Gå til innhold

Baby 33 uler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor store er/var deres babyer når dere var 33 fullførte uker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satser på at du mener vekt inne i magen....?

Førstemann ble født 33+6 og veide 1900 gram og var 44 cm. Han var visstnok litt liten.

Med lillebror var jeg på UL i uke 32+6, og da ble han estimert til 2800 gram. Som visstnok er ganske stort.....

Skrevet

Ser skrivefeil allerede i overskrifta! Mente såklart 33 uker. Inne m tlf og da ser man ikke alt man selv skriver;)

Mente vekt ja!:)

Takk for svar :) Hvordan gikk d med minsten som ble født i uke 34?

Er like langt som du var da du fødte nå, og mini er underkant av 1800gr. Skal se ann frem t torsd om han blir forløst før.

Egentlig planlagt ks om 4 uker. Men ser ut til at han lite på seg samt andre komplikasjoner.. Så bare avventer..

Måtte dere bli lenge på sykehuset?

Merket noe i ettertid?

Skrevet

Gikk helt fint med storebror. :-) Ble overført til nyfødtposten rett etter fødsel. Trengte litt pustehjelp de første timene, og måtte ha sondemating. Han var innlagt i 12 dager, hovedsakelig på grunn av at han måtte lære seg å spise selv og gulsott. Jeg ville gjerne få til ammingen, men det tok en stund siden han ikke var så sugesterk. Elektrisk pumpe var redningen!

Han er nå en meget aktiv 2-åring som knapt har vært syk siden. Lå et stykke etter i vekt og lengde, spesielt det første året. Men nå er han på snitt. :-)

Ønsker dere lykke til! Her kom han ganske plutselig med haste-KS, så dere er jo "heldige" som kan forberede dere litt. Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på.

Skrevet

Jeg fødte i uke 32. Jr var 1925 gr og 44 cm lang. Gikk litt ned i vekt, men det er vanlig. Alt gikk veldig bra. Litt langt sykehusopphold og sondemating. Men alt gikk bare bra :)

Skrevet

Var på estimering på fredag og var da fullgåtte 32 uker. Snuppa i magen er rundt 1500 g, noe som vistnok er litt lite. Skal tilbake på kontroll om noen uker. Tror ikke jeg får noen stor baby denne gangen, men håper hun vil legge på seg og bli litt større før hun kommer ut til oss.

Skrevet

Ble estimert i går, 33+4. Han veier 2400 gram nå, det var visst litt over gjennomsnittet. Jeg spiser vanlig sunn mat og lite søtsaker, så det er ikke greit å skjønne seg på det der. Han ble estimert til å veie 3600-3700 ved fødsel på termin.

Jeg vet om ei som fødte i uke 30 nå nylig, en liten datter på 1800 gram, alt har gått bra der også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...