julibebis12 Skrevet 5. juni 2012 #27 Skrevet 5. juni 2012 uke 33 å hodeleie, var i hodeleie på sjekk i uke 28 også Men ikke festet el noe da:)
3gull <3 Skrevet 6. juni 2012 #30 Skrevet 6. juni 2012 uke 29+3 og hode ned. LIgger med hode laaaangt neddi bekkenet mitt... lege og jordmor kjenner hode godt når de klemmer rett over skambeinet mitt.. Har allttid logget med hode ned
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 6. juni 2012 #34 Skrevet 6. juni 2012 Jeg har hørt at akupunktur kan prøves for å vende fra tverr-/seteleie til hodeleie, noen som har hørt om det eller forsøkt det? Det er jo så mye rart man hører og det er jo ikke alltid det stemmer... Det har jeg og hørt. Og de skryter av at så mange som 75-80% snur seg. MEN, de kan jo ikke vite om de hadde snudd seg uansett! Uansett, jeg skal hvertfall forsøke, og har første time i morgen Jeg tror jaggu jeg må prøve det også altså, jeg vil absolutt ikke ha keisersnitt denne gangen! Er det bare spesielle steder man får gjort dette eller? Hos alle akupunktører tror jeg? Fikk anbefalt en akupunktør som var flink, ringte å sjekket og de utførte slik akupunktur. Om de i tillegg utfører Moxa behandling vet jeg ikke. Må nesten le når jeg googler det, for det høres jo helt jalla ut, men men, da er det hvertfall prøvd
Blomstersara Skrevet 6. juni 2012 #35 Skrevet 6. juni 2012 Jeg er i uke 38 og 4 dager, og knotten ligger i hodeleie. Har gjort det en stund her... Sjekk om akupunktøren din står oppført på akupunkturforeningen.no, da er du sikret at de har en god utdannelse og kan det de skal kunne! Da gjør de også den snu-behandlingen! Har hørt om mange som har fått det utført med suksess.
magnhild81 Skrevet 6. juni 2012 #36 Skrevet 6. juni 2012 Er i uke 30 og mini ligger foreløpig med hodet ned. Er mange uker igjen, så han kan jo rekke og snu seg både den ene og den andre veien, men jeg håper virkelig at han ender opp med hodet ned når det nærmer seg termin
Juliii Skrevet 6. juni 2012 #37 Skrevet 6. juni 2012 Uke 34+1 og hodeleie. Fikk bekreftet det på kontroll i dag, men har kjent lenge at den lille rompa hennes sprenger oppover, og at hun strekker bena sine ut til siden, lille luringen <3
Bzzz!Jente-12 Skrevet 6. juni 2012 #38 Skrevet 6. juni 2012 Uke 37 + 4, hodeleie i bevegelse står det på helsekortet... Keisersnitt neste uke.
*Kengumamma* Skrevet 6. juni 2012 #39 Skrevet 6. juni 2012 Uke 39 og hodeleie etter vellykket utvendig vendingsforsøk på sykehuset i uke 37
pofffffff Skrevet 6. juni 2012 #40 Skrevet 6. juni 2012 37, hodet festa liggi med hodet ned siden uke 28
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 6. juni 2012 #41 Skrevet 6. juni 2012 Hvor i landet fikk du utført vending? Håper sååå på å få utført dette dersom ikke snuppa snur seg. Måtte du møte fastende og ligge med intravenøs og til observasjon etterpå?
Tigerpote Skrevet 6. juni 2012 #42 Skrevet 6. juni 2012 Uke 40 og hodeleie, men hodet var ikke festet sist torsdag. Er veldig spent på kontroll i morgen, skal nok bli strippet! Og håper at hodet er festet nå. Han var i seteleie i en periode, tror jeg da, men er sannelig ikke riktig sikker. Jm klarte heller ikke å avgjøre det, og det var hodeleie på ul en stund etterpå.
live09 Skrevet 6. juni 2012 #43 Skrevet 6. juni 2012 [quote name=Junibaby 2012 ' timestamp='1339001954' post='144294017] Uke 39 og hodeleie etter vellykket utvendig vendingsforsøk på sykehuset i uke 37 Så godt å høre at du hadde et vellykket vendingsforsøk! Avtalen med sykehuset er å sjekke i uk 36/37 og forsøke vending dersom det fortsatt er tverr eller seteleie. Da har jeg håp!
*Kengumamma* Skrevet 6. juni 2012 #44 Skrevet 6. juni 2012 Hvor i landet fikk du utført vending? Håper sååå på å få utført dette dersom ikke snuppa snur seg. Måtte du møte fastende og ligge med intravenøs og til observasjon etterpå? På Ahus. Ble gjort fordi jeg spurte om det i forbindelse med ultralydkontroll av leie. Ikke fastende eller noe. Var lege og jordmor tilstede, helt rolig stemning og alt jeg trengte å gjøre var å slappe helt av. Lå med CTG i 30 min etter forsøket. Det var ikke vondt eller noe sånn man leser om. Var selvfølgelig litt ubehagelig, men jeg slappet helt av og det tror jeg hjalp mye.
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 6. juni 2012 #45 Skrevet 6. juni 2012 Her er det no ein gang sånn at som fleregangsfødende så bryr dei seg ikkje med leie før uke 36 fordi ungen kan snu seg både opp og ned og opp igjen innen den tid. Og det vil være heilt normalt.
Miitii Skrevet 6. juni 2012 #46 Skrevet 6. juni 2012 Er 32+2 i dag og lillebror ligger i sete, akkuratt som søsteren gjorde sist. Regner med at han snur seg selv til neste kontroll i uke 36, men jeg fikk beskjed at jeg uansett får UL nestegang for at de skal være sikkre. Med storesøster tok de feil og seteleie ble først oppdaget i uke 38 (jeg vet at hun lå samme vei ihvertfall siden uke 30-32, men som førstegangs så regnet jeg med at legen visste bedre enn meg ). Fikk da vending som var vellykket og hadde en fin og normal fødsel til termin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå