Gå til innhold

Jente: Maymona / gutt: Omar

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere?

Det er jo tidlig enda, men vi har vel nesten bestemt oss, så vil gjerne ha noen reaksjoner;)

Mannen er afrikansk, så barnet vil få mitt norske unike etternavn som siste etternavn og mannens afrikanske etternavn som mellomnavn.

Mannen har mistet en bror som het Omar, men jeg har lenge vært skeptisk. Så fant jeg ut at det også er ett av Odins navn (altså veldig gammelt norskt navn) og at jeg har slekt langt tilbake med det navnet og da ble jeg helt overbevist for det er relatert til oss begge.På arabisk betyr Omar "å blomstre" <3

Maymona er et tradisjonelt navn fra mannens hjemland som jeg har vært forelsket i helt siden jeg hørte det første gang.

Tilbakemeldinger? Tusen takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143943254-jente-maymona-gutt-omar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tenker at det er vakre navn, Men- og dette er et stort men! Folk med utenlandske navn BLIR diskriminert i arbeidslivet. Er du villig til å satse på at dette ordner seg før barna dine blir tenåringer og vil ha sommerjobb?

Jeg ville iallefall gitt barna disse navnene som mellomnavn- med et norskt eller skandinavisk fornavn til- hjemme kan dere jo bruke mellomnavnet bare, men senere i livet tror jeg barna vil ha bedre av å ha kjente norske navn som første fornavn. Desverre.

Maymona var nydelig. Har aldri hørt det før, men syns umiddelbart det klinger fint på norsk uten å høres "rart" ut.

Er ikke så glad i navnet Omar, men med deres historie bak navnet blir det sikkert bra. Kjenner en nydelig gutt med arabisk far som heter Omar, så har egentilg gode assosiasjoner.

Lykke til

Jeg tror ikke det med utenlandske navn er noe problem. Dessuten kjenner jeg en gammel mann som heter Omar. Han er helt norsk. Så Omar er ikke så ukjent i norge. Og Maymona høres ut som May Mona, heller ikke veldig utpreget utenlandsk. Syns det er fine navn jeg. Liker du dem så velger du dem. Ser ikke noe galt i det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...