Nora2012 Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Hadde termin 3 juni, ringte føden og de sa at jeg kunne komme til sjekk med engang eller vente til riene kom. Har ikke fått rier enda, så kryss fingrene jenter. Forresten hvor langt tid tar det før man føder etter at vannet har gått?
Gjest AnnaMathea Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Det varierer vel veldig. Mine rier starte ikke i det hele tatt. Er ikke fødselen i gang i løpet av 24 timer etter at vannet går settes man i gang pga fare for infeksjoner. Så uansett har du ikke så lenge igjen:) Lykke til og kos dere med den lille:)
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 krysser fingrene for deg Masse lykke til siste svangerskap fikk jeg ikke rier i hele tatt(skulle ha planlagt ks så d var jo like så greitt...), i sv.skap nr. 2 fikk jeg litt rier en times tid etter vannavgang, men ikke noe voldsomt mye(endte også i ks...), så dette er sikkert svært individuellt.
Bamsemams74 Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Begge mine fødsler har startet med vannavgang, men jeg har måttet vente et halvt døgn på rier. Men når riene da har komt, så har ting gått relativt fort, 6 timer med første mann og 4 med nr. to. Lykke til!
Nora2012 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2012 Sitter her enda, bare mensmurringer og ingen rier ennå, skal ringe føden rundt kl.23 igjen. Holder dere oppdatert og takk for gode tilbakemeldinger. Har jo talt timer de siste to ukene, så det skal bli godt å bli ferdig
*KlaraKu* Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Pressriene mine kom 2 sec etter at vannet var gått.
Nora2012 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. juni 2012 Ingen rier her enda, men skal inn på observasjon om en time
tre håpefulle Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Spørst vel om en er førstegangs, eller har født før også... Vannet mitt gikk med nummer en i uke 32.. Fikk heldigvis ikke rier, bare kynnere, så jeg holdt inne til uke 34.. Med nummer to gikk vannet dagen etter ultralydtermin. Riene startet etter 30 min og jenta var født en time etter riene startet.. Om vannet mitt går nå, så har jordmor sagt at jeg bør hive meg i bilen og komme meg til sykehus, for det kan gå enda raskere denne gangen..
Nora2012 Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2012 Naa er vi paa sykehuset, rier med 15min mellomrom... og forundrede folk over hvor glad og sprudlende jeg er... He he...
Hilde35 Skrevet 6. juni 2012 #11 Skrevet 6. juni 2012 Regner med at babyen har kommet nå. :-) Kos deg masse med den lille. Kommer snart etter....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå