Gå til innhold

hvordan er formen runt uke 31??:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå lurer jeg litt på hvordan det går med andre gravide i uke 31?? er dere slitne? stor mage?? begynner å blir tungt/vanskeligt å gjøre ting?:P hvor mye har dere lagt på dere til nå? jobber der fullt enda eller vanskeligt å jobbe?:) noen som kansje har begynnt å gjort klart vogn/seng annet utstyr også?;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gøy tråd:) Begynner å føle meg ganske tung,har lagt inn den berømte vaggingen. Magen begynner å bli ganske stor og føler den er litt i "veien". Har vært sykemld hele svangerskapet pga diverse betennelser og kan ikke ta medisiner. Er mye andpusten i trapper og sover gjerne 1 time midt på dagen. Tar pauser i husarbeidet hvis ikke blir jeg helt utslitt og verker her og der. Nå har jeg nesten alt klart til den lille kommer mangler kun et par småting,har ikke begynt å innrede rommet hans enda.Har lagt på meg 6 kg og er ganske fornøyd med det:)

Skrevet

Her er det full jobb, regner med å stå løpet ut til perm starter. Merker tyngden (+11kg), blir fort anpusten i bakker og trapper, men går turer likevel, tror vi trenger litt kondis når babyen først har kommet.. Magen strutter, ikke mange "vanlige klær" som passer, bare gravidklær. Barnerom i boks, ble kjempefint når vi malte det og fikk fine barnemøbler på plass : ) søte klær på plass i skuffer og skap og en hel del utstyr... Bilsete, voksipose, saueskinn, babycall osv osv... En del tusenlapper har gått med...

Skrevet

Uke 33 her og i full jobb.. Jobber som lærer så heldigvis bare 2uker igjen til ferie.. Har alt det store utstyret på plass, men mangler fortsatt noen småting + at noe må monteres og gjøres klart.. Magen er stor og fin og merker veldig godt at det begynner å bli tyngre.. Puster og peser for hver minste ting, men fungerer greit i hverdagen i ett rolig tempo.. Har av og til litt vondt i bekkenet, men føler meg i overraskende fin form.. Er noen ting på huset som jeg gjerne skulle hatt ferdig før babyen kommer så det er greit at det fortsatt er noen uker igjen:)

Ha noen flotte siste uker damer.. Om ikke så lenge så er vi i mål:)

Skrevet

32 uker på vei, og har vært sykmeldt hele svangerskapet...først pga kvalme og så kom bekkenløsningen :( Går til fysio 2-3 ganger per uke som holder det i sjakk. Har nå også begynt å være mye svimmel og uvel. Fysioterapeuten målte blodtrykket mitt i dag, og mente det var litt lavt. Skal til jordmor i morgen, så får ta det opp med henne da. Ellers er det slitsomt å gå i trapper, vi bor i 4.etg uten heis :(

MEN; flytter til rekkehus den 15.juni! Er slitsomt å holde på med flytteprosess under svangerskapet, men skal bli utrolig deilig å komme seg ned på bakken! Blir nok for meg å sitte på en stol og dirigere de andre under selve flyttingen ;)

Vogn, seng og bilsete er kjøpt inn. Har også handlet en del klær, dyne til vogn og seng og div.andre småting. Begynner å komme seg! Gleder meg til å gjøre i stand rommet til frøkna når vi kommer i hus :)

Skrevet

31+2. Framleis oppkast. Vektoppgang til no er +2. Bruker mykje tid på sofaen. Syns eg er proppa full i baby og forstår ikkje at det her skal vokse i 9 veker til. Økende mengde kynnere og nedpress.

Tar tran daglig og skal no starte med bringebærbladkapslar.

Skrevet

Er også 31+2. Hatt bekkenløsning siden uke 14. Ikke jobbet siden 16 januar, da fikk eg innvilget svangerskapspenger. Så eg har kosa meg hjemme hele tiden.

Alt er VELDI tungt for tiden, men skal ikke klage. Håper å kunne gå lengst mulig, det er jo det barna har best av. Så langt har eg lagt på meg 11 kg, syns ikke det er så ille mye med tvillinger.

Er alene om barna, men har en fin sønn på snart 16 år og hele familien som stiller opp å hjelper. Søstera mi kommer hit på torsdag å skal vaske til meg :)

Har fått tak i det meste av utstyr, men bare en bilstol er kommet i hus, gidd ikke hente senger og slikt før alt er vaska å klart. Vogna er bestilt men leveringsproblemer, men dem håpa å få den i slutten av mnd. Gjør ikke noe håper bare eg ikke trenger den før, men skulle dem komme før så blir det nok ei tid på sykehuset.

Kan ikke si at eg har stor mage me tanke på at det er to, men er ganske lang selv da SF målet var på 38 cm for ei uka siden, så har jo litt mage da :P.

Utrolig tungt å bøye seg. Men er verken hoven, har perfekt blodtrykk og alt er herlig. Nyter kvær dag eg går gravid, hadde meg en blålys tur på onsdag kveld pga bløding, bor 2,5 tima unna sykehuset, selv om det er 2 min til nærmeste fødeavdeling, men siden det er to må eg på sykehuset, så var noen ekle døgn på sykehuset, men alt roa seg <3

Nesten fri for blod, lite jern og slikt men det får eg fiksa etter barna er født :) De tar ikke sjansen å gi meg det før, må i så fall vente noen uker. Så siden eg nesten ikke har blod ser eg ut som ett spøkelse :P å gjør at man er ekstra tungpusta og utrolige store muskel smerter. Blir vurdert keisersnitt, selv om eg ikke vil, men gjør alt for de søte små barna <3 <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...