Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da må vi ha ny bil, 7 seter! Ho ho!

Vi har ingen anelse om hvilken bil vi skal kjøpe, men det må være 7 seter, god bagasjeplass, kan trekke hesthenger og Max 500 000. Vil ikke ha caravelle, DET er vi sikker på! Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ford S-Max. SUPERFORNØYD!!!

Skrevet

Ford S-Max. SUPERFORNØYD!!!

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg hadde Opel Zafira (2,2) 2006-modell, sportsutgaven og automatgir. ANBEFALES! 3 trepunktsseler i baksetet slik at man slipper å ta opp ekstrasetet til det siste barnet. Den lå til 500 000 ny, men da den ble solgt var listepris ca 250 000, dette var i fjor..

I dag har jeg Opel Zafira 2002 modell, absolutt IKKE sportsmodell :( og jeg må ha den mellomste ungen på rad 3. Får da plass til alle barna, men jeg er ikke fornøyd med denne bilen. Hatt masse reparasjoner også :( Hatt maks uflaks med bilen min :(

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

To valg:

Enten:

Ford S-max, den bør være førstevalget, men kan bli litt knapp i bagasjeplassen hvis dere skal bruke alle 7 setene.

Eller:

Ford Galaxy, hvis dere skal bruke alle 7 setene mye OG ha med masse bagasje. Ser ikke riktig så snasen ut som S-max. Dessverre.

Skrevet

Ford s-Max!!:)) genial bil med super komfort!

Skrevet

Har Volkswagen Touran, og er kjempefornøyde med den. Ikke så mye bagasjerom når de to siste setene er oppe, men de setene har vi egentlig mer i nøden. Som regel ligger de ned. Men god nok plass til barnesetene i baksetet, og de er ikke gnitene med lengden på setebeltene, som enkelte bilmodeller er.

Skrevet

Hva med pegout 5008 ?? Den har jeg siklet litt på? Eller Nissan qasqai +2

Skrevet

Ford S-max

Citroën grand c4 picasso

Begge disse bilene er romslige og har god plass til 3 barneseter i bredden.

Skrevet

Skal alle 7 seta vere regelmessig i bruk? Me har ford S-max, og er svært nøgde med den. Men ekstraseta eignar seg best for små barn, eller over rel korte distansar pga trang beinplass, slik det er i fleire 7 seterar. Det er meir bagasjeplass med seta oppe enn i vw Touran, men svært mykje er det ikkje.

Om de vil ha skikkelege sete bakerst bør de opp i klassen til Ford Galaxy eller vw Sharan (men velg nyare enn 2007 pga mykje feil på begge modellar tidlegare) Trur og den største Peugeoten kan ha bra plass, men fransk er ikkje så populært her i huset.

Skrevet

Mange foreslår ford s-max her.. men jeg vil gjerne slå et slag for den litt mindre Ford C-max..

7 seter, og perfekt for oss som kun bruker de bakerste to setene innimellom.. Kan også 'fjerne' setet i midten bak, slik at du kan få en 4 seter, eller 6 seter også.. genialt! :)

Og ikke minst: skyvedører bak - kjempe plassbesparende i en trang garasje, og minimerer sjansen for at et av barna smeller døra inn i nabobilen..

Skrevet

Tja, alle 7 vil vel sjelden være i bruk, men 6 vil ofte være i bruk, og med 3 bilstoler.

Har sett litt, og det ser ut som de fleste er sånn at man fester de 2 siste setene dersom man ønsker det, med inngang fra bagasjerommet??? Mulig det er dårlige bilder jeg har sett.

Lurer på om den Ford s-Max kansje blir for liten? Er det plass til barnevogn hvis man har oppe 6 seter f.eks?

Touran er en bil jeg avsolutt kunne hatt, dersom de oppfyller "kravene" våre.

Skrevet

Vi har Ford s-max, men det blir trangt om vi har alle setene oppe. Vi har tvillinger, så krever at vi har en stor søskenvogn på slep + at vi har 3 bakovervendte barneseter i den.

Vi er kjempefornøyde med bilen! Den har god komfort, barna sitter godt og vi har god plass til setene :)

Skrevet

Jeg har Nissan Qashqai +2, og den er helt ok til å frakte mange mennesker i, men bagasjeplassen er elendig når de siste to setene er oppe. Det er heller ikke veldig god plass i de bakerste to setene, så de som sitter der bør ikke være så lange. Baksetet i midten er veldig romslig.

Men en av mine kollegaer har Ford Galaxy, den er diger - og de har 5 barn hvorav to fortsatt er vogn-barn.

Tror jeg ville sett på den hadde jeg vært deg. Tror S-maxen er mer på størrelse med Qashqaien

Skrevet

Tja, alle 7 vil vel sjelden være i bruk, men 6 vil ofte være i bruk, og med 3 bilstoler.

Har sett litt, og det ser ut som de fleste er sånn at man fester de 2 siste setene dersom man ønsker det, med inngang fra bagasjerommet??? Mulig det er dårlige bilder jeg har sett.

Lurer på om den Ford s-Max kansje blir for liten? Er det plass til barnevogn hvis man har oppe 6 seter f.eks?

Touran er en bil jeg avsolutt kunne hatt, dersom de oppfyller "kravene" våre.

Det trur eg du må prøve ift vogna du har. Det går ikkje med søskenvogna vår.

touran er hakket mindre enn s-max, så då ville eg kikka på Sharan heller. Den har og skyvedører på dei nyaste modellane, noko eg saknar til s-maxen.

Skrevet

Hvorfor har ingen nevnt Volvo XC90?

Vi har den og er kjempefornøyde! Det er to Ford S-Max`er i gata vår, og det ser virkelig ut som om bagasjerommet til S-Max`en er mindre enn til en XC90.

Vi har ikke noe problem å ha med vogna vår når vi har oppe 6 seter, men som andre nevner burde dere prøve med deres vogn. Vi har en TFK Joggster Twist.

Skrevet

Hvorfor har ingen nevnt Volvo XC90?

Vi har den og er kjempefornøyde! Det er to Ford S-Max`er i gata vår, og det ser virkelig ut som om bagasjerommet til S-Max`en er mindre enn til en XC90.

Vi har ikke noe problem å ha med vogna vår når vi har oppe 6 seter, men som andre nevner burde dere prøve med deres vogn. Vi har en TFK Joggster Twist.

Litt annen prisklasse enn det HI etterlyser?

Skrevet

Det var ikke touran jeg tenkte på, men tiguan, men den finnes vel ikke i 7 seter?

Ja, xc 90 er absolutt et alternativ, da vi har xc70 i dag, og er SUPER fornøyd! Det blir litt annen prisklasse, vi trenger ikke ny, men vil ikke ha den gamle gamle modellen heller.

Tror vi får ta oss en tur til bilforhandlere, med barnevogn :)

Syns den Nissan qashqai ser veldig fin ut, men litt liten kansje?

Etter alle "kravene" vi har burde vi vel endt opp med en land rover eller noe, hehe.

Skrevet

Vi har fire barn, og ungdommen kan sitte bakerst uten problem + vi får med oss vogn og bagasje. Ford Galaxy 2010 modell. Måtte litt opp i pris for å få stor motor, men har funnet bilen som er perfekt for oss!

Skrevet

Nissan Qashqai +2 er ikke plass til 2 barneseter og en unge på midterste rad.... Fant vi ut :(

Men ellers super bil, ja ;)

Touran el galaxy?

S Max er jo super da :)

Skrevet

Vi har en mazda 5 :) 2012 modell. Helt fantastisk bil. GOOOD plass i bilen, og har ikke noe problem med å få tvillingvogna i bagasjerommet :)

Med alt av utstyr og full pakke betalte vi ca 350 000 kr for den :)

Skrevet

Skjønner jeg har lite peiling på hvor mange merker som egentlig har 7 seter :P Men det jeg ikke skjønner, f.eks i den mazda'n, hvordan kommer man seg til de 2 bakerste setene? Må man da ta fram et sete i den midterste raden?

Finnes det f.eks noen som har dører som er lange nok til at man kan gå rett inni som i en 5 seter? Ser for meg at det er upraktisk, spesielt hvis man skal ha bilstol som man skal ta ut og inn på den bakerste raden???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...