Gå til innhold

Noen effektive tips mot treg mage?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var plaget med dette leeenge og prøvde alt..og tilslutt gikk jeg til legen.Han anbefalte Vi-siblin fra apoteket.Et fiber-pulver man rører ut i vann.Den fulle effekten kommer etter 5 uker.Dette funker virkelig.Jeg har ikke treg eller oppblåst mage lenger.Tar et glass av dette hver morgen:) anbefales!

Jeg trøkket i meg noe av det ekleste jeg har prøvd, nemlig svisker (grei smak, fæl konsistens). Gikk litt under 24 timer og så var det futt i systemet igjen. Spiste vel 7 stykker før jeg bare ikke klarte tanken på en til, men dæven til effektive saker...

Annonse

Linfrø er supert for å få fart på magen. Legg de i vann natten over og spis ei skje morgenen etter så fungerer magen veldig bra. Har laget meg knekkebrød med en del linfrø i, og etter jeg begynte å spise det så har magen vært helt fin :-)

Hmm... jeg har begynt å slite noe innmari med treg mage og. Husker det fra forrige svangerskap. Tror jeg skal forsøke biola i første omgang. Ellers vet jeg at bevegelse er beste "medisin", men har ikke gjort de store underverkene her ennå...

Annonse

Jeg har vært plaget med treg mage gjennom hele tredje trimester, og har forsøkt ALT fra frukt, fiber, biola, linfrø, sviskekompott osv uten store tegn til forbedring. Tok derfor en telefon til fastlege og jordmor, og de anbefalte lactulose. I begynnelsen tok jeg 20 ml hver morgen og kveld ,for å så gå over til 10-15 ml når magen var kommet i gang. Jeg var så ille plaget til tider, at jordmor vurderte sende meg på føden for å sette klyster. Heldigvis hjalp lactulose, og dette er helt ufarlig for mor og barn da det for det meste innholder en sukkerløsning som skal myke opp tarminnholdet.

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...