Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Legen min har tidligere gitt meg sykemelding i forbindelse med bivirkninger av Femar og de dagene jeg skulle på sykehuset. Denne gangen sa han at han egentlig bare har vært snill tidligere, og at han ikke kan gi meg sykemelding mer. Har ikke rett på permisjon med lønn pga kort arbeidstid hos vikarbyrået, men kontakten min der mener likevel at jag bør ha krav på noe støtte og at jeg bør kontakte NAV. Kan ikke skjønne hva det skulle være..?! Noen? :)

Fortsetter under...

Hvi man har holdt på lenge er det mulig å søke Nav om fritak for arbeidsgiver. Det betyr at Nav betaler når du er syk pga dette. Det må arbeidsgiver og legen din søke om. Vet om noen som har fått det

Men en må vel få sykemelding for å komme inn under denne ordningen; og det er vel egentlig bare en gode for arb.giver??

Nei d er ett søknadskjema som man da får godkjent som betyr at man kan ha så mange fraværsdager som trengs uten at arb giver betaler. Dette gjelder jo selvf sånne en to dagers . Du kan ik ta en uke da må du jo ha sykmelding. Men det er for de som har ett økt sykefravær av en god grunn slik at man skal slippe å forholde seg til maks grense for fravær og for at man i minst mulig grad skal være belastende for arb giver. Jg har sånn avtale men for noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...