Gå til innhold

Keisersnitt og sterilisering

5barnsmamma?

Anbefalte innlegg

Jeg var på oppfølging på sykehuset i forrige uke (er nå 29+3) og skal ha planlagt keisersnitt, da jeg har hatt keisersnitt med de to første.

Det legen anbefalte meg i samme slengen var å sterilisere meg, når de først hadde alt åpent, og hvis vi ikke skulle ha flere barn.

Jeg tror jeg kommer til å velge dette, da vi ikke skal ha flere nå, blir 42 like etter termin :) Og litt deilig å slippe å tenke prevensjon igjen etter fødsel. Jeg trodde man kom rett i overgangsalder etter sterilisering, men alt fungerer som før, med både eggløsning og mens, så da ser det ut som om gubben slipper billig unna...

Jeg prøvde meg på å si til gubben at da fikk jeg førsterett til å bestemme fornavn, men nei, den gikk visst ikke ;) Jaja, det er fremdeles 2 måneder igjen, vi blir nok enige :)

Fortsetter under...

Jeg er nettopp blitt 40 år og skal ha planlagt KS med barn nr.3 16.juli og har også valgt å sterilisere meg. Fikk også tilbud om det med forrige men da var jeg bare 34 år. Nå føler jeg at tiden er inne og at jeg har vært heldig som får 3 barn. Min mann ønsker ikke å sterilisere seg(tror han er redd han skal bli impotent..) derfor gjør jeg det. Jeg syns det skal bli deilig å slippe å tenke på prevensjon.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...