. Jeg sier ikke at lavkarbo er løsningen for alle, men for mange nordmenn med vektproblemer kan det være én løsning på problemene Er helt ening men deg der, viss du leser det andre jeg har skrevet ser du det. Men, de jeg kjenner med stoffskiftetsykdom har det ikke hjulpet i det hele tatt. Og de har fått beskjed fra lege at det ikke er veien å gå. De har sikkert fått den beskjeden av fastlegen som baserer det på 20 år gammel skolemedisin og er "forpliktet" til å råde etter helsemyndighetenes generelle anbefalinger. Er ikke så fan av fastlegeordningen til annet enn influensa og svangerskapskontroller gitt....
Mrs Smith Skrevet 6. juni 2012 #17 Skrevet 6. juni 2012 (endret) Kroppen vil gå i sparemodus som ei over her skriver... , heller jevnt , ofte og lite, mye proteiner, men alt dette vet du sikkert ! Jeg sliter med det samme 7-8 kg som sitter dønn fast :-( må kanskje bare lære seg å leve med det ? Selv er jeg startet med Max 1300 kcal, så får vi se hvor lenge det holder (trener lite fo tiden) Grethe Roede -har du prøvd det ? Tror vel egentlig på å være 'altetende', med mindre posjoner .. Endret 6. juni 2012 av Mrs Smith
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #18 Skrevet 6. juni 2012 Kroppen vil gå i sparemodus som ei over her skriver... , heller jevnt , ofte og lite, mye proteiner, men alt dette vet du sikkert ! Jeg sliter med det samme 7-8 kg som sitter dønn fast :-( må kanskje bare lære seg å leve med det ? Selv er jeg startet med Max 1300 kcal, så får vi se hvor lenge det holder (trener lite fo tiden) Grethe Roede -har du prøvd det ? Tror vel egentlig på å være 'altetende', med mindre posjoner .. Ja, har prøvd alt:(
L-8 Skrevet 6. juni 2012 #19 Skrevet 6. juni 2012 ALT kan du ikke ha prøvd, for da hadde du funnet den løsningen som funket for deg. Den finnes nemlig! Hvor mye trener du? Fører du diettdagbok? Let etter løsning på fitnessbloggen.no fremfor her, der finner du mye mer kompetent hjelp enn hva du vil få her.
*LilleTroll + spira Skrevet 6. juni 2012 #20 Skrevet 6. juni 2012 Jeg spiste riktig og balansert, løp meg opp mot halvmaraton og hadde PT, ALT tilsa at jeg skulle redusere vekta. Hverken jeg eller PT skjønte hvorfor ikke noe skjedde... Var så på utredning for matintåleranse, og fikk store utslag på gjærsopp. Kuttet ut gjær, og svosj... Kg rant av! Så, det kaaaaan være noe bakenforliggende. Fortsatte i samme stil som før (sunt kosthold og trening), fant trivselsvekten og holdt den i 2 år :-) Da var det på an igjen med svangerskap :-) Må legge til at jeg gikk opp nesten 30 kg sist runde (før utredning.) Er 39+3 nå og har gått opp 13-14 kg!
Gjest yrild Skrevet 6. juni 2012 #21 Skrevet 6. juni 2012 He he jeg leste feste en gang i uka for å gå ned i vekt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå