Gå til innhold

noen som bor på, eller i nærheten av Ljan (Oslo) her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser etter ny bolig for meg og mitt barn. Har sett en bolig som ligger på Ljan, nær togstasjonen.

Men, hvordan er det å bo der? Blir det veldig langt å dra inn til byen? Tungvint?

Jeg studerer i byen, og barnet går i barnehage på Bislett.

Går det noen nattbusser i helgene til Ljan, eller i gåavtand til Ljan?

Håper noen kan svare!

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Hei jeg bor på Lambertseter,d et er ikke så langt unna. Har desverre hørt fra de som har bodd på Ljan at det er ganske usentralt. Tungvint at det kun er togforbindelse. Men tog pleier jo iallefal å gå senere enn rutebusser, vet ikke hvordan det er dit.

Men jeg tror det er hyggelig å bo der sånn generelt, men jeg syntes det e rlitt trist der. Litt nedi en dump på en måte.

Jeg var ikke til noe hjelp ser jeg, håper noen andre her vet =)

Skrevet

Går det ikke trikk til Ljan også da? Mener bestemt at 18-trikken går til Ljan. Jeg ville sjekket forskjellige reisealternativer som du bruker mye på www.ruter.no. Enkel måte å finne ut av hvordan det er å komme seg mellom vitale steder for deg med offentlig kommunikasjon derfra. =)

Skrevet

18-trikken går til Ljabru, ikke Ljan.

Skrevet

Ah... Ja, det er to forskjellige ting, det er sant. Hahahaha... Nevnte jeg at jeg ikke drar den veien spesielt ofte tro? ;)

Skrevet

Takk for svar, alle sammen!

Ja, det eneste jeg finner ut av, er tog der siste avgang er 01, tror jeg, også buss der siste avgang er rundt 12.. hmm.

Ingen andre med erfaring med å bo der, vel? (magen sier det kan bli litt langt og trist. Usj!)

Skrevet

Hm. Du virker veldig opptatt av om det går nattbuss, siste avgang på buss/tog? Hvis dette er så viktig for deg syns jeg du skal bli i byen. Kortere avstand til utestedene da.

Skrevet

Hm. Du virker veldig opptatt av om det går nattbuss, siste avgang på buss/tog? Hvis dette er så viktig for deg syns jeg du skal bli i byen. Kortere avstand til utestedene da.

Det er e t aspekt av det hele jeg tenker på, ja. Ellers er det mye ekstra jobbing (les: sein nattjobbing) på skolen til tider (som jeg ikke kan gjøre hjemme pga utstyr). Så, nei, det er ikke bare for å stikke ut på byen (noen har faktisk et liv som består av mer enn e n t e n barn, eller drikking, etter klokka 4.)

Jeg lurte egentlig på om noen har erfaringer med å bo der, når barn og foreldre må inn til byen hver dag? Om man blir veldig lei etterhvert? Det, pluss at alle mine venner bor stort sett, mer sentralt, og ikke i det området.

• 2 år senere...
Skrevet

Dette lurer jeg også på, og forsøker derfor å få litt liv i denne gamle tråden igjen. Noen som har andre erfaringer med å bo på Ljan?

Anonymous poster hash: a3c10...0ec

Skrevet

Det er vel i utgangspunktet ikke så langt inn til sentrum, verken med buss, tog eller bil. Høres ut som om det er veldig usentralt slik det er beskrevet i denne tråden.

Ville anbefalt deg å teste ut reiseveien selv. Vet at 81 bussen går til og fra byen, går vel Nattbuss og. Uansett så spørs det vel hvor på Ljan du skal bo, er du heldig kan du jo ta trikken til ljabru og gå ned.

Anonymous poster hash: c7194...957

Skrevet

Dette lurer jeg også på, og forsøker derfor å få litt liv i denne gamle tråden igjen. Noen som har andre erfaringer med å bo på Ljan?

Anonymous poster hash: a3c10...0ec

Jeg bor ikke på Ljan, men enda litt lenger ut (Toppåsen), og tar tog eller buss inn til byen. Jeg studerer på veterinærhøgskolen, og har datteren i bhg på Solli. Dette går helg fint synes jeg :) Tar tog ca 1t15min før forelesning starter, og da har jeg ok med tid til å rette alt. Vi stortrives med å bo ute her med barn. Bor nært byen, men likevel såpass unna at du ikke føler du bor i storby. Godt å kunne slippe barn ut uten å være redd for alt mulig :)

Toget stopper på Ljan, og det tar kanskje 10 min til Oslo S. Hvis huset ligger like ved stasjonen er det ikke langt til busstoppen som heter Siksakveien som ligger like nedenfor, og der går det buss fra hvert 15 min (81A og 81B). Dit går det også nattbuss N81.

Dette innlegget har blitt redigert av Ziiona: i dag, 09:47

Skrevet

Jeg ser etter ny bolig for meg og mitt barn. Har sett en bolig som ligger på Ljan, nær togstasjonen.

Men, hvordan er det å bo der? Blir det veldig langt å dra inn til byen? Tungvint?

Jeg studerer i byen, og barnet går i barnehage på Bislett.

Går det noen nattbusser i helgene til Ljan, eller i gåavtand til Ljan?

Håper noen kan svare!

Jeg bor ikke på Ljan, men enda litt lenger ut (Toppåsen), og tar tog eller buss inn til byen. Jeg studerer på veterinærhøgskolen, og har datteren i bhg på Solli. Dette går helg fint synes jeg :) Tar tog ca 1t15min før forelesning starter, og da har jeg ok med tid til å rette alt. Vi stortrives med å bo ute her med barn. Bor nært byen, men likevel såpass unna at du ikke føler du bor i storby. Godt å kunne slippe barn ut uten å være redd for alt mulig :)

Toget stopper på Ljan, og det tar kanskje 10 min til Oslo S. Hvis huset ligger like ved stasjonen er det ikke langt til busstoppen som heter Siksakveien som ligger like nedenfor, og der går det buss fra hvert 15 min (81A og 81B). Dit går det også nattbuss N81.

Jeg bor også på toppåsen, og forstår ikke de som sier ljan er usentralt? Man kan ta både busser og tog, og til og med spasere ned til byen dersom man føler for det. 

Anonymous poster hash: 545ed...035

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...