Gå til innhold

NY 5 -6 mnd Juni ( fra 4 mnd mai)

Anbefalte innlegg

Vi har vært på 6 mnd kontroll i dag, ho blir 6 mnd 7 juli.

Ved fødsel: 3320 g

6 mnd: 7160g

Ved fødsel: 49cm

6 mnd: 64,5cm

Ellers så tittet fysioterapauten og legen på ho også, å alt var bra med lillemor :)

Vi har tatt frem sportsdelen til vogna og ho stortrives i den når ho kan se litt mer en kalesjen på vogna :P

Vi skal ikke på noe mer ferie i sommer, vi har vært en uke i danmark alt, snuppa overrasket stort med at bilturen dit gikk over all forventning.

Men jeg var i Oslo en dag her, ca 1 time hjemmefra og da hyla ho hele veien hjem. Det gjorde ordentlig vondt i mammahjertet da det ikke var mye jeg fikk gjort, så nå neste turene hvor jeg må være alene med ho i bil blir tog ny løsning. :)

Våknet av et kjempe vræl på natta for en uke siden, da hadde ho snudd seg fra rygg til mage forførste gang, nå så gjør ho ikke noe annet enn å rulle. Ho ruller ikke fra magen enda så da må jeg snu ho tilbake.

Fortsetter under...

åh, det var deilig at mini sov fra 10:30 til 13:30 ute i veranda :) da fikk jeg gjort litt husarbeid.

vi har prøvt to type grøt men ingen av dem går ned uten fruktmos hehe er det flere som har samme problem???

Ferie har vi ikke hatt, men vi skal til sverige, gleder meg .

Vann koker jeg uansett.

ønsker alle dere en stårlende fin dag :)

Lurer på:

ligger småfolka deres på gulvet når de spiser, sitter de på fanget eller på stolen ved spisebord?

Hvor ofte med dusjing og badin? :) hehe jeg stiller rare sps jeg hehe ;)

Min spiser maten på forskjellige steder, noen ganger på fanget og andre gang ligger han på gulvet mens han får mat.

dusjing en gang i uka, men bading 2 ganger, og massasje nesten hver dag før han legger seg. han elsker massaje :)

"Vi har prøvt to type grøt men ingen av dem går ned uten fruktmos hehe er det flere som har samme problem???"

-Nei, men vi hadde det problemet en liten stund.. Vi bare ga henne forskjellige typer grøt til en av de falt i smak og så "godtok" hun de andre til slutt..

"Lurer på:

ligger småfolka deres på gulvet når de spiser, sitter de på fanget eller på stolen ved spisebord?

Hvor ofte med dusjing og badin? "

Mi sitter ved bordet i høystol fra IKEA og får grøt og fruktpurè.. Greit å ha det griset èn vei. Melk får hun på fanget mitt, liggende.. :P

Hun bader 2-3 ganger i uka. Vasker ansikt, hender og underliv med klut kveld om hun ikke bades. Jeg har bare dusjet henne 3 ganger, og det virker som hun ikke liker det.. I tillegg føler jeg huden hennes blir mer uttørket av det.. Jeg har olje oppi badet hennes.

Har dere olje eller såpe i vannet?

Inntil nå har ho fått mat i vippestolen, men nå har vi kjøpt tripptrapp stol, så da får ho mat ved bordet.

Snakket med fysioterapauten på hs i stad å der turte jeg ikke å si at ho satt i tripptrapp stol for ho sa klart i fra hva ho mente om barn som satt før de kunne sitte selv og å gå i gåstol før de kunne gå. :P

Vi har også kjøpt sittering til badebaljen å det var genialt mye enklere å bade ho :)

Bader ca annenhver dag. de dagene ho er smurt med solkrem blir ho vasket hver dag.

Ho er veldig glad i grøt og den yoghurt me pære og banan fra nestle. har prøvd å gi ho noen middagsglass men det er ho ikke helt klar for enda. Noen av deres som smaker på middagsglassene enda?

Hvor glad er deres i å ligge på babygymmen og å ligge på magen? Før ho snudde seg fra rygg til mage selv ville ho ikke ligge på magen i det hele tatt, men nå stortrives ho på magen. Har deres snudd seg enda?

Annonse

Nei, som sagt sitter min også i høystol.. Ikke noe som nevnes høyt :P Jeg tenker hun ikke tar så stor skade av det om hun ikke sitter lenge.. Hun sitter jo samme stillingen på fanget mitt uansett..

Yoghurt? Trodde ikke det var "lov" før de var 10 mnd eller noe med melkeprodukter? Eller den som er "lov" er jo 10 mnd grense på.. Eller kjøper du kanskje en annen? Her er det så dårlig utvalg med ting i butikkene.. Som jeg har nevnt før fant jeg jo MASSE rart på KIWI =)

Mi har fått den kveldsgrøten (risgrøt) 5-6 mnd fra HIPP(?), den smakte visst ikke noe særlig, men men.. Den gikk ned til slutt :P

Her har vi sluttet med babygym, hun ligger for det meste på "prinsessematta" si (sånne puslespillbrikker/matte) og kravler rundt, spinner rundt (360 ++ på magen), ruller rundt og leker med lekene sine. Hun fikk en sånn bamse i helga med farger, navn på kroppsdelene og så sier den hva det er og spiller en sang/lyd eller noe :) Den er superspennende =D

http://www.toysrus.no/Merker/Fisher%20Price/FISHER-PRICE%20Learning%20Puppy.aspx?id=863130

Neste gang jeg får baby (om vi er så heldige:)) så tror jeg at jeg må gå til innkjøp av denne;

http://www.toysrus.no/Merker/LAMAZE/LAMAZE%20PYRAMIND%20PLAY%20HOUSE%20GYM.aspx?id=887712

Snuppa her ligger/sitter i vippestol når hun får mat. Flaske får hun stort sett i fanget. Og pupp også da:)

Her har hun likt de to ulike grøtene jeg har gitt. Så jeg har ikke det "problemet" ennå. Men regner med det kommer etterhvert, husker at storebror her i hus hadde perioder med grøtnekt...

I dag klirra det jammen meg i teskjea igjen. Tann nr.2 nede er på vei opp. Litt feber idag og grønn bæsj idag. Men er ikke det typisk tann-tegn? Merker ikke noe forskjell på humøret hennes.

Vi har begynt med høystol ved mating for nå er vi på ferie og har ikke annet alternativ. Hjemme bruker vi vippestol og det nyfødtsetet til stokke tripp trapp. Blir vel å sette på bøylen snart. Ellers ligger ho mye på gulvet. har ikke begynt å krabbe eller åle seg fremover, men tror hun knekker koden snart. Hun ligger forresten mindre på gulvet når vi er på besøk hos besteforeldrene. Da blir d mye fang....

Hun tåler ikke grøtene fra nestle ser d ut til. Prøvde igjen i går etter flere ukers pause, men da ble d full diare. Vært oppe flere ganger i natt og skiftet. *gjesp* morgen0530 pga mageknip og diare. Hun tåler hirsegrøten fra Holle, men den smaker jo ingenting og hun liker den heller ikke. Får bare finne en måte å tilberede den på som faller i smak.

"Vi har prøvt to type grøt men ingen av dem går ned uten fruktmos hehe er det flere som har samme problem???" -Nei, men vi hadde det problemet en liten stund.. Vi bare ga henne forskjellige typer grøt til en av de falt i smak og så "godtok" hun de andre til slutt.. "Lurer på: ligger småfolka deres på gulvet når de spiser, sitter de på fanget eller på stolen ved spisebord? Hvor ofte med dusjing og badin? " Mi sitter ved bordet i høystol fra IKEA og får grøt og fruktpurè.. Greit å ha det griset èn vei. Melk får hun på fanget mitt, liggende.. :P Hun bader 2-3 ganger i uka. Vasker ansikt, hender og underliv med klut kveld om hun ikke bades. Jeg har bare dusjet henne 3 ganger, og det virker som hun ikke liker det.. I tillegg føler jeg huden hennes blir mer uttørket av det.. Jeg har olje oppi badet hennes. Har dere olje eller såpe i vannet?

Hei :)

Jeg bruker kun olje i vannet når hun bader. Ved dusjing er det litt shampo på håret ( min har maaaasssse hår, luggen er jo så pass lang at det kommer foran øynene hans hehe, kansje vi må klippe han snart) ellers bruker jeg ikke noe såpe på kroppen :)

Inntil nå har ho fått mat i vippestolen, men nå har vi kjøpt tripptrapp stol, så da får ho mat ved bordet. Snakket med fysioterapauten på hs i stad å der turte jeg ikke å si at ho satt i tripptrapp stol for ho sa klart i fra hva ho mente om barn som satt før de kunne sitte selv og å gå i gåstol før de kunne gå. :P Vi har også kjøpt sittering til badebaljen å det var genialt mye enklere å bade ho :) Bader ca annenhver dag. de dagene ho er smurt med solkrem blir ho vasket hver dag. Ho er veldig glad i grøt og den yoghurt me pære og banan fra nestle. har prøvd å gi ho noen middagsglass men det er ho ikke helt klar for enda. Noen av deres som smaker på middagsglassene enda? Hvor glad er deres i å ligge på babygymmen og å ligge på magen? Før ho snudde seg fra rygg til mage selv ville ho ikke ligge på magen i det hele tatt, men nå stortrives ho på magen. Har deres snudd seg enda?

Hei :)

min lillemann liker å ligge på babagymen. Han snur seg mye og ruller rundt. har sett at han har krabbestilling / åler han liksom :) åler fram til han når lekene sine. Dette har han begynt for en uke siden.

¨På magen ligger han og mye, og holder hode sitt leeenge ope og kikker rundt :)

Annonse

Så spreke deres babyer er:) Her jumper hun avsted på ryggen. Babygym og matte er unødvendig, for hun ligger ikke stille. Så nå blir det enda oftere gulvvask på mor. Hun gulper og sikler hele tiden, merker overalt!

Hun beit forøvrig storebror i nesa idag, hans feil da, men tror han lærte at lillesøster kan "ta litt igjen":)

Var på salg å handla masse fint til snuppa, er bare så synd at det enten sjules bak smekket eller gulpes ut. Så da trenger vi mye skift(argument til mannen som noen ganger mener det er nok klær:)

Ser en pitte lite tann hos mini :):D

Han bit meg idag tidlig tre ganger mens jeg ammet han, au å det var vondt vodnt og vondt ;)

Han virket varn i det tre / fire dager, og gangske urolig, han vil ha alt i munnen. Men han hadde god grunn til det :)

Jeg lurer litt på om dere har flyttet ned sprinkelsengen på nederste hakk? Når ca gjør dere det? Tenker at siden gutten min verken kan sitte eller reise seg er det vel en stund til enda?

Og et litt rart spørsmål, hvor ofte klipper dere neglene på de små? Her vokser de som ugress, og må klippe hver uke..:)

Jeg spurte selv her inne i går om når andre senket sengen. De fleste svarte når de begynte å reise seg og snu seg. Jeg tror jeg kommer til å ta til meg det å senke senga nå snart siden ho snur seg og er veldig urolig, vil heller være føre var en etterpåklok når det kommer til det.

Neglene klipper vi også ca en gang i uka om ikke oftere.

klipper neglene hans en gang i uka, det vokser så fort, han klør seg til han blør... uffamei :)

Sengen har jeg fortsatt høy, men senker den når han begynner å sitte...

Ellers liker han å sove ute i vernada, han sov i fra 12:30 og fortsatt sover som en stein hehehe

Liker deres å sove ute??

Her sover ho kun ute i vogna på dagen. Før ho var født hadde vi 3 plasser i stua ho kunne sove men ho har ikke vært interessert i det. ho sovna ikke før ho hadde masse klær på og lue. så her sov ho ute 1 uke gammel i nesten 10 minus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...