Gå til innhold

Tar dere noe annet enn folat i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, tran på meg óg. åsså noe som heter Tahitian Noni- det er en fruktjuice av en spesiell frukt, men det er noe jeg har tatt daglig i mange år- gjør at jeg aldri blir forkjølet ol. Har tre barn og er gravid med nr fire og legene ser ingenting galt i det, kun positive tegn :)

Annonse

Har i tillegg til folat tatt jerntabletter og c-vitaminer. Dette er fordi jeg hadde jernanemi i fjor høst og har bygd opp lageret mitt igjen ( selvsagt i samråd med lege). Men nå er lageret ganske bra, så da blir det slutt på det så fort brettet er ferdig.

Ellers tar jeg magnesium.

Leste her inne at det kan hindre leggkramper, noe jeg var plaget av ved mine andre to graviditeter.

Har "lyst" til å ta tran, men jeg har prøvd flere forskjellige typer og er utrolig plaget med at det kommer opp igjen :o

Foruten det prøver jeg å spise variert og frukt hver dag :)

Jeg har kjøpt kosttilskudd for gravide på apoteket. Egne esker for hvert trimester. Første trimester består av fire tabletter:

http://www.vitusapot...PID-816927.aspx

Jeg bruker og den men har aldri fått med meg at de er forskjellige fra trimester til trimester?? Brukt den før og...

Hvor får man tak i Tahitian Noni?

Kan kjøpes via nettet eller på helsekostbutikker.

Kan ikke kjøpes på nett eller hesekost, du må via forhandler eller butikken i Sandvika......

Ikke det? Jeg har ikke hatt noe problem med å bestilt det på nett. Jeg har noen helsekostbutikker på Hamar som har de i sitt varesortiment også... Spør så kan de sikkert bestille om de ikke har det i sitt sortiment.

Jeg har kjøpt kosttilskudd for gravide på apoteket. Egne esker for hvert trimester. Første trimester består av fire tabletter:

Jeg bruker og den men har aldri fått med meg at de er forskjellige fra trimester til trimester?? Brukt den før og...

Det er vel en til 1.trimester, den som heter gravid, og så er det en som heter gravid og ammende som liksom skal brukes fra 1.trimester. Jeg aner ikke hva forskjellen er, men antar at det har noe med folat å gjøre?

Det er vel en til 1.trimester, den som heter gravid, og så er det en som heter gravid og ammende som liksom skal brukes fra 1.trimester. Jeg aner ikke hva forskjellen er, men antar at det har noe med folat å gjøre?

Det er folaten som er forskjellen på de to ulike pakkene

Annonse

Hvor får man tak i Tahitian Noni?

Kan kjøpes via nettet eller på helsekostbutikker.

Kan ikke kjøpes på nett eller hesekost, du må via forhandler eller butikken i Sandvika......

Ikke det? Jeg har ikke hatt noe problem med å bestilt det på nett. Jeg har noen helsekostbutikker på Hamar som har de i sitt varesortiment også... Spør så kan de sikkert bestille om de ikke har det i sitt sortiment.

Det er en annen Noni-produsent, det er ikke Tahitian Noni som selges på nett.

Har i tillegg til folat tatt jerntabletter og c-vitaminer. Dette er fordi jeg hadde jernanemi i fjor høst og har bygd opp lageret mitt igjen ( selvsagt i samråd med lege). Men nå er lageret ganske bra, så da blir det slutt på det så fort brettet er ferdig.

Ellers tar jeg magnesium.

Leste her inne at det kan hindre leggkramper, noe jeg var plaget av ved mine andre to graviditeter.

Har "lyst" til å ta tran, men jeg har prøvd flere forskjellige typer og er utrolig plaget med at det kommer opp igjen :o

Foruten det prøver jeg å spise variert og frukt hver dag :)

ang tran er det lett å få tran "i retur" eller at du går å smågulper tran hele dagen om du tar den i kapselform, har jeg erfart. Jeg tar flytende og det er ikke så værst.

Av tran/omega-3 klarer jeg kun Möllers "garantert uten oppstøt" kapsler. Men kan kun ta én om gangen, ellers blir det oppstøt :-/ Tar en om morgenen og en om kvelden.

Tahitian Noni prøvde jeg for mange år siden, og fikk utslett av det, så jeg vil ikke anbefale noen å begynne å ta det mens de er gravide. Er vel ganske sjeldent å få allergisk reaksjon, men det kan altså skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...