Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noen gode tilbud? Tenker maxi cosi med base, men er åpen for anbefalinger.

Jeg vet de har 20% på babyshop denne uken, men de er vel ikke de billigste i utgangspunktet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk med torshov bilrekvisita. De hadde kampanje for ikke så lenge siden på maxi cosi setene med base. Fikk tak i maxi cosi pebble med family fix base til 1990,- kroner. :)

Skrevet

Sjekk med torshov bilrekvisita. De hadde kampanje for ikke så lenge siden på maxi cosi setene med base. Fikk tak i maxi cosi pebble med family fix base til 1990,- kroner. :)

family fix base? er det isofix eller noe annet?

var en fin pris da, hadde vært fint å finne noe sånt, sjekket hjemmesiden, men var ikke noe særlig tilbud der, får stikke innom butikken.

Skrevet

Vi tenkte å kjøpe cybex Aton 2 vi da, den ble testvinner i Europa og er anbefalt av Forbrukerrådet. Men, Maxi Cosi har jo vært stabil på topp i mange år ettersom jeg skjønner, så det er sikkert et lurt kjøp. Cybex Aton skal vi kjøpe på NAF-butikken til 1499,-

Skrevet

Familyfix base kan du kun feste med isofix i bilen (som er det tryggeste). Det er den "nyeste modellen" til maxi cosi. Det er også en base som heter easyfix, den kan du feste med både isofix og bilens seler. Jeg har fulgt med en god stund på bilstoler og priser, og hadde egentlig bestilt alt sammen i Tyskland. Så kom tilbudet på torshov og fikk avbestilt, og det er den desidert billigste prisen jeg har sett på lenge. De pleier med jevne mellomrom å selge maxi cosi cabriofix (forgjengeren til pebble) med easyfix base til en veldig billig penge. Lykke til! :)

Skrevet

Gullunger: Men setet kan likevel brukes uten base og festes med beltet? (vi har isofix i "hovedbilen", men ikke i sambo sin bil, så hadde vært kjekt å ha mulighet til å bruke den der og.

MammaElisabeth: Er det uten eller med base?

Skrevet

Både pebble og cabriofix kan festes i bilen uten base ja :) Vi hadde cabriofix til mini, og kommer til å bruke dette igjen til nestemann. Har nå også fått tak en en beltebase (har ikke isofix i bilen) til en veldig billig penge, så da slipper vi å feste med belte hver gang stolen skal inn og ut av bilen :)

Skrevet

Barnas hus har kampanje denne uka. Sjekk på nettsiden deres.

Skrevet

I forhold til tester så har jeg bare lyst å nevne at flere stoler blir markedsført som "testvinnere". Det blir utført mange ulike tester opp gjennom årene. Testene blir utført på ulike måter og det blir lagt vekt på forskjellige ting. Ingen tester har med "alle" bilstolene, så det kan være vanskelig å sammenligne. I den testen som Mamma Elisabeth henviser til, er f.eks. ikke Maxi Cosi bilstolene i vektklassen 0-13 kg med. Når det er sagt har både Maxi Cosi, Besafe Izi Go og Britax Baby Safe SHR II også vært testvinnere i ulike tester. Jeg tenker at alle disse er gode bilstoler. Da er det viktig at du drar på butikken og ser på de ulike modellene. Det er ikke alle man "liker" i forhold til comfort og brukeregenskaper. Jeg valgte f.eks. Maxi Cosi Pebble, fordi den har tre ulike liggestillinger (cabriofix har ikke det), og fordi den er litt smalere enn cabriofix.

Lykke til med valget!! :)

Skrevet

Britax Baby Safe SHR II er en veldig bra stol. Jeg har sett en del på den, og den har mange funksjoner som Maxi cosi stolene ikke har. Blant annet er det veldig lett å justere rygglengden og selene, slik at de passer veldig bra til barnet. Den har en bedre liggestilling, og er mer "riktig" i forhold til hardheten i ryggen til barnet. Det skal ikke være for mykt, da barnet blir for sammensunket i kroppen da. Jeg hadde nok kjøpt den om vi ikke allerede hadde Cabriofix etter førstemann.

Skrevet

Vi kjøpte Britax Baby Safe SHR II med beltebase (har ikke isofix i bilen). Nå har ikke jenta vår kommet, så jeg har ingen personlig erfaring med setet enda, men som Squirrel79 sier, så er det enkelt å justere selene og rygglengden. Vi valgte på bakgrunn av gode kritikker i tester på nett! :)

Skrevet (endret)

Hei!!

Hvorfor å kjøpe alt nytt. Vi har kjøpt Izi sleep med base 2011 mod brukt for 700 kr. Den ble kjøpt i Sverige da sambo'n jobber i Stockholm. Stolen hadde vært brukt i 9 mnd på et barn, ser ikke brukt ut i det hele tatt. Setter man seg ned og studerer sidene på finn.no eller andre sider på nettet ken man spare flere tusen. Kommer til å kjøpe vogn brukt også, her kan du spare mellom 4000 - 5000 kr.

Endret av Snartmammatil3 <3
Skrevet

Jeg har ingen ting i mot å kjøpe brukt, men som eviglykke skriver over så ville jeg ikke kjøpt bilsete brukt med mindre jeg visste historikken til setet. Det kan ha vært i en kollisjon, vært sendt mye med fly og fått hard behandling der e.l. Setet vi skal bruke til nestemann har blitt brukt av både min eldste og fetteren hans som er et år yngre. Men siden vi vet historikken til setet og at det er behandlet pent, så bruker vi det på nytt. Ville ikke kjøpt et sete jeg ikke visste noe om. Men om en venn eller venninne hadde solgt et til meg brukt så stiller det seg litt annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...