Loveangel Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Jeg har ei jente som " juger " for å få broren til å komme til seg. Fordi hun ikke gidder å gå til han der han er. Så nå har jeg igrunn fått nok av den juginga, og i går kom det nok en gang fra henne : " Kom her, du skal få masse is nå,sier mamma.. " Broren: " Okay jeg kommer " Da jeg får spm av bror om hva is han kan få,ser jeg jo rart på han og spør " Is ? Jeg har da ikke sagt noe om is nå,har jeg vel ? " Bror : Nei, men søster sa at du sa jeg skulle få is om jeg kom til henne " Da kjente jeg at jeg ble en smule irritert,pga hun alltid kommer med ting om at han skal få ditt og datt,så blir jo han skuffa når han ser at dette er jo ikke tilfelle at jeg har sagt. Så i går satt jeg foten ned for min 5 år gammle datter og sa at nu er det nok med deg juginga di. N skal din bror få den isen som du påstår han skulle få. MEN du får ingenting, det er fordi du juger til han. Jentungen ble jo totalt " crazy " og skrek og hylte på at hun også skulle ha is og bla bla blaaaaaa... Faren sa at jeg måtte ikke være slik og klart henne også måtte få is.. Vi kunne bare sitte oss ned med henne når hun var roa seg og da snakke med henne ang dette, så kunne hun få en sjanse til. Problemet er jo det at faren alltid gir henne 100 vis av sjanser og lar henne alltid få til slutt,men dette har jeg fått mer enn nok av ! Nå var det mor mot far og datter, og gjett hvem som " vant " Jo MEG! Er lei av å alltid gi etter dag etter dag.. Fordi ingen barn lærer om man skal gi de 100vis av sjanser og aldri holde konsekvensene man gir dem.. Tomme trussler vet barna alt om og vet at haha de gjør det ikke, men denne gangen så håper jeg at min datter virkelig har lært en lekse. Og jeg gir meg ikke !! Jeg kommer til å fortsette med å være benhard fremover mot de begge. Har fått nok av plaging av bror,sparking,slåing etc mellom de, nå er det nok og mor kommer til å bli mer konsekvent ! Far kan si hva søren han vil,men nok er nok !!
Mamma_til_2 Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Min 5åring er og bynt og seriøst teste grenser, trasse, surking ol. og nå har jeg og sambo fått nok, Det var motsatt i mitt tilfelle her var det jeg som ikke klarte og sette klare konsekvente genser, for jeg følte det som jeg var slem, men sambo tok og pratet til meg på en skikkelig måte og sa at visst vi ikke gjorde noe så kom hun til og bli en nermest ufyselig onge!!! ja det var tøft og høre på hyling og skriking, og det værste var når hun kom og sa " men mamma vi er jo bestevenner og jeg er såååååå gla i deg" men visst at dær og da var det kun for og få vilja si, så sett deg ned og først prate med mannenn din så prater dere sammen med begge barna så alle vet hvor landet ligger, så blir det bedre fort
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Jeg kan godt se urettferdigheten ved at bare den ene får. Men ut fra det du skriver, hørtes det ut som du løste situasjonen bra. Storesøster møtte en konsekvens av å lyve, det gangnet ikke henne og forhåpentligvis lærte hun seg at det ikke lønner seg. Skulle likt å høre om noe har endret seg hos dere... Håper også at mannen din støtter deg i det selv om han ikke er enig, for det virker avgjørende at han ikke motarbeider deg her, dersom det skal virke... Lykke til
lille sprelle Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Du og mannen din må være enige i hvordan dere skal løse dette og følge det konsekvent. Når den ene har sagt noe, så blir det sånn overfor barnet, selv om det kan virke litt "urettferdig" for den andre. Hvis ikke undergraver den ene foreldren den andres autoritet. Ta en prat med barna om dette og si hvordan det blir heretter. Lykke til!
Giss Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Min mann og jeg har kun en regel: Har den ene sagt ja eller nei, så blir det sånn om den andre er aldrig så uenig. Så får vi ta kranglen og finne løsningen etter at ungene er i seng. Jeg synes det er flott at du setter inn! Men du får en tung kamp om ikke mannen også er med. Man skal ikke belønne en løgn og man skal være konsekvent - selv når det er MYE enklere å gi etter. Krysser fingre for at dere kan finne en felles måte å håndtere dette på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå