Gå til innhold

Setter 250ie Ovitrelle 36 timer før egguttak. Er det helt sikkert at eggene ikke slipper før?

Anbefalte innlegg

Gjest Løvemusene

Mener å huske at eggløsning kommer 24-36 timer etter Ovitrelle, er ikke egguttaket mitt veldig sent? Eller har dosen på Ovitrelle noe å si???

Hilsen dum førstegangs løvemus på ivf...... igjen, :P

Fortsetter under...

Ingen spørsmål er dumme! :)

Alle førstegangs IVF'ere lurer på mye, og det er jo ikke så rart :)

Men nei, legene har nok full kontroll på eggene dine ;)

Eggløsningssprøyten gjør slik at eggene "løsner" inni eggposene, men de forsvinner ingensteder! ;)

Jeg mistet 9 av 12 egg fordi de løsnet etter jeg satte ovitrielle . Jeg var overstimulert på pergo derfor hadde jeg så mange egg. Vet ikke om det er grunnen.

Gjest Løvemusene

Timiane, så utrolig trist! :(

Hvordan gikk det med de siste da? Så utrolig kjipt med overstimulering! :(

Takk for svar jenter.. da satser jeg på at jeg ikke begynner å skyte eggene mine før torsdag morgen når de blir tatt ut med tvang :)

å gud som jeg gruer meg, men samtidig gleder meg. Endelig... skal vi kanskje få barnet vårt...

Jeg skulle i utganspunktet insamineres, men fordi jeg hadde så mange egg, ble det IVF.

Av de tre eggene jeg fikk ut- ble kun ett befruktet med en score på 2,6- DåRLIG. De beste eggene hadde reist.

Siden jeg er singel, måtte jeg til københavn 2 ganger på 3 dager.

Utrolig slitsomt og unøvendig. Dette var i november.

Annonse

Gjest Løvemusene

Huff hørtes ut som en vondt og veldig slitsom prosess. Og lang reisevei i tillegg til å gjøre dette ALENE... du er en sterk jente da! :)

Ser i nicket ditt at du hadde SA uke 6? :( Stor klem til deg.

Håper neste forsøk blir siste forsøk, og at du ikke trenger å vente lenge.

Driver nå på med EA på serum i Athen. Skal nedover om litt over en uke.

Håper neste forsøk blir det siste for oss begge :)

Stor klem tilbake og lykke til med egg utakk og innsett.

Oisann, så kjedelig at eggene forsvant før uttak, timiane!

Heldigvis skjer ikke dette ved vanlig IVF, da de har veldig kontroll på hvordan man ligger an iforhold til eggløsning osv :)

Med pergotime blir det jo annerledes, da man ikke går på orgalutran eller spray før eggløsningssprøyten :)

Masse lykke til med EA i Athen! Så utrolig spennende :D

Og ikke for å kuppe noe her, men til deg Løvemusen:

EA er embryo adopsjon :)

Tusen takk i like måte :)

Kan jeg få spørre om hva EA er?

Som RT prøver sa: enbryoadopsjon

DVS eggene kommer fra en domor gjerne litt lik meg selv og så kan jeg velge sæd donor selv. Får satt de inn når de er blastocyster.

Jeg har jo sikker flere egg enn de fleste her, men jeg blir så lett overstimulert. Har hatt flere cyster på over 6 cm bak i ryggen. Nå er IVF over for min del.

Gjest Løvemusene

Ok takk, da skjønner jeg.

Mye vi skal igjennom. Velger du andre eggdonor ved EA Timiane? For da slipper du jo dette hormonstyret i forkant. Beklager at jeg spør og graver så fælt, føler meg fortsatt veldig uviten på alt dette.

Men det er flott at du har funnet et sted hvor de kan hjelpe deg med dette, sikkert fint i Athen :)

Når det gjelder eggdonor finnes det flere program. Jeg får den eggdonoren klinikken har som er mest lik meg selv. Siden jeg ikke blir nedregulert er det mye som skal passe når det gjelder syklus. Velger også en sæd donor som ligner litt på meg.

Mange bruker mye hormoner i forbindelse med dette. Denne gangen gjør ikke jeg det.

Foresten er greit at du lurer og spør- det er bare slik man får vite mer :)

Annonse

Helt enig, Løvemusen! :)

Alle de single som gir seg ut på denne ferden uten partner, de er noen tøffinger!

Sterke, tøffe damer som blir fantastiske mødre :)

Masse lykke til, timiane! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...