dianna Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Snuppa legges kl. 19.30. Hun har begynt med to porsjoner grøt per dag, i tillegg til mme, fruktmos etc. Noen ganger sover hun 11-12 timer i strekk, og da er det selvsagt morgen og grøt, men hun våkner oftere og oftere noe tidligere. Når hun våkner i 04-05 tiden gir jeg en flaske og hun sover videre. Jeg tror ikke at hun våkner fordi hun er sulten, men hun roer seg igjen med flaska. Ville dere gitt vann og smokk for å avvenne, så hun skjønner at det er natt - eller tenker dere at hun har gått lang tid uten mat og bør få flaska? Vet jo at når de er 6 mnd og får fast føde, trengs ikke mat på natten... Men, ja, hva er natt?
Hannah- Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Synes det høres veldig enkelt og greit ut sånn dere har det, så jeg ville ikke tatt sjansen på å gjøre noen endringer. Men det er meg da. Vi har nattavvent fordi han spiste oftere og oftere på natt og svært lite på dagen, men vi har fortsatt mange oppvåkninger.
dianna Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2012 Takk for svar Ja, vi har det jo egentlig veldig greit. Det er null stress å blande flaska, gjør det i halvsøvne, gir henne, rap og ned igjen. Får bare avvente å se hvorvidt hun våkner oftere og tidligere, og evt sette inn tiltak da
cent Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Det du kan "risikere" om du får henne til å sovne med vann eller smokk er at hun våkner tidligere enn det hun ellers våkner etter å ha fått mat fordi hun da våkner av at hun er sulten. Jeg syns derfor det var greit å gi småen melk i fem-seks-tida, så lenge jeg visste at han sovnet igjen etterpå. Når han ikke lenger sovnet like lett og ikke var supersulten når han våknet prøvde jeg å gi smokk slik at han sov litt lenger (til seks-syv) og litt enklere for meg å akseptere at jeg må opp.
Dini Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Vet jo at når de er 6 mnd og får fast føde, trengs ikke mat på natten... Men, ja, hva er natt? Natt er mellom 19.00 og 7.00 her i hus..
Gjest stårma Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Natt er mellom kl 19 og 4.30-5 tiden her.. Han sovner etter å ha fått pupp i 4-5tiden. De gangene jeg har prøvd å droppe puppen så har vi måttet stå opp i 5 tiden... så han sover i sin egen seng frem til morgen puppen, da sover han inntil meg og ofte til kl 7 hvis han fåår muligheten (hvis jeg ikke må stå opp pga jobb). han er 10mnd og den fungerer best for oss. ammer han så lite pga jobb at jeg vil gjerne ha med den morgenpuppen
me_87 Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Natt er mellom kl 20 og 7 tiden her,å han er 7 mnder. Våkner han i 5-6 tiden så står jeg opp å gir han smokken som er ramlet ut også gir jeg han kosekluten. Da sovner han kjapt igjen å sover ofte til klokken ni.
dianna Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2012 Takk for svar, ser ut som dere har erfart dere frem til gode rutiner Her er det natt fra 19 - 07 i den forstand at det er dempet belysning, mnimalt med prat og vi står ikke opp før kl 07. Men når hun våkner om natten og det f eks har gått 10-11 timer uten mat, føles det noe rart for meg å forsøke å roe med smokk og vann. Jeg skal prøve meg litt frem ifht mer mat på dagen osv. Dessuten har hun nettopp flyttet på eget rom. Det tror jeg er en god ting, da det virker som hun våkner av pappa´n som drar tiiidlig på jobb.
Ba72 Skrevet 8. juni 2012 #9 Skrevet 8. juni 2012 Barn er så geniale, de forteller oss hva de behøver! Noen behøver litt mat på natten, noen trenger bare å vite at mamma er der, mens andre sover gjennom hele natten. At det skal være uvanlig at en 6-måneders vil ha mat på natten har jeg faktisk aldri hørt om? Hvor leser man dette? Synes det er spennende å lese om utviklingen fra 6-10 mnd som går i en rasende fart, der mange opplever at barnet behøver enda mer nærhet en tidligere (og gjerne på natten) for å komme seg gjennom fasen på en mjukest mulig måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå