Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Jeg reiser mye med fly utenlands og har da med bilstol til barna. Jeg bruker som regel ikke å pakke den med noe annet en den posen man får til spesialbaggasje. Bilstolen får ganske harhendt behandling har vi sett og sist gang vi reiste så ble den ødelagt. Fikk ny gjennom forsikringen, men det var mye styr og tok tid med brever fram og tilbake mellom flyselskapet og forsikringsselskapet. Hvordan kan jeg pakke den best mulig for å beskytte den mot støt o.l. Man har jo pramPak til vogner, men finnes det noe til bilstoler? Hva pleier dere å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Du bestiller et ekstra sete til babyen og fester ungen i bilstolen inne på flyet. Unger skal ikke sitte på fanget under flyturer. Det er skikkelig gammeldags og farlig! http://www.klikk.no/foreldre/familieliv/article584547.ece
Mamma_til_2 Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Men det er ikke alle bilstoler som flyselskp godkjenner for bruk inne i flyet, tror du må ringe flyselskape ditt og høre de allefleste er veldig behjelpelig på det ommrådet visst du tar kontakt
mammasgull:) Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Jeg pleier bare å bestille leiebil med bilstol, så slipper vi å drasse på så mye bagasje. Pleier å reise mye i spania, og der bruker de de samme setene som vi har i norge!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Du bestiller et ekstra sete til babyen og fester ungen i bilstolen inne på flyet. Unger skal ikke sitte på fanget under flyturer. Det er skikkelig gammeldags og farlig! http://www.klikk.no/...ticle584547.ece Til babyen pleier vi å gjøre det. Da tar vi med babysetet inn på flyet, men det er litt verre med et diger bakovervendt sete til ei på snart 3 1/2 år. Det lar seg neppe ta med inn på flyet! HI
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Jeg pleier bare å bestille leiebil med bilstol, så slipper vi å drasse på så mye bagasje. Pleier å reise mye i spania, og der bruker de de samme setene som vi har i norge! De gangene vi bruker leiebil har vi bestilt med sete, men alltid fått forovervendt selv om vi har bedt om bakovervendt. Vi reiser til et land hvor de kjører i høye hastigheter på motorveiene så for meg er det ikke aktuelt å bruke forovervendt bilstol. Nå er det slik at vi har tilgang på privat bil fra familie der nede så vi slipper å leie. Da har vi hatt med bilstolen, men sist ble den altså ødelagt og det ble et styr uten like. En gang opplevde vi til og med at den ikke kom med flyet hjem og det var jo ikke særlig gøy å stå på gardermoen og skulle kjøre hjem uten sete. Ble bare mas. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå