Påfuglen Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Da mener jeg ikke selve malingen men å male? Min mora venninne som også er sykepleier, sa at å bruke armer opp og ned over tid slik som ved maling kan føre til komplikasjoner som f.eks navlestrengen rundt halsen... Passer isåfall veldig dårlig nå som vi har kjøpt oppussingsobjekt.... Er 18+6 uker på vei
Frk.Karidotter Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Jøss. Den var drøy. Det har jeg aldri hørt om. Hvordan i alle dager skal det kunne foregå? Bevege armene over hodet fører til navlestrengen rundt halsen? Det syns jeg ble litt langt ute i skogen. Lurer på hva i huleste hun mener med "å bruker armene opp og ned over tid" egentlig betyr. Herreminhatt.
Squirrel79 Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Syntes den hørtes litt drøy ut ja. Men det du skal være forsiktig med er å inhalere de giftige stoffene i maling. Det kan skape skade på fosteret. Det finnes mange forskjellige malingstyper da, så er vel bare å følge generelle regler.
Påfuglen Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2012 Takk for svar! Ser at flere har vært innom, og regner med at noen hadde sagt noe hvis det var farlig.... Hørte veldig merkelig ut synes jeg og, så fortsetter nok å planlegge oppussing av leilighet
Maryell Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Jeg er har maling som yrke og har siden positiv test vært hjemme med svangerskapspenger pga. risiko. Ville ikke startet noe stort oppussingsprosjekt som gravid.
Påfuglen Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2012 Jeg er har maling som yrke og har siden positiv test vært hjemme med svangerskapspenger pga. risiko. Ville ikke startet noe stort oppussingsprosjekt som gravid. Vet du om det er pga bevegelsene eller malingen eller pga at det er slitsomt. Vi har nettopp kjøpt oppussingsobjekt, og tenkte å sette bort bad og kjøkken samt elektriske til fagfolk, men ta gulv og vegger selv. 81 kvm leilighet. Takk for svar Maryell!
Maryell Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Kommer jo litt an på sikkert, jeg vil jo tenke at det mest er pga. kjemikalier og støv ikke minst. Når man har det som yrke så er det jo veldig belastende å feks. stå å slipe og sparkle tak flere uker på rad men det blir jo ikke de mengdene ved en oppussing hjemme selvsagt. Jeg er minst like skeptisk til alt støvet og dritten man puster inn ved å gå å tråkke rundt midt oppi oppussing. Kan du ikke være arbeidsleder og få noen andre til å stå for utførelsen da?
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Det eneste som man merker er at man kan bli litt gåen dersom man er litt stor Tror jeg var 6 måneder på vei da vi malte leiligheten utvendig og beiset verandaen. Malerommet tok jeg også selv Finnes milde malingstyper du kan bruke, og det er ikke snakk om å ha det som yrke i månedsvis så da sier jeg go for it! Opp til hver enkelt, men her er det ikke noe handikap for meg at jeg er gravid - tar forholdsregler som å ikke røyke, drikke alkohol, bort med spekematen.. Ellers lever jeg normalt
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Barnerommet skulle det selvfølgelig stå, ikke malerommet...
November-spire-79 Skrevet 5. juni 2012 #10 Skrevet 5. juni 2012 Da mener jeg ikke selve malingen men å male? Min mora venninne som også er sykepleier, sa at å bruke armer opp og ned over tid slik som ved maling kan føre til komplikasjoner som f.eks navlestrengen rundt halsen... Passer isåfall veldig dårlig nå som vi har kjøpt oppussingsobjekt.... Er 18+6 uker på vei Jeg har også hørt dette. Fikk beskjed av svigermor om at jeg ikke måtte strekke armene høyt i været. Dette er noe de sa i gamledager da de ikke visste bedre Har lest om det, og nå er det faktisk positivt å bevege og strekke på seg. Det er bare sunt med litt trim Mye man skal høre......
Mamma til snart 4 Skrevet 5. juni 2012 #11 Skrevet 5. juni 2012 Dette er min 3 graviditet, å 3 gang jeg pusser opp hus:) male stue,trapp og div soverom pluss gang. Syns det er veldig hysterisk idag alt sammen, snakket med øvelegen på haukeland om dette, så lenge du ikke henger over male spannet å innhalerer det en kan av maling så er det ikke noen risiko, men eg skal heller ikke sove i det over lengre tid, jeg har ikke bodd i husene jeg har pusset opp mens det pågikk. Bruker ruller med skaft så veldig lite bøyen å tøying! Maling er gøy:)
IHHE Skrevet 6. juni 2012 #12 Skrevet 6. juni 2012 Hehe, ang. det med hendene opp og ned, svangerskaps appen min sa for noen dager siden: " I gamle dager turte ikke gravide å løfte armene over hodet fordi overtro sa at da ville barnet i magen få navlestrengen rundt halsen. Nå vet vi at det ikke er farlig, men derimot bra for kroppen din om du driver med litt tøy og bøy." Så tror ikke det er hvordan du maler du skal bekymre deg over
Tira Skrevet 6. juni 2012 #13 Skrevet 6. juni 2012 Gammel "myte" om du vil sa at gravide ikke skulle strekke hendene over hodet for da kunne barnet få navlestrengen rundt halsen. Ufattelig bra, ikke sant? Er jo ingen logisk grunn i verden til at barnet skal få det noe mer av at du strekker armene i været enn av andre aktiviteter. Kjemikalier i maling derimot... Fikk beskjed av fastlegen om å bruke Sensmalingen frem til jeg var 12 uker på veg fordi den har lite kjemikalier og ellers bruke støvmaske ved pussing o.l, lufte godt o.s.v... Har forøvrig holdt meg til sens etter det også fordi den lukter mindre og er anbefalt av astma og allergiforbudet.
Påfuglen Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #14 Skrevet 6. juni 2012 He He takk for svar jenter.... Da skal jeg definitivt bruke seks maling, prøve å holde meg unna mens det er altfor mye støv og kjemikalier i lufta, og høre på kroppen min når det blir nok. Vi får jo en del hjelp da. Og synes jo egentlig sånt er gøy. Heldigvis har vi gamle leiligheten fram til 1. September slik at vi slipper å bo der mens det verste forgår. Støvmaske var også en god ide! Hvor får man tak i det?
Tira Skrevet 6. juni 2012 #15 Skrevet 6. juni 2012 He He takk for svar jenter.... Da skal jeg definitivt bruke seks maling, prøve å holde meg unna mens det er altfor mye støv og kjemikalier i lufta, og høre på kroppen min når det blir nok. Vi får jo en del hjelp da. Og synes jo egentlig sånt er gøy. Heldigvis har vi gamle leiligheten fram til 1. September slik at vi slipper å bo der mens det verste forgår. Støvmaske var også en god ide! Hvor får man tak i det? De aller fleste butikker som selger maling og maleutstyr har støvmasker:) Billig er det og.
Påfuglen Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 6. juni 2012 He He takk for svar jenter.... Da skal jeg definitivt bruke seks maling, prøve å holde meg unna mens det er altfor mye støv og kjemikalier i lufta, og høre på kroppen min når det blir nok. Vi får jo en del hjelp da. Og synes jo egentlig sånt er gøy. Heldigvis har vi gamle leiligheten fram til 1. September slik at vi slipper å bo der mens det verste forgår. Støvmaske var også en god ide! Hvor får man tak i det? De aller fleste butikker som selger maling og maleutstyr har støvmasker:) Billig er det og. Supert! Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå