Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge av gangen er din baby rundt 9 mnd i lekegrind?

Hvor lenge er baby i lekegrind i løpet av en hel dag?

Hun er max 30 min. av gangen, og ca 1,5 t i løpet av en dag.

Min frøken har ikke begynt å holde seg i sprinklene i lekegrind eller seng for å reise seg enda, og er ikke begynt å krype, men hun står på alle fire og gynger :)

Hun er mye på gulvet også, men vi har hund så hun må være der litt.

Hvordan er dette med deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkorat sluttet å bruke lekegrind, og mi er 9 mnd om to dager. Hun hyler og skriker i det hun kommer oppi, og finner ikke roen. Nå er mi veldig aktiv, og krabber avgårde i full fart, reiser seg opp og går med gåstol. Hun er ikke fornøyd i det hele tatt nedi der.

men før jeg sluttet så var hun maks en halvtime av gangen da hun fant roen, eller i et par minutt mens jeg var på toalettet eller måtte gjøre noe kjapt og ikke kunne ta henne med.

Skrevet

Min har brukt det siden ho ble født. Vi har hund(golden retriver/berner sennen)

Så her har vi vært nødt til å bruke den. Ho ligger der så å si hele dagen :) 5 mnd.

Skrevet

Gutten min vil ikke være i lekegrind lengre, han sluttet med det for en mnd siden da det plutselig bare ble spetakkel om jeg puttet han opp i der (da var han 9mnd). Verden er til for å utforskes og der går ikke når man er i lekegrind! Mener gutten min...

Han har tidligere vært der i maks 15 min av gangen, og ikke så mange runder i løpet av en dag. Vi har hund, så om jeg skulle snu ryggen til dem, selv bare for noen sekunder, måtte han oppi lekegrinda. Nå som det bare blir spetakkel lokker jeg han med meg inn dit jeg skal (får ikke lov til å bære så mye pga dårlige skuldre), så han ikke blir alene med hunden. Gutten har ålt seg rundt siden han var 6mnd, og reist seg siden han var 6.5 og har generelt ikke tid til å være så mye rolig.

Skrevet

Vi arvet endelig en lekegrind, kanskje litt for sent for han er 9mnd. Min bare står i den hele tiden,men det er for å få litt avbrekk for han heiser seg opp over alt og krabber til kjøkkenet hele tiden.

Grei bruk ved middagslaging etc.

Kanskje grei å bruke når pappan skal dusje!? Kanskje ikke trygt, men vil ikke ha han på badegulvet hvis han reiser seg opp og faller på flisene. Jeg har nemlig beg å jobbe.

Skrevet

Vi har en gutt på 7 mnd og akkurat forsøkt legegrind, men det funker ikke så godt for oss. Selv føler jeg at jeg setter ham i bur og han får ikke utfoldet seg så godt der, så vi fortsetter heller å bruke vippestolen når jeg må på do, dusje o.l.

Skrevet

Min er 8 mnd, både kryper og reiser seg, men finner roen fint i lekegrinden, sitter og leker med noen ting mens jeg for eks henger opp klær ol. Tror du må bare se hvordan hun trives oppi der og ta det deretter. Jeg ville aldri hatt min oppi grinden mer enn nødvendig hvis hun gav tegn på mistrivsel, men høres jo ut som om din har det helt fint oppi der foreløpig.

Skrevet

Min har brukt det siden ho ble født. Vi har hund(golden retriver/berner sennen)

Så her har vi vært nødt til å bruke den. Ho ligger der så å si hele dagen :) 5 mnd.

Ligger hun i lekegrinden så og si hele dagen?????

Skrevet

ho er jo selvfølgelig oppe å koser/tuller og får mat. men ho ligger lenge av gangen i grinna så lenge vi kommer bort å prater og synger litt for ho innemellom. om jeg feks går på kjøkkenet så skravler jeg eller synger for ho fordet. :P når jeg begynner på jobb kommer folk til å tro jeg er gal, kommer til å gå å snakke for meg selv og synge.

Skrevet

Etter jeg så denne tråden så tenkte jeg kanskje at jeg skulle hente opp grinda vi har arvet fra kjelleren og se om min på snart 10 mnd kunne kose seg litt oppi den også. Vi har vaskerom i kjelleren, og det ville blitt mye enklere å få laget middag og litt sånn hvis jeg hadde sluppet å løpe etter i noen minutter. Her er det opp og ned, frem og tilbake dagen lang nå. Og det blir en god del knall og fall, så kan ikke gå ifra han for å sette på en klesvask. Så, grinda ble tatt opp og montert. Han sov duppen sin da jeg gjorde det, jeg la noen leker oppi, og la han ned på gulvet så han fikk utforske og oppdage den selv. Han lekte på gulvet i noen minutter før han så den nye og spennende saken som sto i stua, reiser seg og holder seg i grinda. Så begynner han å surve, og gynge! Han ville oppi han. Og han storkoser seg i den!

Han har ikke sittet der noe særlig lenge av gangen. men siden han klarer å reise seg i den også, så har han nå et sted han kan trene litt balanse uten at han får tak i noe "farlig" og at han slår seg hvis han faller. (jeg brettet en dyne som ligger nederst). Lekegrinda har også hjul, og siden vi ikke har hage, men en ganske så stor treterasse, så tok jeg grinda ut på terassen i går når det var fint vær og satte parasollen over. Så fikk han lekt litt ute i frisk luft også. Genialt! Men blir nok bare brukt når jeg må gjøre litt andre ting, synes han skal få utforske nyskjerrigheten sin til det fulle:)

Skrevet

Her har vi ikke lekegrind. Haraldri hatt det og dette er barn nr 4 :)

Lillemann er med meg overalt i huset. "Hjelper" meg med klesvask og oppvask. Under matlaging sitter han i stolen på kjøkkenet sammen med meg og prøvesmaker. Han er over alt nå. Klatrer og styrer. Veldig aktiv, men jeg tror de lærer mye av å ha det fritt. Vi tilpasser heller huset til han enn å sette han i lekegrind.

Har forståelse for at noen bruker grind, men ser at mange gjør det for sin egen del...

Skrevet

Jeg bruker den når jeg skal på do. Kan vel si det er for min egen del ja, men jeg hadde nok ikke blitt en optimal mamma for han heller etterhvert om jeg ikke fikk gått på do. :P

Skrevet

var ikke til det bruket jeg tenkte ;) Var ymtet på dem som setter ungene i lekegrinden for atde ikke gidder/orker å fly etter barnetsitt....

Skrevet

Bruker grindav/matlaging,når jeg går i kjelleren å vasker tøy, lager middag etc.. eller må kle storebror. Ho koser seg veldig, sitter å pusler for seg selv lenge. Aktiv tulle, så ho liker denne pausen innimellom virker det som. Er hun ikke i grinda,så går hun rundtom med tralla si,krabber i en fei og styrer;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...