Busy_bee Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Til en viss grad ja. Han har virkelig begynt å drøye at han sovner til nærmere 20 nå. Noen dager har han turnet og tullet til 20.30, mot normalt og sovne ca. 19.30. Han sovner jo til slutt, men det er mye turning og tøysing. Og dersom jeg tar ham opp, så driver skal han skalle oss i skulderen, pille oss i øyne, nese o.l. og slike ting og vil definitivt ikke roe seg. Jeg vurdere om vi skal prøve å innføre en liten eventyrstund på kvelden nå, for å se om det kan ha noen effekt, men tviler litt på at det vil ha noe og si. :-) Tror at det vil hjelpe når han begynner i barnehagen, for jeg merker at de dagene han har vært mer aktiv enn vanlig, så sovner han mye lettere. Jeg må også være obs på at jeg ikke legger ham til hvilen for sent, slik at han ikke sover til etter kl. 14. Da er det fullstendig showing på kveldene har jeg merket.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Når de er så store vil ofte kutt i dagsøvn være effektivt, ihvertfall her. Hver gang hun begynner å tulle ved legging og våkne stadig tidligere på morgenen er det et tegn på at hun bør sove mindre på dagtid. Nå er hun 20 mnd og bør ikke sove mer enn maks en halvtime- tre kvarter på dagen (fra 12 til 12.30 ca), hvis ikke sovner hun ikke før ni- halv ti på kvelden og det er jo altfor sent.
Jenny251210 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2012 Har prøvd å kutte dagsøvn uten hell...hun sover ikke spes mye heller. Går i barnehage og, så må jo sove. Idag sovna hun 2030...skal opp 0630. Lite søvn synes jeg....
Jenny251210 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2012 Noen netter sover hun bare 9 timer og fordi hun bruker så lang tid på å sovne....dette har vart over en mnd. var grei å legge frem til slutten av april.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Kanskje hun er overtrøtt da? Hvis dette begynte samtidig med bhg-start og hun sover lite på dagen? Hvor mye sover hun på dagen forresten?
Jenny251210 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2012 Kanskje hun er overtrøtt da? Hvis dette begynte samtidig med bhg-start og hun sover lite på dagen? Hvor mye sover hun på dagen forresten? Har tenkt på om hun er overtrøtt jeg og.....hun sover mellom 1-2 timer på dagen. 1 time her hjemme, nærmere 2 timer når hun er i barnehagen. Lært mye nytt i det siste...kan være det - men har vart så lenge disse problemene føler jeg.
Jenny251210 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2012 Hun begynte i barnehage i januar forresten.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Ok.... hm, ikke lett dette her, men to timers søvn i bhg burde jo være mer enn nok egentlig? Ihvertfall for mine barn, de trenger tydeligvis svært lite dagsøvn, og må rett og slett "slites" litt ut før leggetid for å gidde å sovne uten tull. Men barn er jo så forskjellige, så sannelig ikke lett å vite. Hun er like vanskelig å legge i helgen som i uka?
Jenny251210 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. juni 2012 Ja er det samme uansett hva vi gjør...har prøvd å la henne sove 45 min på dagen, 1 time, halvannen osv. Lagt henne alt fra 19-21....bruker oppimot 2 tmer på å sovne uansett. Frem til mai tok det 5 min, så stor forskjell. Hun er godt stimulert, så burde ikke være mangel på aktivitet heller. Kan det være tenner? Sååååå lenge.....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå