November-spire-79 Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Hvor mange bokser med hockypulver er det greit å spise hver dag? Er dere konstant fysen på noe? Hva drikker dere som tørstedrikk?
Kakaoen Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Smakte den nye til Tine idag. Tine Noisy.. Med sitron. Den var kjempegod:D tror den blir en hit i sommer Hockeypulver har jeg ikke peiling på
Issti Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Om du spør legen min: Ingen ;-) Hun sa at sukker ikke hører hjemme i et svangerskap... Jeg fikk ikke unne meg et kakestykke engang! (Alt med måte sier jeg bare ;-) ) Jeg er konstant fysen på sushi... av alle ting måtte det bli noe dyrt! Hehe. Drikker endel saft :-)
November-spire-79 Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2012 Hehe ja jeg prøver å ikke spise godteri og usunne ting i uke Meeeen det hender jo at jeg går på en smell. Spiste to bokser i går. Prøver å drikke vann som tørstedrikk men er så møkkalei den smaken selv om jeg har sitron i. Jeg har også lyst på sushi Tror jeg må lage det en dag Saft har jeg ikke i hus, men på jobben drikker jeg saft istedenfor kaffe.Blir sulten av å skrive dette jeg
Apple80 Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Legen min er også dritstreng med sukker. Mente også at jeg skulle være forsiktig med jus og frukt.. Jeg tar det litt med en klype salt ;-) flyt fra Tine er sinnsykt godt! Smaker godteri!! Bare sunnere ;-)
lilleluli Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 hva er galt med sukker jus og frukt?? hvis man ikke er overvektig da, det var det legen sa til meg.. spis sjokolade du bare du ikke legger på deg mere en anbefalt.!! jeg kan ikke leve uten minimum 2 sjokolader for dag..forsto d sånn at svangerskapsdiabetes ikke kommer av at du spiser sukker men hvis du blir veldig overvektig pga det..
Netti*** Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Min lege mente også at jeg skulle kose meningsytring svangerskapet. Ikke overdrive men unne meg litt godis. Jeg har 5 kg iallfall for mye fra før. Men en sunn vektoppgang for meg var 10-12 kg. Men han ba meg spise mere frukt til mellommåltid. Hockey pulver liker jeg ikke men spiser sjokolade :-)))
Fersking:) Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har også en superstreng jordmor, hun mener egentlig at frukt generelt er tull og at man bør få i seg grønnsaker i stedet. Såå jeg prøver hvertfall å være flink med grønnsakene, men følger henne ikke slavisk kan jo en del om kosthold frafør. Samme som ei over, alltid alltid lyst på sushi. Og det er dyrt!
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 7. juni 2012 #9 Skrevet 7. juni 2012 Min jordmor mener lavkarbo er bra for gravide.... Og juice og frukt er fy.... Spis grønnsakssuppe! Ikke noe lavkarbo her i gården, nei... Men ikke er jeg overvektig, og går opp normalt nå, så da spiser jeg mitt vanlige, sunne kosthold i ukene, og kjører min egen high fat high carb meny foran TV på fredag ( les sjokkis, potetgull og pepsi max;-))
November-spire-79 Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 7. juni 2012 hva er galt med sukker jus og frukt?? hvis man ikke er overvektig da, det var det legen sa til meg.. spis sjokolade du bare du ikke legger på deg mere en anbefalt.!! jeg kan ikke leve uten minimum 2 sjokolader for dag..forsto d sånn at svangerskapsdiabetes ikke kommer av at du spiser sukker men hvis du blir veldig overvektig pga det.. Det tror jeg ikke stemmer fordi jeg har ei venninne som fikk svangerkapsdiabetes og hun er veldig slank. Hun har et normalt kosthold også.....
Squirrel79 Skrevet 7. juni 2012 #11 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har også en venninne som er superslank og hun hadde svangerskapsdiabetes med begge sine barn. Jeg er overvektig (BMI på 31 da jeg ble gravid), og legene har ikke nevnt et ord om kosthold for min del. Greit nok det da jeg spiser relativt normalt. Mye av vekta er nok muskler og, da jeg er relativt aktiv, men vet at jeg har noen kilo for mye. forrige svangerskap gikk jeg bare opp 5 kilo. Så langt denne gangen har jeg gått ned to kilo og er 15 uker på vei. Det uten å ha vært dårlig og kasta opp. Bare orker mindre mat da jeg har mindre magemål. Som flere skriver over her så craver jeg og Sushi. Nam! Blir ikke så ofte da, men kjøper det innimellom. Ellers spiser jeg litt sjokolade innimellom, men det holder med en stripe kvikk lunch før jeg synes det er nok. Hockeypulver kan jeg og spare meg for Her går det mest i vann, brødskive og middag. Men matlysten er ikke helt på topp om dagen, så ender stort sett med å spise det jeg har lyst på. Heldigvis er det meste av det sunt, hehe.
Frk.Karidotter Skrevet 7. juni 2012 #12 Skrevet 7. juni 2012 Jeg må ha et par saft-is om dagen - de er helt supre for meg gett. Har funnet noen som er relativt små og som inneholder lite kalorier (tredve kal. pr. is), og drikker ikke saft eller annet sukkerholdig ellers. :-) Jeg veit at jeg har et sunt og godt kosthold, og har som genrell regel å holde meg unna potetgull og den typen snacks, samtidig som jeg ikke spiser typisk e-stoff godis eller drikker brus. Kan godt gi etter for søtsug, men da spiser jeg heller en nydelig kanelbolle fra baker'n eller en deilig sjokolade. Hurra for det! Ellers er jeg virkelig en fruktspiser, og blir helt i ubalanse om jeg ikke får min daglige dose frukt - tørst og utrolig fysen på ALT. Hehe.. Artig detta.
MammaMia=) Skrevet 7. juni 2012 #13 Skrevet 7. juni 2012 Jeg hadde sv.diabetes i forrige sv.skap. Fikk beskjed om å begrense frukt og melkeprodukter til det minimale da (inntil 2 frukter og 2 glass melk dagen) Dette pga melk og fruksukker blir fort tatt opp i korppen og blir der lengre slik at blodsukkeret ville være høyere over lengre tid og "slite"bukspyttkjertelen. Var i hvertfal ldet legen på diabetes avd på sykehuset sa.. Men der sa dem også alt med måte. ikke nekte seg å spise noe men begrense litt mer enn vanlig, ikke hele sjokoladeplata, men en bit om gangen. hehe Og beste middags"inndelingene" var halve tallerken med grønnsaker eller salat, kvart med kjøtt, fisk o.l og kvart med poteter, ris eller pasta.. Når det er sagt så er ikke jeg noe flink til å følge denne måten i dette sv.skapet, (har ikke sv.diabetes nå) Men var det sist da..=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå