Gå til innhold

Flytte lengre ut enn Strømmen, men hvor? Leirsund, Sørum, Fetsund...?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor nå på Strømmen i en tomannsbolig, jeg, mannen og 1-åringen og så kommer det en baby til i november. Jeg er født og har bodd i Oslo hele livet til vi flyttet hit i 2009. For å ha råd til hus måtte vi ut av Oslo og Strømmen virket som et godt alternativ. Ser nå at vi ikke ønsker å bo her i all fremtid samt at vi ønsker enebolig. Prognosene sier at barneskolen vi sogner til innen 5 år vil ha 60-70% minoritetsspråklige elever og dette ønsker jeg ikke for mine barn.

Har fått øynene opp for Leirsund, men det begynner å bli dyrt der også nå, vi har max. ca 3,2 mill å kjøpe for. Var på visning på Lindberg i Sørum igår, litt langt ute synes jeg, men må vel venne meg til tanken at vi må et stykke ut for å ha råd til hus.

Er det noen som erfaringer med Frogner, Fetsund eller andre områder rundt i Skedsmo og omegn som er fint å bo med barn og ikke for tett med hus? Tips og erfaringer taes imot med takk! :)

Skrevet

Bor i Fetsund og trives kjempegodt.

Passe sentralt med 10 min. til Lillestrøm og 25 min. til Oslo, likevel er det relativt landlig og rolig med fine turområder.

Skolene her skal være gode og det er et godt og aktivt idrettsmiljø for både voksne og barn her.

Hvor tett det er med hus avhenger litt av område.

Anbefales :)

Skrevet

gjerdrum er knall! :D landlig og 5 min unna skedsmokorset :)

Skrevet

Har vært på noen visninger på Vardefjellet, i de nyeste områdene. Mannen synes husene ligger vel tett da han ønsker litt stor tomt m plass til tilhenger, ved, utstyr etc.

Har i det siste tenkt på Fetsund, men mange advarer mot trafikken om man må inn til Oslo for å komme på jobb? Som helt ukjent er det også litt vanskelig å orientere seg om de ulike områdene. Vet om Garderåsen , men noen av husene på finn som det står er i Fetsund ser ut til å være et godt stykke unna "sentrum" - hvilke områder vil du anbefale på Fetsund?

Skrevet

Vi har også vurdert Fetsund, men fordi mannen begynner kl 07 på jobb i Oslo, har vi sånn halvveis slått det fra oss. Flere han jobber med bor i fetsund og i nærheten og de sier at for å rekke jobben må de være i eller helst forbi Fetsund kl 06.

Jeg har ingen erfaring med dette selv altså, kun det jeg er blitt fortalt.

Skrevet

Samme gjelder i grunnen Gjerdrum - hvilke områder ser man etter hus der? Bør være i grei avstand fra barnehagen, barneskole etc. Trodde Skedsmo var så langt ut jeg skulle havne, men skjønner jeg må revurdere. Jeg er førskolelærer og har jo muligheten til forhåpentligvis å få jobb i nærheten slik at jeg slipper pendling til Oslo hvor jeg jobber nå.

Tenker også at avstanden til besteforeldre og tante til mine små som bor i Oslo sentrum blir lang ifh til besøk og barnevakt, men venner seg vel til det også?! Sliter med å vite hva jeg vil akkurat nå kjenner jeg... Men boligprisene stiger jo hele tiden så får vel bestemme meg etterhvert... snart! :)

Skrevet

Da anbefaler jeg Aurskog Høland.

Aursmoen/Aurskog, er selv innflytter fra Lørenskog.

Barnehagen her er kjempebra, så vidt jeg vet er det 6-7 barnehager her, og en bra barneskole.

Anbefaler aurskog på det varmeste, det er ca 30 min med bil fra Strømmen. ca 10 min fra Fet. Virkelig drømmested for de som har barn, familiested i Aurskog :-)

Skrevet

Mannen min har begrensede jobbmuligheter og belager seg på å jobbe i Oslo, derfor blir nok Aurskog noe langt unna selv om det ser ut til å være et kjempekoselig sted.

Da jeg fortalte pappaen min hvor jeg skulle da jeg skulle på et barselbesøk til Aurskog var hans umiddelbare reaksjon: "dit må dere ikke flytte, det er langt unna"!

Skrevet (endret)

Hei .Jeg har bodd i Fetsund ,helt greit men trafikken på morgen og ettermiddag er pyton.

Jeg bor på Lindeberg Frogner .Kjøpte enebolig her for 2 år siden.

Bodde i Lillestrøm før det og var meget vant til å bo sentralt.Uvant og flytte hit , men trives kjempegodt.Har fått lappen nå så det er kjempegreit å bo her:)

Trives godt her på Lindeberg .Stille og rolig og ganske sentralt med tanke på hvor kort det er til motorveien.12 minutter til Lillestrøm feks.

Men det er veldig fint i Fetsund altså , men jeg er oppvokst i Skedsmo så kansje derfor jeg trives bedre på denne siden.

Det er flere barnehager her og er meget fornøyd med den vi har.

De skal utbygge en del på Frogner så det er en del utvikling her.

Og det er togstasjon både på Lindeberg og frogner.Kommer kjapt inn til Oslo med tog.Msnge som tar toget til jobb her.

Endret av *Smiley*venter nr 3 :):)
Skrevet

Har vært på noen visninger på Vardefjellet, i de nyeste områdene. Mannen synes husene ligger vel tett da han ønsker litt stor tomt m plass til tilhenger, ved, utstyr etc.

Har i det siste tenkt på Fetsund, men mange advarer mot trafikken om man må inn til Oslo for å komme på jobb? Som helt ukjent er det også litt vanskelig å orientere seg om de ulike områdene. Vet om Garderåsen , men noen av husene på finn som det står er i Fetsund ser ut til å være et godt stykke unna "sentrum" - hvilke områder vil du anbefale på Fetsund?

Ja det er mye trafikk på Fetveien i rushen, men toget tar bare 23 minutter så kanskje det kan være en løsning? Jeg jobber i Oslo og bruker faktisk kortere vei til jobb herfra enn da jeg bodde rett i utkanten av Oslo.

Nå skal de jo bygge ut Fetveien så køen blir mindre eller ikke-eksisterende. Men da vil nok boligprisene her øke også, så vær tidlig ute...

I Garderåsen står husene tett, men det er mange områder her med avstand mellom husene. Selv synes jeg det er ekstremt koselig på Øya.

Skrevet

Nå skal de jo bygge ut Fetveien så køen blir mindre eller ikke-eksisterende. Men da vil nok boligprisene her øke også, så vær tidlig ute...

De skal bygge ut Fetveien, men de fleste som pendler den veien sier at den store "proppen" er brua i Fetsund og den har de i følge rb i går planer om å bygge ut i 2032, så det blir mest sannsynlig noen flere år med kø...

Jeg bor i Lillestrøm og møter på køen mot Fetsund allerede her.

Men tog er et godt alternativ til bil så lenge man jobber ganske sentralt i Oslo, hvis man først må til sentrum, så bytte og et stykke ut av sentrum i en annen retning, da tar det fort lang tid med kollektivt.

Skrevet

Fetsund er er mygghøl!

Skrevet

Mye mygg der også ja! Vi synes det har vært plagsomt mye her på Strømmen de siste 3 somrene (så lenge vi har bodd her) og ønsker oss litt vekk fra det. Hvordan er myggsituasjonen i Sørum!?

Tror vi ønsker å holde oss ved E6 sånn omtrent. Fint å høre at Lindeberg ved Frogner er koselig, var som sagt på en visning der igår, men huset var ikke helt det vi er på jakt etter.

Håper fortsatt det skal dukke et fint og prismessig overkommelig hus opp på Leirsund, men fint med alternativer!

Skrevet

Hva med Skedsmokorset?? Knallfint og kort vei til Lillestrøm og Oslo. Brånåsen eller Tæruddalen feks er jo supert for barnefamilier :)

Hadde holdt meg unna både Leirsund og Fetsund i hvert fall.

Skrevet

De skal bygge ut Fetveien, men de fleste som pendler den veien sier at den store "proppen" er brua i Fetsund og den har de i følge rb i går planer om å bygge ut i 2032, så det blir mest sannsynlig noen flere år med kø...

Jeg bor i Lillestrøm og møter på køen mot Fetsund allerede her.

Men tog er et godt alternativ til bil så lenge man jobber ganske sentralt i Oslo, hvis man først må til sentrum, så bytte og et stykke ut av sentrum i en annen retning, da tar det fort lang tid med kollektivt.

Det blir firefelts vei fra Lillestrøm til Garderåsen i 2013, og det vil løse veldig mye. "proppen' ved brua har jeg hørt skal løses ved at det legges nye veier andre steder som leder trafikk vekk fra hovedveien og lyskrysset ved brua, sa vil det blir mindre trafikk der.

Men ja, en konsekvens av å flytte ut av byene er jo at det tar lenger tid å komme seg til og fra jobb.

Skrevet

Mye mygg der også ja! Vi synes det har vært plagsomt mye her på Strømmen de siste 3 somrene (så lenge vi har bodd her) og ønsker oss litt vekk fra det. Hvordan er myggsituasjonen i Sørum!?

Tror vi ønsker å holde oss ved E6 sånn omtrent. Fint å høre at Lindeberg ved Frogner er koselig, var som sagt på en visning der igår, men huset var ikke helt det vi er på jakt etter.

Håper fortsatt det skal dukke et fint og prismessig overkommelig hus opp på Leirsund, men fint med alternativer!

Det er mygg overalt. Kjøp en sånn myggfanger på Felleskjøpet så er problemet løst :) Vi har en sånn, og har ikke fått et myggstikk siden vi flyttet til Fetsund.

Skrevet

Da tar jeg uansett med meg rådet om myggfanger! :) Satser på at det ordner seg for oss og at vi finner et hus og et nabolag og trives i uten at det blir så langt at mormor som synes vi bor laangt på landet allerede nekter å komme på besøk! ;) HI

Skrevet

Flyttet til Fetsund fra Oslo for 10 år siden. Vi hadde aldri hørt om Fetsund før, og tok en sjangs på det. Vi STORTRIVES!!! :)

Skrevet

Anbefaler Gjerdrum:) :):) Supert sted for barn å vokse opp!!!

Skrevet

Trodde Skedsmo var så langt ut jeg skulle havne, men skjønner jeg må revurdere.

å stakkar... Og så Skedsmo, da! Og for ikke å snakke om enda lenger "ut"... Synd på dere som "må" flytte ut av Oslo, gitt, dere som plutselig oppdaga at det fantes et land nord for Sinsenkrysset også... Blæh!

Skrevet

Ja, det kan du vel kommentere på om du ønsker å være negativ.... Har forøvrig aldri bodd innafor ring 3, og livet i Oslo er ikke drømmen for meg selv om jeg liker å benytte meg av teater, og andre kulturtilbud innimellom. Kunne flyttet til andre deler av landet egentlig, men føler meg knyttet til den lille familien jeg har og få nære venner som altså alle bor i Oslo. Når man er godt opp i 30-årene og litt sjenert er det ikke alltid enkelt å starte opp på et nytt sted.

Særlig nå som vi får to barn med under 18 måneders mellomrom tenker jeg på tilgang til hjelp og barnevakt, ferie på hytta i østfold mm. Men synd på meg er det absolutt ikke....

Skrevet

Rælingen, Nordby, fjerdingby, flateby, Enebakk?:-)

Skrevet

Flateby og Enebakk er også litt langt unna synes vi i forhold til jobb, men har en kollega som kjører fra Flateby hver dag til jobb på Bryn. Får holde øynene oppe og følge med på flere steder. Holder en knapp på Frogner/ Sørum og Gjerdum foreløpig. Eneste aberet er at vi har fått barnehageplass i Skedsmo fra 1/8 og den mister vi om vi flytter ut av kommunen. Er vel ikke enkelt å få ny barnehageplass nå så nærme høsten...

Satser på at det ordner seg på et vis... HI

• 6 år senere...
Skrevet

Ser at dette er en gammel tråd men kan vell få litt liv i den igjen.

Vi bor på Skedsmokorset i dag og jobber i sentrale Oslo fra 8-16 mandag til fredag. Vi vurderer å flytte litt lenger utover for å få råd til enebolig. I den forbindelse så vurderer vi Flateby, Gjerdrum, Rælingen, Enebakk, Nordby og Fetsund. Er også åpen for andre forslag så langt vi klarer å holde tiden under.

Vårt eneste ønske er egentlig at vi ikke må kjøre tidligere enn kl 0700 for å komme oss til Oslo S med bil før kl 0740. Vi må kjøre da bil brukes i jobb så tog eller bus er ikke aktuelt. Tror dere dette vil være mulig å få til fra for eksempel Fetsund og alle de andre nevnte områdene? Tar gjerne forslag fra andre som bor på utkanten og i nevnte områder i forhold til hvis dette er mulig eller ei i de nevnte områdene og andre tips :)

Takker på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...