Gå til innhold

Flytte/ta avlegger av syrin, noen som har gjort det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt hus, og hagen har da 2 svært gamle hvite syrinbusker. ønsker å lage en hekk et annet sted, med avleggere av denne syrin. Er det mulig?

Fortsetter under...

Gjest sug lut
Skrevet

Har ikke gjort det selv, men se her:

http://www.hagepraten.no/viewtopic.php?f=45&t=22668

I korthet: ikke flytt før i august, vann veldig godt først, og få med litt godt med jord rundt røttene. Jeg ville nok ikke prøvd i de hele tatt å flytte hovedbusken, men noen av de nye som skyter opp fra bunnen burde vel være mulige?

Skrevet

Finfint! Kan man da i teorien bare ta opp alle nyskuddene og sette på rekke, eller er det litt vel optimistisk?

Hovedbusken ble planta under krigen så den er vel godt rota i jorda ja.

Det lukter masse av denne, er det sant det jeg har hørt noen si at nyere syrin ikke lukter så mye? Synes å huske at hun hagedamen i grønn glede sa noe sånt også.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg tror du kan prøve, i hvert fall - det er jo ikke sikkert at alle fester seg eller overlever, men det er uansett mye billigere enn å skulle kjøpe nye, og som du sier er det mer duft i de gamle (uten at jeg har annet belegg for det enn min egen synsin, men ...) Og det er jo duften av syrin som er så fantastisk.

En annen ting er at syrin jo ikke blir en veldig ryddig hekk, men det har du vel tenkt over?

Skrevet

Hehehe, nei ryddig blir det ikke, men den skal skjule en steinrøys mot naboens eiendom, så bare den etterhvert blitt tett å fin, så spiller det liten rolle:)

Bare å vente til høsten da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...