rosita29 Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Jeg fødte mitt første barn på en og en halv time, det startet med vaannavgang her hjemme, ambulanse og hyrt og styrt. Dette er 18 mnd siden... Nå har jeg 3 uker til termin og er ganske stresset i forhold til at det skal gå enda fortere og jeg ikke rekker til sykehus osv... Hva er deres erfaringer? Vet at alle er forskjellige, men fint å høre allikevel :-)
eaglebeagle Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Første mann ble født noen timer etter vannavgang, men kun 30 minutter etter ordentlige rier startet. Fikk da beskjed om at nummer to ville fødes raskt. Og raskt ble det, hun kom på første rie, i rakettfart i trusen, stående i korridoren på sykehuset. Det hadde da gått 20 minutter siden jeg lurte på om noe var på gang. Nå venter jeg nummer tre, og jordmor mener jeg må belage meg på det samme. Har fått hennes telefonnummer i fall jeg ikke skal rekke til sykehus og er alene. Skal også på samtale med sykehuset mht en mulig kontrollert fødsel like før termin (om jeg er moden osv.)
rosita29 Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2012 Oj... Det var kjapt! Hjelpes... hadde du noen falske alarmer i fht fødsel nr to, sånn at du dro til sykehuset i alle tilfeller? Jeg liker ikke å være hysterisk, men vil så gjerne føde under ordnede forhold.
eaglebeagle Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Jeg hadde hatt nyresten m operasjon noen uker før fødsel nummer to, så jeg tror kanskje smertegrensen min var litt forskjøvet slik at jeg ikke kjente igjen rier. Eneste grunnen til at jeg dro til sykehuset overhode, var fordi det kom blod i do. Da jeg ringte mente de det kunne være tegningsblødning, og ba meg komme for en sjekk. Jeg rakk akkurat inn døren før jeg fødte, men visste faktisk ikke selv da at jeg var i fødsel. Hadde ingen smerter av betydning, kun litt "ubehagelige" kynnere. Heldigvis gikk alt veldig greit, ingen rifter eller annet man gjerne får ved styrtfødsler. Så vi var hjemme igjen under et døgn etter denne litt rare fødselen. Følte vel neste jeg gikk litt glipp av alt vi hadde forberedt oss på. Siden første fødsel gikk så raskt, fikk jeg aldri noe bedøvelse eller noe, og hadde ved fødsel to tenkt at jeg skulle prøve basseng og kanskje akupunktur osv. Man kan jo si at det aldri ble aktuelt hehe. Var en snodig følelse når de dro ned trusen min og babyen "ramlet" ut nærmest, måtte selv stå å holde henne med navlestrengen hengende ut, med en noe forfjamset mann, til de fikk hentet hjelp. Håper for din del det ikke går helt så fort. Det er jo en opplevelse man gjerne har lyst til skal vare litt sammen med mannen. Hos meg ble det liksom ingen fødsel. Vi bare fikk barnet :-)
krølle... Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Førstemann kom 45min etter jordmor oppdaget full åpning på rutinekontroll dagen før termin. Kjente kun to rier før pressriene startet. Nr to meldte sin ankomst fire uker før termin. Kontaktet føden da jeg hadde stram mage på samme måte som dagen før forrige fødsel. Ble lagt inn til observasjon pga 2 cm åpning. Morgenen etter fikk jeg plutselig rier jeg kjente og 15 min senere var det full åpning. Lille skulle ut med ks, og rakk det så vidt... Så raskere nr to her ja...
Leirha Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Jeg hadde en relativt rask fødsel med førstemann. Hvis vi regner aktivfødsel delen så var den vel på 2 timer. Men heldigvis kom jeg innpå sykehuset tidlig med mistanke om vannavgang. Det var bare den ytterste hinnen som hadde revnet, men riene begynte så smått en time etter det. Så jeg fikk hele forløpet på føden, det var herlig. Andremann hadde kroppen det veldig travelt med å kvitte seg med, 40min i aktiv fødsel, Men hadde hatt rier litt iver en time før det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå