Gå til innhold

173cm lang, hvilken vekt ville du vært fornøyd med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ja, jeg vet det avhenger av kropsfasong ol.

Men hva ville du vært fornøyd med?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 173 cm. Er fornøyd med max 65 kg.

Skrevet

Jeg er 174 cm gøy og med eplefasong, dvs at veier jeg noen kilo for mye setter de seg rundt midjen og jeg ser feitere ut enn jeg egentlig er siden jeg har lange slanke ben og liten rumpe.

Min idealvekt er 63 til 65 kilo, da er jeg slank rundt midjen også. Men nå som jeg har blitt godt voksen og født fire barn tåler jeg godt å ikke være superslank så jeg er fornøyd med 65-69 kg. Kommer jeg over 70 har jeg skikkelig mage og håndtak, ser blubben ut og er direkte misfornøyd.

Skrevet

Drømmer om å gå ned til 80 kg igjen....

Skrevet

Ville vært fornøyd om jeg var 173 jeg...Med mine 180 (pluss 0,5cm) over bakken, allerede FøR fylte 14 har jeg aldri vært komfortabel med høyden. Nå går det greit, har akseptert den, bruker høye hæler osv,- men ønsker fortsatt jeg hadde vært lavere...Vekta kan man gjøre mye med,- det har jeg også gjort :) Men høyden...Den er det verre med gitt..

Skrevet

Ca 70 tenker jeg. Er 171 og 75 nå, skal ned til 70, er veldig muskuløs, så får nesten se om jeg har noe mer å gå på når jeg kommer til 70...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kommer jo helt ann på benbygningen og hvor kiloene setter seg :)

Er selv 170, og kiloene pakker seg på meg som pæreform, synes det er forferderlig, jeg selv veier 92 kg, men pga beinbygningen min, så tror jeg ikke jeg blir seende mye pen ut om jeg blir under 70 kg, har nok så grov benbygning har jeg forstått.. Jeg som alltid trodde jeg var "spe bygd", bare hadde ekstreme mengder fett, men som sagt, nå veier jeg 92 kg, og snart har jeg så og si flat mage, men rumpa og lårene er jo en annen katogori, men likevel ;)

Så som sagt, kommer helt ann på benbygning og hvilke form man har..

Skrevet

Jeg er 173 cm lang og har en trivselsvekt på ca 65 kg. Har timeglassfigur med brede skuldre og former, og har ganske bra med muskler, så noe mindre enn det synes jeg ikke at jeg kan veie med min kroppsfasong. Ved 65 kg smetter jeg lett inn i str 36/S/27-28 i de fleste klær, men har fortsatt runde hofter og "nok" oventil til å ha skikkelige former. Nå har det vært en lang vinter/vår med mye sykdom slik at det har sklidd ut litt med mat og trening i perioder, så veier vel ca 68-69 kg akkurat nå. Det ser helt greit ut det også, og jeg vantrives ikke med det, men skal ned igjen til idealvekten nå før ferien. Når jeg bikker over 71 kg føler jeg meg ikke vel lenger.

Skrevet

Jeg er 10 cm lavere og min matchvekt er 53 kg. Dermed tenker jeg at din er 63 kg.

Skrevet

Kommer helt an på kroppsbygning. Jeg er 179, men kan ikke veie mer enn 65 kilo, er finere når jeg veier 62-63.. Har venninner på samme høyde, de tåler fint å veie over 70 kilo og er likevel slanke og fine.

Skrevet

Jeg er 175, og håper å komme ned til 70 etter fødsel (selv om det er en lang vei å gå - var 85 nå før jeg ble gravid). Har vært 60 tidligere, men det er for tynt for meg.

Skrevet

Godt trent og muskuløs er jeg fin og slank rundt 68-70 kg.

Når jeg ikke har tid til å trene nesten daglig, og musklene har forsvunnet sakte men sikkert. 63-65 kg er en fin vekt for meg etter å ha født tre barn:-)

60 og 70 er smertegrensene mine, bikker jeg disse blir jeg stygt tynn, eller lubben;-)

Skrevet

Mellom 65 og 70 kg tenker jeg. Det er mitt mål, hvertfall!

Skrevet

Jeg ville heller målt cm og heller hatt vekta som en tilleggsindikator! Veldig vanskelig å si hvor mye man bør veie pga faktorer som muskelmasse og kroppsfasong, og i tillegg har vi nå engang forskjellige utgangspunkt for hva vi synes er pent og hva vi trives med :)

Skrevet

70 :) Jeg skal ned dit, og er 173 cm lang. Jeg har tung benbygning og er ikke fin når jeg er tynnere. Vil ha former :)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

60, er selv 171 og eier 60 nå skal ned 4 kg:)

Skrevet

Er 169, og vekta jeg var fornøyd med før graviditeten var 74. Har mye kroppslig arbeid og trives med det, kjenner at en bruker musklene en har. Så lenge buksa passa og jeg hadde midje var ikke vekta så farlig. Men når jeg tippet 78-80 kg syntes jeg at det var litt for mye som tittet over buksekanten ;-)

Spent på hvor raskt jeg mister kg etter dette svangerskapet - målet er ned til 73-74 igjen, men det sies jo at jo eldre en blir jo vanskeligere er det å bli kvitt det ekstra. Håper ikke jeg er helt der ennå.... Dette er siste svangerskap, og jeg fyller 35 to mnd etter fødsel.

Skrevet

Er selv 176 cm høy og for meg er triselsvekten 67kg. Er nå på 69 og prøver å få gått ned de siste to, er litt kvapsete men den vekten jeg har nå. Så med 3 cm mindre ville jeg tipper at en vekt på rundt 65 hadde vært fint :)

Skrevet

Er 173 og var fornøyd da jeg var 73kg. Mindre enn det og jeg ser syk ut.

Jeg la på meg 20kg i forrige svangerskap, og hadde fortsatt ca 13 igjen da jeg ble gravd igjen..

Så jeg blir fornøyd nå i første omgang om jeg kommer under 80kg..

Først må jeg bare legge på meg noen kilo til og få ut ungen, så må det jobbes med å få av kiloene!

Gjest yrild
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt min kroppsbygning og vært 173 ville jeg vært fornøyd med ca 71 kg :-)

Er selv 166 og føler meg vel rundt 60 kg.

Skrevet

Er 176 og veier 67 kg. Var 65 før graviditetene men tenker ikke så mye på det. Hadde jeg kunnet knipse og bli veltrent ville jeg nok ønske meg til 64 kg men noen kg fra eller til er ikke viktig mener jeg sålenge man er frisk :)

Skrevet

Siden jeg er 173, kan jeg jo svare :)

Da jeg veide 63-64 kg var jeg slank over det hele, kunne gÅ med hvit singlet og magen var helt fin. Nå er jeg 4 kg over det og selv om jeg ikke føler meg smålubben lenger, noe jeg gjorde på litt over 70 kg, så ser jeg gravid ut med mine 4 kg over idealvekta.

Så 64 kg her.

Skrevet

En liten tankevekker:

Da jeg var student for en del år siden jobba jeg litt i hjemmesykepleien i helger. En gang var jeg hos en gammel mann som hadde en vekt på badet. Den var selvfølgelig også gammel. På den stod det mål på hvor mye idealvekten skulle ligge på. For kvinner på 160 cm skulle idealvekten være 60 kg. Var man 165 skulle man ligge på 65 kg, osv. Litt høyere vekt for menn.

Der kan man se hvordan kroppsbildet har forandret seg siden "gamle dager"

Skrevet

Det er en tommelifingerregel min mamma også er vokst opp med...Høyden til en person minus meteren man har. For å si det enkelt...Men hun har lært +/- 10 kilos avvik fra dette er innenfor normalen. Tenker da på naturlig veldig tynne og naturlig litt overvektig- vil igge innefor dette intervallet. Er man mye under eller over disse tallene man får, så bør man se om man spiser for lite eller for mye. Alt ettersom.... Jeg på 180 bør da veie mellom 70 og 90 kilo. Uten at jeg er fr tynn eller for tykk, for å si det enkelt...Men NATURLIG for meg tror jeg er nærmere 70 enn 90, for å si det sånn..Men kanskje nærmere 80 enn 70 :) En mann vil kanskej mer naturlig ligge nærmere +10 enn -10..Men synes det er en generell god tommelfingerregel, og bedre enn BMI, som mange tuller alt for mye med.....

Så med høyde på 173 så har man med stor sannsynlighet en sunn og normal kropp melleom 63 og 83 kilo et sted :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...