Gå til innhold

Erfaringer med blødninger i 1. trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er i dag 8+2. Begynte å få brunlig utflod i går morges, og i dag har det slått om til rødlig og mer blodlig slim og blod... Vet det er et dårlig tegn med friskt blod. Har time til legen i morgen, og det er vel ikke noe å gjøre med uansett hva som skjer..

Hva er deres erfaringer med blødninger i 1. trimester? Går det alltid galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde flere blødninger i 1 trimester. Da googlet jeg som bare det. Tror så mye som 1/3 av alle som føder levende barn vil oppleve noen form for blødning i svangerskapet.

Er nå i uke 22, og har en aktiv liten gutt i magen, som er frisk og fin. :)

Masse lykke til!

Skrevet

Hadde du noen smerter, -la-? Jeg hadde ingen smerter i går, men i dag har jeg typisk mensensmerter... Kjennes nesten ut som en helt vanlig mensen :(

Skrevet

hadde brun utflod fra uke 7 til uke 12.. både med og uten smerter..er nå i uke 18 og alt er bra:)

Skrevet

Ja, jeg vil beskrive det som mensmurringer. Har det enda innimellom. En periode ble jeg engstelig når jeg IKKE hadde de smertene. Krysser fingrene for at det går bra med deg også, vet hvor tungt det er å gå å vente.

Skrevet

Hei du. jeg har god erfaring med blødninger vøtt!

Jeg er 13 ferdig godte uker i morgen, og har blødd ca nesten hver dag siden uke 5!!! Var på ul på fredag, og da så alt finfint ut.

Så ikke noe uvanelig for min del... Men skjønner godt bekymringene! Ta deg en ekstra ul, så du kan slappe av.. Det har vært min løsning. hehe

Lykke til

Skrevet

Legen ville ikke gi meg henvisning til tidlig UL :( Så jeg fikk ta blodprøve, og skal ta en ny en på onsdag.. Får svar på fredag... synes det er lenge å vente! Men jeg har vel egentlig innsett at jeg har mistet.. Blør som en helt vanlig mensen nå.

Skrevet

Dustelege! Er det ikke en privatklinikk du kan ringe og høre om de kan skvise deg inn på en akutt time? Det koster litt, men det er vel anvendte penger for å slippe å gå så lenge å uroe seg.

Skrevet (endret)

Har ringt rundt som en gal, men alt er fullbooka... Mulig den ene klinikken kunne få skvist meg inn i morgen... Veldig slitsomt ja :( Og egentlig er jeg litt sint også! Jeg tok det som en selvfølge at man fikk henvisning til UL ved mistanke om spontanabort... Men neivel...

Endret av Minimikro
Skrevet

Blir utrolig matt av hvor lite forståelse mange her inne møter i helsevesenet når det gjelder sånne her ting. Da jeg hadde blødning dro jeg direkte fra fastlege til ultralyd, og ble møtt med den største forståelse.

Så utrolig tungt å trist for deg. Kan ikke gjøre annet enn å krysse fingrene og vente....

Sender en klem til deg. Håper du får god støtte av samboer og familie/venner.

Skrevet

Takk for klemmen :)

Synes også det var rart, ble ganske overraska, hu legen virker jo så omtenksom ellers... Hun mente det ikke ville være noe å se i uke 8... Mulig det, men man kan da høre om hjertet slår såvidt jeg veit? Nei, uff. Er litt sint kjenner jeg. Nesten så jeg vurderer å bytte fastlege i protest.

Skrevet

Med første hadde jeg blødninger de første mnd på den tida jeg egentlig skulle hatt mensen.

Første gang var jeg overbevist om at jeg hadde abortert, og var helt fortvila! Tok kontakt med privat gyn, og fikk innvendig ul samme dag.

Der var alt i skjønneste orden:-)

Fikk beskjed om at det var mer vanlig med blødninger enn de fleste tror.

Lykke til:-)

Skrevet

Takk. Jeg har blødd i 3 dager nå, så realiteten har sunket inn. Skal ta blodprøve hos legen i morgen.

Skrevet

En god klem til deg Minimikro! Har også svart deg inne på januar 2013.

Skrevet

Jeg hadde en liten blødning i uke 7, og fikk ul dagen etter. Der så vi et lite hjerte som slo. Så at man ikke ser noe i uke8 er bare tull!! Jeg ville krevd ul, det er en stor psykisk belastning å gå å vente på om man mister eller ikke!! Jeg vet, for jeg har mistet før...:( Lykke til, håper alt går bra for deg, og at du får den oppfølgingen du fortjener!!

Skrevet

Har fått svar på første HCG-prøve, og den var kjempelav. Så her er alt håp ute, trenger egentlig ikke vente på neste prøve. Takk for støtten alle sammen.

Skrevet

Nei og nei Minimikro, dette var triste nyheter. Stor klem til deg.

Skrevet

Det går bra med meg. Men jeg er veldig misfornøyd med hvordan det hele er blitt gjort. Jeg var bare innom laben på legekontoret, og tok blodprøve. Så spurte jeg om de hadde fått noe svar på den første blodprøven. Ja, det hadde de. Så fikk jeg vite verdien. Jeg spurte om det var lavt eller høyt, jeg hadde ikke peiling. Det hadde ikke sykepleieren heller, men jeg "kunne jo google det". Så da jeg kom hjem gjorde jeg jo selvfølgelig det, og fant jo ut at det var en svimlende lav verdi. Synes det var en ganske dårlig måte å finne ut at det var spontanabort på. Lurer på hvordan de forteller meg resultatet fra den andre prøven. Kanskje jeg bare får ei melding. Det skal jaggu ikke forundre meg. Heldigvis tåler jeg såpass, men jeg vet godt at jeg ikke ville tålt det hvis dette skulle skje igjen. Jeg skjønner at spontanaborter er dagligdags for leger, men de er litt kalde noen ganger altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...