Gå til innhold

Veldig vondt i ryggen i uke 4-5. Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest litt om at smerter i korsryggen kan tyde på bekkenløsning. Jeg har slitt med øm rygg i perioder siden jeg var liten, men nå tar det helt av. Det gjør vondt å gå langt, og blir stiv i bekkenet/ hoftene. Har også ubehag i magen (mensmurring som gikk over i generell ømhet). Har nå påbegynt uke 5. Det er vel litt vel tidlig? Dette er første gang jeg er gravid så jeg har ikke peiling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være hormonell bekkenløsning....?

Her i Elverum har vi fysioterapeuter (?) som har spesialisert seg på bekkenløsning, kanskje det finnes noen der du bor også, slik at de kan sjekke deg ut.

Skrevet

takk for tips! det må jeg sjekke ut

Skrevet

Fikk du noe svar på dette? Jeg er i uke 5 nå, og sliter med det samme..

Gjest Lindus :) med spire!
Skrevet

Jeg er 4+6 i dag og sliter med det samme. I forrige svangerskap fikk jeg veldig tidlig bekkenløsning, og det minner om dette. Har i tillegg endel mensmurringer også.

Skrevet

Dette var det mest konkrete jeg fant på nett om hormonell bekkenløsning:

Tegn på bekkenløsning:

• Smerter ved gange, særlig trapper.
  • Smerter når en står på ett ben, ta på seg bukse mens en står.
  • Smerter når en skal snu seg i sengen.
  • Smerter når en står eller sitter.
  • Problemer med å klare daglige arbeidsoppgaver.

...selv har jeg ikke smerter når jeg står på ett ben eller når jeg går i trapper. Så jeg vet ikke. Men gøy er det ikke...

MEN! Det er uansett bedre å ha vondt og være gravid, enn å ikke være gravid i det hele tatt, føler jeg.

Skrevet

Jeg har hatt vondt nederst i korsryggen siden uke 7, nå er jeg i uke 11. Veldig plagsomt...

Skrevet

Det er fullt mulig å få bekkenløsningproblemer så tidlig! Det som hjelper:

- Gå med korte skritt

- Gå ut og inn av bilen / senga med samlede bein

- Gå tur - men ikke fort (da bruker man som regel laaange skritt Happy.gif)

- Sov i noe glatt (enklere å snu seg i senga)

- Ikke bære tungt

- Ta generelt hensyn til kroppen - stopp med det du gjør om du kjenner du får vondt av...

-Noen får godt utbytte av vannjogging...

jeg prøvde ALT forrige gang. Fysio, naprapat, akupunktur, fotsoneterapi, healing, kiropraktor.. det beste var kiropraktor, akupunktur og healing... syns jeg.

Skrevet

Vært veldig plagd med BL, men denne gang går jeg til fysioterapeut som har fordypning i bekkenløsning. Hun har gitt meg øvelser jeg gjør flere ganger til dagen, samt at jeg går til henne en gang i uken. Hjelper utrolig godt. Når jeg kjenner jeg får vondt gjør jeg øvelsene og da løser det seg litt opp :) mens med han forrige holdt jeg meg bare i ro, noe jeg fikk beskjed om av den forrige fysioterapeuten om å gjøre, da kunne jeg omtrent ikke gå. Så gå tur, helst i ulendtt terreng og ikke press deg når du kjenner du begynner å få vondt :)

Skrevet

takk for kjempegode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...