Gå til innhold

Stripping og jm time

Anbefalte innlegg

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Når jeg skal til jm neste gang vil jeg være 37+5. Er det for tidlig å spørre om å få sjekket om jeg er moden, åpning og da Evt bli strippet? Neste time blir jo ikke før jeg er 39+5, det vil jo være så lenge til og nærme termin:/

Tenkte bestille time på sykehuset til akupunktur førstkommende jm time. Jeg viiiil ikke gå over termin denne gang så nå skal alt prøves ut, Hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ka verden! Det gjorde ho med meg forrige gang.

Skrevet

eg skal til jormor i morgen da er eg 37+ 4 og skal i allefall be henne sjekke ståa oppi der så ser eg ka ho anbefaler.. er litt viktig at fødselen starter før termin for dagen etter stenger føden.. og siden dei trur dette kommer til å gå fort er det ikkje tid til å reise 3 timer i sjukebil... men bare spør du så kjenner ho det om ho kan gjere noke, man bør vel være litt moden for at ho skal få noen fingre oppi der..

Skrevet

Er det vanlig å spørre jm på helsestasjonen om dette? Jeg har neste time dagen før termin, og har veldig lyst å bli strippet i håp om å slippe å gå over tiden (gikk 2 uker over sist!). Gjør de sånt på helsestasjonen?

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

eg skal til jormor i morgen da er eg 37+ 4 og skal i allefall be henne sjekke ståa oppi der så ser eg ka ho anbefaler.. er litt viktig at fødselen starter før termin for dagen etter stenger føden.. og siden dei trur dette kommer til å gå fort er det ikkje tid til å reise 3 timer i sjukebil... men bare spør du så kjenner ho det om ho kan gjere noke, man bør vel være litt moden for at ho skal få noen fingre oppi der..

Som jeg skulle sagt det selv. Føden stenger her også. Så viiil ikke dra 2 timer for å føde på et annet sted. De forventer en Rask fødsel her også, så jeg vil ikke føde i sykebilen, hehe. Bare jg slipper gå over en uke. Så denne gang skal jeg være tidlig ute. Forrige gang strippet de og tok modningsakupunktur fra 2 uker før termin, men måtte bli satt igang 9 dager over. Hvordan er det forresten med samleie? Da må man vel være moden for at det skal ha noe effekt? :) lykke til den siste tida. Satser på du føder før tida!

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Er det vanlig å spørre jm på helsestasjonen om dette? Jeg har neste time dagen før termin, og har veldig lyst å bli strippet i håp om å slippe å gå over tiden (gikk 2 uker over sist!). Gjør de sånt på helsestasjonen?

Ja jeg gjorde det sist på helsestasjonen:) gjorde det vel 2-3ganger fra 2 uker før termin. Selv om jeg måtte bli satt igang sist... Noen sykehus gir også gratis modningsakupunktur, spør om det også :)

Skrevet

Ja, eg har bare blitt fulgt av jordmor på helsestasjon. Dei er like god jordmor og kan strippe like godt som andre vil eg tru ;-)

Skrevet

Du kan spørre om om hun kan sjekke modning og åpning, og du kan også spørre om stripping, men vær forberedt på et nei.

Stripping/tøying er ikke noe de egentlig har lov til å gjøre før rett opp mot termin, uke 37 er litt tidlig.

Men jordmødre er forskjellige.

I forrige svangerskap ble jeg strippet hos legen i uke 37/38, da jeg fortate dette til jm spurte hun rett ut hva sno feilte legen min.

Det samme spurte dem på sykehuset da jg ble srtipet for tredje gang 1 dager over termin...

SLik jeg har forstått det, så å er det ikke noe effekt av stripping før du er moden uanset...Så mye vondt til liten nytte.

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv. Føden stenger her også. Så viiil ikke dra 2 timer for å føde på et annet sted. De forventer en Rask fødsel her også, så jeg vil ikke føde i sykebilen, hehe. Bare jg slipper gå over en uke. Så denne gang skal jeg være tidlig ute. Forrige gang strippet de og tok modningsakupunktur fra 2 uker før termin, men måtte bli satt igang 9 dager over. Hvordan er det forresten med samleie? Da må man vel være moden for at det skal ha noe effekt? :) lykke til den siste tida. Satser på du føder før tida!

ja viss sex skal ha noe innvirkning må man vell være moden men det kan jo jordmor sjekke, eg blei sjekka i uke 32 og da sa legen at eg var moden... men lite sex her i gården.. har et bekken som ikkje er så medgjørlig.. men får se ka eg får lurt mannen med på.. hehe... masse lykke til, til deg og.. håper du føder før føden stenger der hos deg og...
Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Var heldig å bli strippet idag (37+5)) 2cm og moden. Hadde det bare skjedd noe, men litt tidlig å begynne tenke tanken enda:) sist gikk jeg jo sånn i ca 4 uker:/ Men er alltid lov å håpe!

Skrevet

Får ikke kontroller hos jm nå de siste ukene før fødsel, så går til fastlegen. Kan han sjekke modning/strippe også? Han er egentlig øre, nese, hals-spesialist, så er vel i grunnen litt feil hull å jobbe med :-P

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Får ikke kontroller hos jm nå de siste ukene før fødsel, så går til fastlegen. Kan han sjekke modning/strippe også? Han er egentlig øre, nese, hals-spesialist, så er vel i grunnen litt feil hull å jobbe med :-P

Hvis han tar vanlig GU så er det jo mulighet for at han gjør det :) men har hørt noen leger ikke er så ivrig på det, kan jo være tilfeldig... Men eg ville hørt, kjekt å vite ståa der nede:) idag gikk proppen hos meg. Strippa igår:) hvor lenge har du igjen?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...