Gå til innhold

Gravid uke 12

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor stor er sjangsene for abort? Har ikke hatt blødning eller noe tegn til blødninger. Er første gang jeg er gravid og er SÅ redd for Å spontanabortere.. Har ikke sagt til sÅ mange at jeg er gravid, og har veldig lyst Å si det til lillesøster og lillebror. Skal bestille en ekstra ultralyd om noen uker. Gleder meg til Å se lillegull igjen :-)

Burde jeg vente med Å si det eller er det trygt Å si det?

Endret av mamma i desember <3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du gjerne vil fortelle det asså:)

Hvor langt er du på vei nå?

Er litt i samme båt selv, fant ut på onsdag/torsdag at jeg var gravid for første gang selv, men aner ikke hvor langt jeg er på vei.

Sliter enormt med å holde det for meg selv og bare la nærmeste familie og venner vite det.

Men har hvertfall lest på informasjonsdelen på forumet her dette:

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

Så hvis du ikke har hatt noe blødninger ville jeg tro at sjansen for at ting går bra er stor:) Men vet hvordan det er å bekymre seg, for jeg gjør det samme selv :P

Skrevet

Skjønner godt at du gjerne vil fortelle det asså :)

Hvor langt er du på vei nå?

Er litt i samme båt selv, fant ut på onsdag/torsdag at jeg var gravid for første gang selv, men aner ikke hvor langt jeg er på vei.

Sliter enormt med å holde det for meg selv og bare la nærmeste familie og venner vite det.

Men har hvertfall lest på informasjonsdelen på forumet her dette:

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

Så hvis du ikke har hatt noe blødninger ville jeg tro at sjansen for at ting går bra er stor:) Men vet hvordan det er å bekymre seg, for jeg gjør det samme selv :P

Er 12 uker :-) Var på ultralyd i uke 8 og da var alt supert. Har bare sett flere skrekk historier om de som har vært på ultralyd og kommer tilbake på ultralyd noen uker senere og da har hjertet stoppet!! min største frykt.... Håper vi begge får fullført svangerskapet! Jeg har temin 22.desember, håper at lillegull kommer før eller på nyåret, hihi :-) Ta en test som viser hvor mange uker du er på vei! Jeg tok test bare for å prøve, og det var det en sterk strek og en svak, fikk helt sjokk og dro til apoteket og kjøpte inn to tester til for å være sikker! FOR en opplevelse. Pakka inn testen og ga den til han jeg er forlovet med, skal si deg han ble overrasket og glad da han så hva det var ;-)

Skrevet

Jeg har tatt en test med ukesindikator som sier 1-2 uker, men er veldig usikker. Mange som sier at de kan ta feil på noen uker, så hadde håpa at en lege kunne bekrefta hvor langt jeg var på vei for å være mere sikker:)

Skrevet

Jeg har tatt en test med ukesindikator som sier 1-2 uker, men er veldig usikker. Mange som sier at de kan ta feil på noen uker, så hadde håpa at en lege kunne bekrefta hvor langt jeg var på vei for å være mere sikker:)

legen regner ut i fra siste mens hvor langt du er på vei.det sikreste er vel ultralyd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...