*Kengumamma* Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Litt frustrert og lei nå. Er i uke 39 i morgen, men det finnes ingen tegn til fødsel! Jeg har ikke gått til jordmor i svangerskapet, og legen nekter å sjekke modning og sånne ting. Så jeg aner ikke hvordan ting ligger an heller. Flere som bare har hatt "spontan start" av fødsel uten noen tegn på forhånd? Leser jo om slimpropper og tegningsblødninger og alt mulig, men her skjer det ingen ting! Måtte bare klage litt...
Leirha Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Jeg har 7 dager igjen til termin, og har ikke det minste tegn til at fødsel skal starte. Jeg har gått over termin med begge mine forrige, 5 og11 dager, og fikk ikke noe tegn til fødselstart før det startet spontant. VI får bare smøre oss med tålmodighet,nå har vi ventet i sååå mange måneder, vi klarer vente noen dager til
*Kengumamma* Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2012 Godt å høre! Da får jeg bare vente da. Begynner å bli så utålmodig og lei, men det er jo bare snakk om dager. Selv om det føles ut som en evighet
førstegang...1 Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Første gang jeg var gravid hadde jeg virkelig ingen tegn. Var overbevist om at jeg kom til å gå 2 uker over tid. Plutselig en natt startet riene og jeg var i gang. Fødte da på termin:)
Amia Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Ingen tegn her heller, med 6 dager igjen til termin. Jeg gikk 14 dager over sist, og var heller ingen tegn da. Jeg våknet plutselig av rier på natten Prøv å ikke let etter tegn, tror de færreste får tydelige forvarsler om at det skal skje. Ventetiden blir ekstra lang også Lykke til!
.Lillemy. Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Sist startet fødselen uten forvarsel, våknet tidlig morgen av rier som ble sterkere og sterkere på termindatoen :-)
Tigerpote Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Ingen tegn her heller, og jeg er helt umoden. Slik som sist. Da ble jeg satt igang 15 dager over termin, helt umoden. Regner med å bli satt igang 8 dager over termin denne gang. Hvorfor vil ikke lege sjekke modning og hvorfor går du ikke da til jm istedet?
*Kengumamma* Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. juni 2012 Legen vil ikke sjekke sånn fordi det er utenfor hennes kunnskapsområde. Jordmor passet ikke for meg, jeg var der til to kontroller, men hun var bare opptatt av at jeg hadde gått ned i vekt og at jeg ikke måtte jobbe 100 %. Så vi hadde rett og slett litt dårlig kjemi. Særlig fordi jeg visste at jeg gikk ned i vekt (2 kg) pga dårlig matlyst i starten, og at dette kom til å snu bare matlysten kom tilbake. Og det å sykmelde meg bare fordi jordmor mener det, det gjør jeg ikke. Jeg er jo gravid, ikke syk. Så hun var rett og slett ikke noe for meg. Derfor har jeg bare gått til lege. Med helt normal vektøkning (10 kg) og 100 % jobb så lenge jeg ønsket.
Fru Grønn Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 39+2 i dag... Lyst til å bli ferdig . Gleder med til å få bylten ut..snuse og studere henne )) Første fødsel var lang.... Men andre våknet jeg med litt vondt i ryggen -4 timer etterpå var hun ute Glimrende Begge forrige er født ei uke før ul.termin, og jeg hadde nok sett for meg det her også .. Men ting kan jo alltid skje plutselig Og ikke mange dagene igjen Holdt ut og lykke til med innspurten
*Kengumamma* Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2012 Takk for litt oppmuntring Nå skal jeg ut å gå en lang tur i litt godt tempo, og satse på at det kan virke litt på fremgangen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå