Kaktus_86 Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Da lille André plutselig ville komme til verden Ni lange måneder var snart over. 30-ukene hadde vært tunge med bekken og ryggplager og masse kynnere. De siste ukene hadde modningstegnene kommet på løpende bånd; stikkinger, murringer, fødeansikt, vann i kroppen, sunket mage og nedpress. Hver dag jeg la meg i uke 38 tenkte jeg at i natt skjer det noe, men nei. Mot slutten av uke 38 kom alle modningstegnene bort og jeg så for meg at nå går jeg over termin, som i og for seg var greit, fordi det var fantastisk sommervær i Trondheim, og jeg hadde enda en eksamen som skulle skrives like før termin. 39+0: jeg snakka med svigermor på telefon ca. kl 20 på kvelden, og på spørsmål om jeg merket noe svarte jeg at, neida, her er det ingen action. 21.45 hørte/kjente jeg det berømte kneppet da jeg satt i god-stolen og la på sprang til doen. Sambo som ikke hadde sett meg løpe på MANGE måneder begynte selvfølgelig å lure. Jeg ropte: VANNET GåR!! Han kom inn på badet der jeg satt på doen, og vi bare lo og lurte på hva vi skulle gjøre nå. Jeg ringte føden, og sambo ringte rundt for skyss. Vi fikk beskjed om å komme inn på en sjekk. Mens vi ventet på ei venninne som skulle kjøre oss ned pakket vi forfjamsa det siste av sykehusbaggen. Herregud for en følelse, tenk, i natt kunne det skje. Vi skulle bli foreldre! I bilen kom de første riene og jeg kjente klar forskjell fra de vonde kynnerne. De var enda «svake». Vi ble tatt imot på føden, men pga vannavgang ville ikke jordmor sjekke åpning. Ble lagt på registrering, og hun så at jeg hadde rier, men trodde ikke at det ville bli fødsel i natt, så vi ble sendt på observasjonsposten. I og med at jeg hadde hatt GBS i urinen ble vi lagt inn og skulle uansett ikke dra hjem. Det var en lettelse. Turen bort dit gikk sakte, for riene kom tettere og jeg fikk mer og mer vondt. I det jeg la meg i senga på obsen spratt tårene. Damen som kom inn for å hilse på oss så hvor vondt jeg hadde og undersøkte meg med en gang. «Ja, hva sier du til 8-9 cm?» Dette var kl 23.40. Jeg ble trillet i full fart bort til føden igjen, og sambo hoppet etter på krykker (knekt ankel på to steder rett før termin……). Vel inne på fødestua skulle det vise seg at lille André ikke hadde det så travelt likevel. Jeg var ikke fullt utslettet før kl 01.00 og supte lystgass som en gal. Begynte aktiv pressing ca 01.45, og syntes veldig synd på megselv da de tok vekk lystgassen. At jeg kom til å våkne uten underkropp var jeg helt sikker på. Bekkenet og korsryggen verket og jeg ville ikke presse for da gjorde det enda vondere. Jeg presset 3 ganger per ri. Det første presset gikk bra, men så gled han litt tilbake og de to andre var jeg så sliten at jeg ikke klarte å presse like effektivt. Noe så intenst. Etter en time pressing ble lege tilkalt for å vurdere fremgang. Riene var svake, men det var stadig fremgang og hjertelyden var fin. Det ble etter hvert satt på kopp og jeg ble klippet 2 cm for å gjøre mer plass. Da kom endelig lille Andrè skrikende kl 03.33! Sambo gråt, noe jeg ikke klarte for jeg hadde nok tømt tårelageret under pressingen. Var helt utmattet. Lille gullet var 3460g og 52 cm. 36 cm rundt hodet. Helt gjennomsnittlig, og helt perfekt <3 Da jeg skulle sys sammen vrengte jordmor opp lystgassen og jeg var i himmelen. Første gangen jeg sovnet våknet jeg og kjente ikke igjen de som sto rundt meg. Jeg var sikker på at jeg var på starten av fødselen igjen og ble helt fra meg. NEI!!! Tenkte jeg.. dette orker jeg ikke en gang til. Men så så jeg sambo sitte der med gullet vårt i armene <3 <3 Jeg sovnet igjen, og våknet like før hun var ferdig med å sy. André ble lagt bort til meg og han tok puppen med en gang. Fødselen min var kort, men veldig tøff. Jeg tror ikke jeg er skremt fra å gjøre det en gang til, men det blir ikke med det første. Vi har fått verdens beste gave, og vår lille familie på tre skal kose oss sammen fremover <3 <3 Endret 5. juni 2012 av Kaktus_86
Gullunger Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 GRATULERER så mye!!! Tenkte faktisk på deg, for du var ikke med på "Hvor lenge er det igjen til termin" på en stund, og tenkte kanskje det er noe på gang... Kos dere masse med lillegutt !!
tre håpefulle Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Gratulere så masse!! Høres ut som du har hatt en tøff, men fin fødsel tross alt!! =) LYKKE!!!
Bamsemams74 Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Fantastisk å lese den fine fødselshistorien din! Jeg ble også klippet med min første, men ikke med nr. 2:) Har ikke merket noe til det i etterkant. Gratulerer så mye med den vesle prinsen. Håper dere får en deilig sommer som nybakte foreldre!
Kaktus_86 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2012 Takk jenter Har rett og slett ikke rukket å vært inne siden det startet den 24.mai. Dagene går i ett Men det er så kos <3
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 ÅÅÅÅÅ...sÅ herlig Gratulerer sÅ mye :)Kos dere masse
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Så fantastisk. gratulerer, kos dere med sjarmøren. *misunnelig*
Mamma til gullgutt Skrevet 6. juni 2012 #9 Skrevet 6. juni 2012 Lykke! Ha en deilig sommer, og gratulerer med gutten!
MissDawn Skrevet 6. juni 2012 #10 Skrevet 6. juni 2012 Har tenkt på deg de siste dagene siden du ikke har skrevet her inne i det siste. Gratulerer med lille nurket!!!
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 6. juni 2012 #11 Skrevet 6. juni 2012 Gratulerer!! Så gøy å lese om de som en kjenner igjen herfra. Kooos dere masse
BABY-JENTE Skrevet 6. juni 2012 #12 Skrevet 6. juni 2012 Herlig da, Katus_86.... Selv om det ble en tøff fødsel, så er du iallefall ferdig med det, og har fått en frisk og velskapt sønn. Gratulerer så mye! Jeg la også merke til at du plutselig ble borte ;-) Ha en fortsatt fin barseltid!
BABY-JENTE Skrevet 6. juni 2012 #13 Skrevet 6. juni 2012 Forresten takk for fødselshistorien din Det virker som om folk helt har sluttet å dele sin unike fødselshistorie her inne. Personlig syntes jeg det var godt å snakke om fødselen min til andre sist gang, det fungerte på en måte som en slags bearbeiding av den traumen en fødsel faktisk er
dorri Skrevet 6. juni 2012 #14 Skrevet 6. juni 2012 Gratulerer så mye :-) kos deg masse med lille gullet;)
Nurse77 Skrevet 6. juni 2012 #16 Skrevet 6. juni 2012 Gratulerer så mye!:-) Jeg hører ikke til dette forumet, men er av og til inne og leser fødselshistorier, og må bare få kommentere at din fødsel lignet veldig på min første. Der var det vannavgang og etter 3 timer ble d "plutselig" målt 8 cm åpning. Full åpning halvannen time etter der igjen, men ingen ordentlige pressrier. Fikk omsider drypp og presset iherdig i en time så kom jenta. (slapp å få hjelp til å få henne ut). Fødsel 8 t etter vannavgang. Hvis det er av interesse så startet fødsel nr to også med vannavgang. Fødsel etter litt over tre timer! Men du er vel ikke akkurat i nærheten av å tenke på fødsel nr to!:-) Lykke til videre i barseltiden!
TurboJenny87 Skrevet 6. juni 2012 #17 Skrevet 6. juni 2012 Dnaaww, gratulerer så mye Kos dere masse med lille gullet
Kaktus_86 Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 6. juni 2012 Igjen, takk så masse Og nå har sambo også ferie, så da får vi bare nyte tiden sammen. Synes også det er moro å lese fødselshistorier. Gjorde omtrent ikke annet ukene før fødsel Nurse77: Godt å høre at det kan gå lettere andre gangen! Det blir ikke helt enda, men det ligger jo i planene at det blir en eller to til etter hvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå