Gå til innhold

Seteleie uke 34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å bli fortvilet. De siste to gangene har tulla ligget med rumpa ned. Vil jo så gjerne ha vanlig fødsel, det er jo så spennende og koselig i forhold til utsiktene ved fødsel seteleie/ keisersnitt. Jordmor var ikke bekymret. Masse tid å snu seg ennå mente hun. Men jeg tror tulla har ligget sånn leeeeenge. Om hun ikke hadde snudd seg til kontroll om to uker henvises jeg samtale sykehus.

SÅ jenter!!!! Kjerringråd?!?!? For å få henne til å snu seg.

Jeg har hørt om å stå på knær med rumpa høyt noen minutter et par ganger om dagen. Andre erfaringer? Akupunktur? Ett eller annet som heter mokra?

Pliiis, jeg er desperaaaaaaat!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode tips, men min gutt lå i seteleie på alle kontroller frem til uke 35. På UL i uke 37 hadde han snudd seg med hodet ned og ut kom han med hodet først. Så det er håp! Lykke til:-)

Skrevet

Har ingen gode tips, men min gutt lå i seteleie på alle kontroller frem til uke 35. På UL i uke 37 hadde han snudd seg med hodet ned og ut kom han med hodet først. Så det er håp! Lykke til:-)

Huffameg. Takk for håpefulle ord :) Vil jo så gjerne ha vanlig fødsel! KJente du at han snudde seg? Jeg lurer på om hun driver og snur seg litt fram og tilbake.

Skrevet

Jeg kjente det ikke nei, men syntes jeg kjente at han sparket annerledes, så hadde et lite håp da jeg kom på UL. Skjønner godt du håper på vanlig fødsel. Håper den snur seg selv:-)

Skrevet

Her har lillebror i magen turnert rundt. Ble oppdaget seteleie i uke 36 og da vi skulle hatt ks i uke 38 hadde han snudd seg tilbake til hodeleie. Jeg merket ikke at han snudde seg. Nå har vi termin på onsdag :) Akupunktur kan anbefales for å snu fosteret. Finn din nærmeste akupunktør på WWW.akupunktur.no.

Lykke til!

Skrevet

Nå begynner jeg å bli fortvilet. De siste to gangene har tulla ligget med rumpa ned. Vil jo så gjerne ha vanlig fødsel, det er jo så spennende og koselig i forhold til utsiktene ved fødsel seteleie/ keisersnitt. Jordmor var ikke bekymret. Masse tid å snu seg ennå mente hun. Men jeg tror tulla har ligget sånn leeeeenge. Om hun ikke hadde snudd seg til kontroll om to uker henvises jeg samtale sykehus.

Så jenter!!!! Kjerringråd?!?!? For å få henne til å snu seg.

Jeg har hørt om å stå på knær med rumpa høyt noen minutter et par ganger om dagen. Andre erfaringer? Akupunktur? Ett eller annet som heter mokra?

Pliiis, jeg er desperaaaaaaat!!!

Lillebror i magen her satt fra de begynte å sjekke leie i uke 26, frem til uke 37. Plutselig var han snudd seg med hodet godt plassert ned i bekkenet :)

Jeg gikk til akupunktur behandling hvor jeg også fikk moxa. Moxa er en slags sigar med kinesiske urter som man bruker på lilletærne. Hun satte også nåler for å få han til å snu seg. Annet jeg ble bedt om var å stå på alle fire når det var store bevegelser i magen. Da får de bedre plass til å snu seg.

Da jeg var på seteleie kontroll på sykehuset etter henvisning fra jordmor hadde han snudd seg :) Vet jo ikke om det kommer av akupunktur/moxa eller om han hadde gjort det uansett, men jeg synes det var verdt et forsøk.

Det er vel kun rundt 5% som fortsatt ligger i seteleie til termin, men noen må jo være den prosenten.

Skjønner godt bekymringen din, jeg var kjempestressa pga det.

Krysser fingrene for at hun snur seg til neste kontroll ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...