Gå til innhold

Spolorm... Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt dette eller kjenner til noen som har hatt det? Fikk meg en ubehagelig overraskelse da lillesnupp skulle på do etter middag i dag... Ut kom en lang, ekkel lyserosa orm...-som tydelig beveget seg... Etter det jeg har funnet av info på nettet tror jeg det må være spolorm, som ikke gir noen symptomer og ikke er farlig...men herlighet det er noe av det mest ubehagelige jeg noensinne har opplevd!

Ringte legevakta og fikk beskjed om å ta den med til fastlegen i morgen, og at hele familien sannsynligvis må på kur... Noen andre med lignende erfaring? Jeg er helt satt ut her, har frysninger og ståpels fremdeles...:o

Fortsetter under...

Skrevet

Dessverre har jeg erfaring med det ja.. Eldstemann fikk en sånn en når han var 2-3 år gammel ja, og den var laaaaaaaang 27 cm (ja, mannen målte den) og heldigvis var mannen hjemme for når jeg åpna bleia hylte jeg og sprang!!! (hjelper ikke akkurat med fobi for slanger og alt som ligner i en sånn situasjon..) Minstemann og pappaen fikk ormekur, men jeg kunne ikke få pga jeg var gravid.. Jeg hadde ANGST i ukesvis pga tenk om det kom ut en sånn en av rompa MI????????????????? Men heldigvis skjedde det aldri og det var bare den ene som kom ut av gutten min...

Isj og æsj, håper ALDRI jeg opplever det der igjen, all sympati til deg HI!!!!!

Skrevet

Jeg var selvfølgelig alene med snuppa og måtte seriøst beherske meg for ikke å hyle til og skremme vettet av henne!! Målte den ikke, men er temmelig sikker på at den var 20-30 cm lang, ja... Måtte fiske den opp fra bleien med en kutips og putte den i en boks... Grrr....jeg får helt fnatt her!!!

Måtte du ha gutten din med til legen eller holdt det å forklare og "vise" frem ormen? Og vet du hva det kom av? Finner ikke så veldig mye info om det på nett... Står litt på fhi.no, blant annet at det finnes alternativ behandling til gravide (noe jeg også er...uke 26 nå)

Skrevet

Kommer det ikke fra sandkasse og ikke vaske hender for eksempel? For barn er jo det lett å få sånne her. Putter jo alt i munnen.

Jeg har hatt det selv. Var rundt 10 år den gangen, og fikk panikk når den kom ut. Det var jo ekkelt og ubehagelig. Men ikke noe mere enn det. Har aldri hatt igjen.

Skrevet

Har ikke direkte vert borti spolorm men hele familien var angrepet av småmark for en stund siden, da var smitten kommet via skolen, å det er litt ubehagelig at vi ikke har informasjonsflyt ved slike infeksjoner.

Jeg leste da om andre typer ormer...

Smitter via skitten hender og salat og andre rotgrønsaker har jeg lest en gang på min jakt etter info om småmark!

Har ikke vært

Annonse

Skrevet

Jeg leste ett eller annet sted at det smitter gjennom jord og/eller grønnsaker, frukt og bær som ikke er tilstrekkelig vasket. Snuppa er stor fan av lek i sandkasse, og var i vinter svært glad i å spise snø, så jeg regner med at det kanskje er der hun har blitt smittet. Jeg er selv utdannet kokk, og er generelt nøye med vasking og hygiene, men jeg kan ikke styre det hun putter i munnen når hun er i barnehagen...! Kan jo heller ikke utelukke at det kommer fra maten, og at vi alle er smittet, så håper vi får en ormkur alle sammen! Og jeg også, selv om jeg er gravid :o

HI

Skrevet

Dytter i håp om at flere har opplevd dette...

Lurer på om jeg kan forvente at det dukker opp flere slike jævler i bleien fremover.... :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...