maimora Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Hei! Er det sånn at det ble bestemt tidlig ultralyd, eller er det fortsatt bare et forslag? I såfall, må man vel til legen før uke 12 for å få henvisning?
Lulle_06_09_13 Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Det er vel kun er forslag som nå SV også er enige i,så det går ingen automatikk i det enda.Men jeg vil tro det blir lettere for oss å få henvisning til ultralyd i uke 12 da regjeringen også virker å åpne opp for dette..
maimora Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2012 Hvis jeg har forstått det riktig, hvorfor skal man da få ul i uke 12? Da er det jo på en måte "for sent" å gjøre noe med det. Da må det vel legges inn en "kontroll" før uke 12, eller? Takk for svar, da venter jeg med å bestille time til kontroll
Lulle_06_09_13 Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Jeg er litt usikker på om det er snakk om før 12.svangerskapsuke... For min egen del handler det mer om å oppdage unormale ting før ordinær ul.Jeg jobbet som sekretær på spesialpost for gravide,og tro meg,det er unødvendig å gå til uke 20-22 hvis en kan oppdage samme misdannelser i uke 12...
maimora Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2012 Ja, eller evt før tenker jeg... Hvis tanken er at man evt skal ta abort så er det vel en fordel å vite det så snart som mulig.
MammaKos Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 En kan sjekke nakkefold og neseben mellom 11+0 og 13+6. Ikke før eller senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå