Heppa Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Hei! Har opprinnelig lagt inn tråden under jordmor, men spør her og om kanskje flere vet noe om det, eventuelt har opplevd lignende! Oppdaget for 3 dager siden at jeg var gravid. Ut i fra beregninger fra siste menstruasjon skal jeg være inne i min 6 uke. Vi har prøvd siden september, så det var en god nyhet å få. I formiddag oppdaget jeg etter et dobesøk at det lå igjen noe litt slimete, men fast i konsistens i doen (beklager detaljene), det var rødt, men ikke noe klump. Det lignet litt på noen klumper jeg av og til under menstruasjon kan ha, altså størknet blod. Har ikke blødd i det hele tatt, verken før eller etterpå, og blødde ikke under dobesøket heller. Har litt mensenmurringer, noe jeg har hatt siden før helgen. Er det mulig å spontanabortere uten å blø? Klamrer meg til håpet om at spiren enda er der, men urorer meg for det da. Har ikke tatt kontakt med lege enda, og vil helst vente litt til. Er ikke såå glad i legebesøk... Setter stor pris på om noen orker å dele sine tanker om dette.. sitter bare å er urolig..
Lulle_06_09_13 Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Hei! Dersom embryoet dør og kroppen ikke kvitter seg med det,så kalles det en Missed Abortion.Jeg har hatt to SA og begge gangene har det innebært unormalt kraftige mens smerter og mye blod med klumper i. Noen får lett rifter og kan få små blødninger i svangerskapet.. Håper det ordner seg for deg
Gjest Lindus :) 2 pp 1 SA Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Hei! Jeg hadde en spontan abort i begynnelsen av mai. Jeg var da 5+3'. Det begynte med sterke smerter i ryggen på kvelden, dagen etter på morgenen kom det lyst rødt blod da jeg tørket meg etter et dobesøk. Hadde litt brunlig utflod resten av dagen. Dro til gynekologen som tok en innvendig ultralyd, og han så ikke noe spesielt galt, men kunne ikke helt sikkert se noe fosteranlegg. På kvelden begynte jeg å blø litt mer, kom noen koagler, dagen etter blødde det som en menstruasjon og det kom mange koagler og slim. Var til legen igjen, og da ble det konstatert en spontan abort. Blødde noen dager til, ingen spesielle smerter, opplevdes som en vanlig menstruasjon egentlig. Ønsker deg masse lykke til
Heppa Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2012 Takk for det, og for svar.. kanskje er det fortsatt håp, siden jeg ikke blør da, og overhode ikke har vondt? Stålsetter meg og tar turen til legen i morgen uansett..
Prøvekanin86 Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Lykke til hos legen:) Krysser fingrene for at alt står bra til med spiren:) Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det går.
selma07 og engel Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Jeg har spottetlitt, og har idag fått vite at hcg har gått ned:(( så trenger ikke blø f å abortere. Hadde en Ma i fjor i uke11, blødde ikke da heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå