Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Hvor mye må vi pakke med oss? Noen som har en GOD pakkeliste? Jeg pakker ALLTID for mye. Nå er vi 2 voksne og 3 barn. Hva er nødvendig og hva er bare "tull" å ha med seg? Please hjelp meg )
Tigerpote Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Ikke ta med for mye er mitt tips, det meste kan kjøpes Men hadde villet sørge for de fleste nødvendigheter, kjedelig å skulle løpe rundt etter såpe og toalettpapir hvis man ankommer kl tre om natten. Og sørg for å kjøpe vann når dere kommer fram! Ofte har de det i resepsjonen. God tur dere heldiggriser
*Yuna* Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Vi har aldri med bukser, jakker og slikt som tar stor plass. Ser mange bruker det om kveldene, men de fleste steder er det jo så varmt at det egentlig ikke trengs Sokker blir alltid med ubrukte hjem igjen tar kanskje ikke så stor plass men. Leker har vi hatt med hvert år, de har aldri tid til å leke med de, så det blir ikke med i år. Kjøper strand og badeleker der nede.
elskerlivet Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Da er det lett.. Jeg kom akkurat hjem fra syden med en på 10, og vi har vært mye ute å reist fra han var 2 år. Har dere mulighet for vasking underveis? Det hadde vi nå, så da vasket jeg undertøy og håndkler og t-skjorter etter en uke, så slapp vi drasse på så masse. For 14 dager hadde jeg til han med : (og det har vært rimelig lik liste fra han var ganske liten..men kanskje et par ekstra t-skjorter til de små.. bytte ut med litt kjoler om det er jenter.. - 1 bukse (+ at han reiste i bukse) - 2 gensere ( 1 tynn og en college) - 3-4 shortser - 6 t-skjorter - 1 kortarmet skjorte - 2 badeshortser - 7 boxere - 3 par sokker ( kan sløyfes for de fleste, men han min liker ikke være barbeint i sko...bortsett fra når vi skal på stranda...) - sandaler/strandsko (reiste i et par lette sommersko) - 1 stradhåndkle (om det ikke kan leies/lånes på hotellet) - dykkemaske/snorkel - 2 donald-pocket - DS m. spill og lader - kortstokk/yatsi o.l - men det er jo til oss alle, men har vært i hans bagasje.
elskerlivet Skrevet 3. juni 2012 #7 Skrevet 3. juni 2012 glemte å si at du kan kutte bukse og genser om du reiser når det er varmt hele døgnet, vi reiste nå i mai og måtte ha bukse/genser på kveldene... savnet en bukse til til meg selv som bare hadde 1..
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #8 Skrevet 3. juni 2012 2 barn på 3 og 5 år. Et ekstra sett med klær i håndbagasjen til å ha på flyet/flyplassen hvis det skjer et uhell av noe slag. ( vi har da med sokker,truser,tights og en tynn bomulsgenser til barna våre) Ellers har vi ikke så mye med, holder akkurat:) 1. 1 truse for hver dag. ( kun 2 par sokker hver da de bruker sandaler i syden!) 2. En genser hver av tjukkere slag + en tynn bomullstrøye 3. Ca 3-4 kjoler hver 4. 1-2 shorts hver 5. 2 badedrakter hver 6. ca 3 t-skjorter hver 7. Hver sin nattkjole ( nesten gang tar jeg med 2 hver) 1 stort håndkle hver +caps+solbriller Så tar jeg med sandaler og de reiser i joggesko. Ellers tar jeg med tegnesaker til flyet, og kortspill.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Tusen takk for svar Nå har jeg gode lister å forholde meg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå