ehtaner84 Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 min menstermin er 7.juni, ultralydtermin er 13.juni. grunnen til at de flyttet den var fordi gullet i magen var litt smal i hodet ved første ultralyd. ved 2. ultralyd var størrelsen normal overalt. betyr ikke det da at 7.juni er mer relevant?? vet jo at hun kommer akkurat når hun føler for det uansett men om man skal telle dager over termin, om det er det som kommer til å skje, så kan jeg gå helt til 27. juni i følge ultralyd termin. det er 6 dager for mye, i forhold til menstermin. har hatt masse tegn på at ting skjer, som løs mage, nedpress, smerte i skambenet, og skræver over puter hver natt. oppe opp til 5 ganger om natten, energikikk på dagen, etc. så det skjer vel noe snart, håper jeg:)
Pottemor og lillemann Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Ultralydterminen er den terminen man forholder seg til. Dersom hodet er litt smalt så bruker de ofte lårbeinet i stedet for å bestemme termin i uke 18. Det er den terminen sykehuset også kommer til å forholde seg til. Så overtidskontrollen vil da bli 7 dager etter ultralydterminen.
Leirha Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Menstermin er 10 juni, UL termin er 12 juni. SIden min eggløsning er to dager seinere enn "vanlig" så mener jeg selv at UL termin er riktig. Men det har jo ingenting å si de to dagene uansett. Uansett så er jeg rimelig instilt på å gå minst en uke over.
Leirha Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Det spørs når den andre ultralyden var da? Tidligul teller ikke, det er fra uke 17-20 som gir grunnlaget for terminsettingen. I noen tilfeller bruker de å korrigere termin seinere i svangerskapet, ved hjelp av ultralyd. Men det er i spesielle tilfeller.
TPK Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Hjelper jo ikke hva du forholder deg til, sykehuset ser på UL termin når de beregner når du evt. skal settes i gang.
.Lillemy. Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Mens termin er 18 juli og ul termin er 28 juli. Sykehuset går utifra ul termin, så går utifra den jeg også :-) Hvis du er bekymret så kan du vel på en ekstra ul på slutten.
Nostalgia Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Sin egen menstermin kan være feil , det mange ikke tenker på er at det kommer veldig ann på når nøyaktig eggløsning er som kan variere uansett om du vet nøyaktig hvor mange dager syklusen din er., når egget fester seg kan variere en uke fra kvinne til kvinne osv ul termin er den mest nøyaktige...
anonym91 Skrevet 6. juni 2012 #8 Skrevet 6. juni 2012 flytta min temine fra 25 til 20 september så eg er glad eg kan følge den fra ul men hørte at grunnen er at noen barn er "modne" tiligere evt senere en andre.. (men det kan jo ha noe med når det festa seg og ) 40 uker og 2 dagen er gjenomsnitt lengden på ett svangerskap, men alle er jo ikkje midt i gjennomsnittet.. er min oppfatning hvertfall.. med nr fekk eg beholde min mens termin og fødte før termin. så rekgner bare med at nr 2 er klar litt før 25 og kommer mellom 14 dager før eller etter 20
Elisabeth_W Skrevet 6. juni 2012 #9 Skrevet 6. juni 2012 Hos meg er det Ivf termin 7 juni som følges. Ul termin er 12 juni, men ettersom befruktning og innsetting er nøye planlagt er termin 7 juni.
Nostalgia Skrevet 7. juni 2012 #10 Skrevet 7. juni 2012 Hos meg er det Ivf termin 7 juni som følges. Ul termin er 12 juni, men ettersom befruktning og innsetting er nøye planlagt er termin 7 juni. Kanskje egget festet seg noen dager senere:)
Oskarsen Skrevet 7. juni 2012 #11 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har IVF-termin ca 1 uke etter UL-termin, men på Riksen følger de UL-terminen min.
Silly88 Skrevet 7. juni 2012 #12 Skrevet 7. juni 2012 Lirha med nr 3: Jeg lurer på om du vet i hvilke tilfeller sykehuset kan endre terminen senere i svangerskapet? Er litt nysgjerrig siden jeg lurer på om min termindato er feil...
Augustspire<3 Skrevet 8. juni 2012 #13 Skrevet 8. juni 2012 Jeg følger ul terminen. Men vil heller følge mensterminen som sier jeg er 31 uker i dag og ikke 30 uker i morgen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå