Gå til innhold

NY 5 -6 mnd Juni ( fra 4 mnd mai)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hyggelig med en tråd :) så jeg vil fortsatt være med. Hadde litt '' slappe'' dager vi, jeg manglet noen vitaminer så hadde lite engergi og gadd ikke å oppdatere dere ;)

Mini er 5 mnd og 14 dager idag :) dvs 5 1/2 mnd, han vokser og legger på seg fint :) en skikkelig blid og klumpegutt er han :)

Så jeg lurer på om det er på tiden å begynne med sportvogn? virker sånn at han kjeder seg liggende I vogna når vi er på tur,sps på shopping :)

Henger meg også på igjen:) Selv om vi akkurat bikka 4 mnd i dag. Er litt yngre enn deres.

Her slo snuppa til og sov sammenhengende fra 21-04.30 inatt!!! Herregud, vi er vandt til cirka 5 amminger i snitt per natt! Jeg trodde jo hun var død da jeg våkna og så på klokka i 02-tida.. Har begynt med ørlite grøt på kvelden og ei flaske mme etterpå, håperhåperhåper det er det som gjør utslaget og at det ikke var en tilfeldighet. Begge kidsa sov til nærmere 7 idagmorges, så jeg har vært "høy på søvn" idag!

Skal dere på noen sommerferier i år da? Er det noen av dere som trener, er på vei tilbake i form etter graviditeten?

Januarbaby 012: jeg begynte med sportsdelen i helga, pga han kjedet seg på tur og shopping når han var våken. Og etter det så var alt mye bedre! Og han er bare 4 mnd og litt over ei uke.. så bare finn den frem, du vil ikke angre:)

Jeg har så vidt begynt å trene igjen. Er fortsatt medlem på elixia, men føler ikke jeg har tid mellom mat og såving. Så etter en anbefaling om treningsvidioen 30 days shred, bestilte jeg den! Så trener hjemme når det passer heller:)

Henger fortsatt med, min blir 5 mnd 25. juni, så hun er 4 mnd og litt over en uke gammel.

Her er det kløing i gommene for tiden, hun har så vondt stakars.. Så i går ga jeg henne rett og slett en paracet, og jammen sov hun übergodt den natta. Våkna kun 1 gang i forhold til 5-6 ganger som hun har gjort i det siste (hun hadde 12 timers netter for en stund siden).

Ellers får hun grøt med enten fruktmos eller sviskepurè morgen (kl 7) og kveld (kl 17). Ikke fulle porsjoner, men det lages vel ut av 40 ml grøt begge måltidene.

Ellers virker det som hun vokser greit og har det bra utenom de dumme tennene da.. :)

Tror ikke jeg har vært på tur med vogna på leenge..

Det er noe jeg vil skjerpe på..

Huff, under graviditeten min så tenkte jeg at jeg kunne spise det jeg måtte ha lyst på siden jeg var gravid(Dårlig unskyldning) Så det angrer jeg på i dag, blir ikke noe sommerkropp på meg med 12 kilo ekstra. Jeg er veldig missfornæyd med kroppe som den er nå, men klarer ikke å finne noe motivasjon til å begynne å trene og spise sunt, etter mye kranglig med FamilySportsClub blir det ingen turer i treningsstudio på meg :P

Men i slutten av august begynner det et Grete Rode kurs her jeg bor så der skal jeg melde meg på og da håper jeg finner motivasjon ved å gå mot likt mål som flere og bør vise resultater hver uke ved møtene.

Men denne sommeren får jeg bare gjøre det beste ut av sånn som jeg ser ut :P

Men ellers Jenta mi blir 5 mnd 7.Juni så det er ikke mange dagene igjen til. Skal på 5mnd kontroll i morgen. Gleder meg til å se hvor stor hun har blitt, men gruer meg til sprøytene ho skal få. På disse kontrollene har samboeren pleid å være med men denne gangen må jeg dra alene.

Vi prøver så smått å innføre litt grøt og purèer. Men ho jubler ikke av det, men litt går ned.

Vi bruker vognbagen enda, men i dag prøvde jeg å reise opp ryggen i bagen, det syntes ho var veldig stas, men siden den ryggen går i 90 grader så ble den bare oppe et par minutter. Tror også at jeg venter med sportsdelen til ho er litt stødigere¨med å reise seg opp og sitte. Hvis jeg prøver å sette ho opp nå så tipper ho bare fremover. Også har jeg hørt at det nok ikke er så bra å belaste ryggen for mye før de klarer å reise seg opp selv.

Lurer litt på hvor mye deres babyer sover?

Tror jeg har fått en skikkelig sovebaby. fra ho var 1mnd - 3mnd sov ho natten gjennom (20.00 - 07.00)

Nå så legger ho seg i 19.00 tiden og våkner som regel en gang om natten for så å stå opp ca 07.00.

I går la vi ho kl 18.00 og ho våknet først for litt mat 05.00 for så og sove til 20.00 igjen.

Lurer på om deres baby har vært noe syke også? Her har vi ikke merket noe sykdom enda. Eneste i dag har ho nok hatt litt vondt i magen, sutret mye også kom det en bæsjebleie som kun var vann.

Annonse

Da har vi vært på 5 mnd kontroll i dag. Lille snuppa har fått sprøyte, å det syntes jeg like lite om som ho nok gjorde.Men er jo bare for hennes eget beste da :) Så jeg må nå bare bite tenna sammen når det kommer til sånne ting.

Ho er nå 6650g og 63 cm lang :)

Ho reagerte ikke på sprøyta sist så kryser fingrene for at ho ikke gjør det nå heller.

Håper hun ikke påvirkes av vaksinen da:) Her gikk det også fint (3mnd vaksine) hun fikk litt feber og sov nesten hele dagen.

Søvn skal jeg ikke uttale meg om:) Men vi har en dagsrutine som funker bra for oss, det er bare litt styr på kvelder og netter. Synes faktisk det har blitt litt bedre etter innføring av bittelitt grøt og ei flaske mme en god time før leggetid. I dag gapte hun etter grøt og ble illsint da hun ikke fikk mer. Jublet da flaska kom rett etterpå da:)

Når begynner man med annen mat? Hvor lang tid skal det gå mellom hver nye matrett som introduseres?

Er fortsatt med :) Min gutt blir 5 mnd 23. juni.

Var på 4 mnd kontroll i dag, 7160 g og 68,5 cm.

Vi har brukt sportsdelen en stund nå, blir for kjedelig å bare ligge å se rett opp, han må se alt som foregår rundt seg :)

Han har fått grøt hver kveld i noen uker nå og sover to timer lengre, 21 - 07, får ei flaske mme og sover til 9 - 11.

3 mnd vaksina fikk han for 2 uker siden, 1 mnd senere enn han skulle.. bare rot på helsestasjonen!!

Heldigvis reagerte han ikke på den i heletatt

Hei! Jeg lurer på noe, når du sier at du bruker sportsdelen, betyr det at gutten sitter opp i den eller ligger han like flatt som i bagen? Hva slags vogn har du? Jenta mi er like gammel som din gutt, og hun hyyyler når hun må ligge våken i vogna, fordi hun vil opp og se. Jeg ender opp med å bære halve turen, litt slitsomt ;)

Er fortsatt med :) Min gutt blir 5 mnd 23. juni.

Var på 4 mnd kontroll i dag, 7160 g og 68,5 cm.

Vi har brukt sportsdelen en stund nå, blir for kjedelig å bare ligge å se rett opp, han må se alt som foregår rundt seg :)

Han har fått grøt hver kveld i noen uker nå og sover to timer lengre, 21 - 07, får ei flaske mme og sover til 9 - 11.

3 mnd vaksina fikk han for 2 uker siden, 1 mnd senere enn han skulle.. bare rot på helsestasjonen!!

Heldigvis reagerte han ikke på den i heletatt

Hei flotte mammaer :)

idag tidlig hadde jeg og mini en times tur ute, det var første gang å bruke sportdelen, og mini var bare fornøyd :)

fint vær og mye sol har vi idag heldigvis, og det må nytes ;) skal til shopping senere og kose oss :)

ha en trålende dag til alle dere :)

Januarbaby 012: jeg begynte med sportsdelen i helga, pga han kjedet seg på tur og shopping når han var våken. Og etter det så var alt mye bedre! Og han er bare 4 mnd og litt over ei uke.. så bare finn den frem, du vil ikke angre:)

Jeg har så vidt begynt å trene igjen. Er fortsatt medlem på elixia, men føler ikke jeg har tid mellom mat og såving. Så etter en anbefaling om treningsvidioen 30 days shred, bestilte jeg den! Så trener hjemme når det passer heller:)

så flint at du har begynt med trening, men hvor ofte trener du?

Jeg har ikke begynt med trening, og er ikke fornøyd med magen/kroppen. Håper jeg begynner snart jeg :)

Og den 30 days-dvd'n, er det mest styrke eller kondis? Her er det helst oppstramming som må til, det meste av overflødige kilo er jogget vekk:) *selvskryt, men synes selv jeg har lov til det*

Så bra at det funker bedre med sportsdelen, ikke noe som er verre å gå tur med skrikende baby, eller baby på arm og tom vogn:)

Annonse

Cathycat:

Jeg har simo kombivogn. Han ligger ikke helt flatt, men halvveis sittende :) Det er bare tre alternativer på sportsdelen, enten ligge helt flatt, sitte halvveis eller nesten helt rett i ryggen. Så jeg har også brukt å la han ligge på ei dyne, så kommer han litt høyere

Hei, tusen takk for svar! Da har vi samme type vogn. Jeg har også hatt lyst til å prøve sportsdelen for å se om trilleturene blir bedre, men så hører jeg overalt at man må vente til ungen er minst seks måneder..hmm. Hva tenker du om det? Hvis han sitter halvveis oppe så er vel det omtrent som vippestol, er det ikke? Det må vel være greit, så lenge det ikke er i timesvis? Jeg har veldig lyst til å prøve, men er så redd for å gjøre noe feil :/

Cathycat:

Jeg har simo kombivogn. Han ligger ikke helt flatt, men halvveis sittende :) Det er bare tre alternativer på sportsdelen, enten ligge helt flatt, sitte halvveis eller nesten helt rett i ryggen. Så jeg har også brukt å la han ligge på ei dyne, så kommer han litt høyere

Med tanke på sportsdelen, (har emmaljunga edge duo) så går vel nesten for det samme.. så føler jeg har fortsatt ligger på det mellomste hakket, bare kommer litt mer opp. Var selv veldig skepisk siden alle sier 6 mndr, men jeg angrer hvertfall ikke! :)

Den 30 days dvden går mest på oppstramming ja, men for å stramme opp så trengs jo litt kondisjon og.. dette er kun 20 min til dagen (ca 30 med oppvarming og tøying), der du har 3 grader som en skal gjennom. 10 dager på hver. Jeg syns det ble litt mye med hver dag så har annen hver.. :) Syns det er ganske godt og effektiv trening som ikke tar så lang tid :) er fortsatt på første jeg da...:)

Cathycat:

Jeg mener ikke det er nødvendig å vente til de er 6 mnd, babyen sitter jo i vippestol, bilstol og i fanget før den er 6 mnd. Blir jo på en måte det samme. Selvfølgelig skal man ikke overdrive. Bare pass på å la h*n ligge en del på magen i løpet av dagen, så får h*n strukket seg litt i den andre retningen også :)

Her er snuppa blitt 5 mnd. Har ikke vært på 5 mnd kontroll. Den ble utsatt til 3.juli. Da er ho fylt 6 mnd.

Mi jente strever en del med magen. Hun har siden fødsel vært urolig og sutret mye pga luft og mageknip. Hun får vondt i magen uansett hva jeg spiser eller ikke spiser. Begynte så smått med grøt ved 4 mnd etter tips fra helsesøster om at det kunne minke lufta i magen. Gikk fint i 2-3 uker. Mye mindre luft og roa seg endelig på kveldene, men så begynte hun å få diare og mye mageknip. Dette fordi hun reagerte på grøten mente legen. Slutta med grøt. Ble bedre med en gang. Får nå litt gulrotmos. Ser ut til at hun tåler det. Men har mye luft i magen og sutrer en del på dagen.

Hun henger i puppen døgnet rundt. Ammer oftere enn hver andre time døgnet gjennom. Men har innsett at her må ting tas veldig gradvis når det kommer til fast føde. Nå skal vi prøve litt forsiktig med ulike grønnsaker og frukt fremover. Så skal vi prøve med velling. Har skaffet meg pumpe og kjøpt hirsegrøt på helsekost.

Hun hater fortsatt å ligge i vogna, så det er fortsatt trilleturer med tom vogn og baby i mei-taien eller på armen. Har i dag fått fleecepose til sportsdelen (BuggySnuggle - kjempefiiin: http://www.mimmis.no/produkt/1585-buggysnuggle-vognpose-fur.aspx) så i mårra skal sportsdelen tas i bruk i håp om bedre trilleturtider. Ang trening for min egen del: 30 day shred DVD innkjøpt men ikke prøvd enda... Har sikkert 100 unnskyldninger for hvorfor ikke.... Jeg gremmes!

Huff.. kjenner jeg begynner å bli en sånn bedrevitende kjerringmor jeg ikke skulle bli.. Har flere venninner som får barn i hytt og gevær nå i mnd etter min ble født og jeg kommer med div råd. Alt er velmenende, men de er jo fanken meg ikke noe dårligere mor enn meg selv om jeg har hatt barn lenger.. Vet jo hvor mye jeg hater det selv.. på tide å trekke meg tilbake og heller bare nyyte synet av alle de nusselige små :) Andre som har det sånn?

Jeg begynner nesten å sjeske på å få en baby til :P Men får heller nyte tiden godt med den babyen jeg allerede har. Hadde det ikke vært for at det er jeg som har størstedelen av inntekten i forholdet kunne jeg gjerne tenkt meg å gå hjemme i åresvis, mens mannen tjente pengene.. Men hadde vel vært dårlig stilt om han skulle gå fra oss da :/ jaja

Ellers så har lilletulla mi mye vondt i gommene for tiden, kjennes ut i munnen at hun får fullt tannsett på en gang, men det skjer ikke. Hadde jeg bare vært så heldig :P

Trilleturer har jeg nesten ikke vært på den siste mnd.. Får ta det opp igjen, for det er greit å ha en unge som kan sove godt i vogna si =)

Nei, nå får jeg begynne å ordne takkekortene etter dåpen =) Greit å få jobben "unnagjort" =)

WS; grøten fra HIPP skal blandes ut med varmt vann (da regner jeg med det er MME i grøten fra før av..

Tror NAN sin grøt må blandes ut med mme..

Huff.. kjenner jeg begynner å bli en sånn bedrevitende kjerringmor jeg ikke skulle bli.. Har flere venninner som får barn i hytt og gevær nå i mnd etter min ble født og jeg kommer med div råd. Alt er velmenende, men de er jo fanken meg ikke noe dårligere mor enn meg selv om jeg har hatt barn lenger.. Vet jo hvor mye jeg hater det selv.. på tide å trekke meg tilbake og heller bare nyyte synet av alle de nusselige små :) Andre som har det sånn?

Jeg begynner nesten å sjeske på å få en baby til :P Men får heller nyte tiden godt med den babyen jeg allerede har. Hadde det ikke vært for at det er jeg som har størstedelen av inntekten i forholdet kunne jeg gjerne tenkt meg å gå hjemme i åresvis, mens mannen tjente pengene.. Men hadde vel vært dårlig stilt om han skulle gå fra oss da :/ jaja

Ellers så har lilletulla mi mye vondt i gommene for tiden, kjennes ut i munnen at hun får fullt tannsett på en gang, men det skjer ikke. Hadde jeg bare vært så heldig :P

Trilleturer har jeg nesten ikke vært på den siste mnd.. Får ta det opp igjen, for det er greit å ha en unge som kan sove godt i vogna si =)

Nei, nå får jeg begynne å ordne takkekortene etter dåpen =) Greit å få jobben "unnagjort" =)

WS; grøten fra HIPP skal blandes ut med varmt vann (da regner jeg med det er MME i grøten fra før av..

Tror NAN sin grøt må blandes ut med mme..

hehe. Kjenner meg igjen. Jeg gruet meg til alle de vellmenende rådene jeg skulle få når jeg ble mamma, men tar meg selv i å komme med slike råd til gravide venniner. nå har jeg sagt til de at de må bare be meg klappe igjen om de syntes det blir mye.

i det jenta mi kom ut ba jeg legene om å sy meg helt igjen(glad for at dem ikke gjorde) det gikk ca 3 mnd til jeg bare orket tanken på sex igjen. Men i det jeg følte at alt var bra nedentil igjen ønsket/ønsker jeg en til nå. Men skjønner at det er tidlig å at samboeren ikke ønsker det og heller nyte tiden nå med snuppa. men ønsker en til innen ho er 3 år :-)

hehe. Kjenner meg igjen. Jeg gruet meg til alle de vellmenende rådene jeg skulle få når jeg ble mamma, men tar meg selv i å komme med slike råd til gravide venniner. nå har jeg sagt til de at de må bare be meg klappe igjen om de syntes det blir mye.

i det jenta mi kom ut ba jeg legene om å sy meg helt igjen(glad for at dem ikke gjorde) det gikk ca 3 mnd til jeg bare orket tanken på sex igjen. Men i det jeg følte at alt var bra nedentil igjen ønsket/ønsker jeg en til nå. Men skjønner at det er tidlig å at samboeren ikke ønsker det og heller nyte tiden nå med snuppa. men ønsker en til innen ho er 3 år :-)

Her kunne jeg nesten ikke vente til renselsen var over og komme i gang igjen :P Men jeg hadde keisersnitt (hastesnitt), så ingen ødeleggelse der nede. Tror det var på dagen 4 uker etter snittet at vi hadde oss :P

Samboeren min er klar når jeg er klar, men vi har vel snakket om at det må gå 1 år etter snittet før vi tør prøve pga arrvevet burde være sterkt nok. I tillegg burde jeg gå ned noen 50-60 kg først :P

Å, det er så kjekt å lese om dere!! Kjenner meg så igjen, sitter å flirer for meg selv:)

Jeg er ferdig med babyer. Sånn er det med den saken:) Trives kjempegodt som tobarnsmor og vi er begge enige om at vi er godt fornøyd! Eneste som er litt rart er at vi er "ferdige" når mine jevngamle venninner begynner med babyer:)

Nå skal jeg gni det inn: Har nettopp vært på joggetur i en times tid med vogna, nå står litt mageøvelser og havregrøt på menyen. Håper det rekkes å dusje også, men pleier noen ganger gå rundt som en dass til lillemors neste hvil:)

Gleder meg også til å bytte overdel til vogna. Litt slitsomt når hun våkner i baggen, for da er tålmodigheten liten.

Hyrdestunder med mannen ble gjenopptatt ca 8 uker etter fødsel, da var renselsen over. Holdt på å klikke av å føle meg så urenslig hele tiden. Men sex var vel heller ikke førstepri, da lillemor måtte være nær meg hele døgnet...

Her gapes det etter grøt når smaksprøven er ferdigspist, kan jeg øke mer? En uke siden hun begynte med grøt.

Å, det er sÅ kjekt Å lese om dere!! Kjenner meg sÅ igjen, sitter Å flirer for meg selv:)

Jeg er ferdig med babyer. SÅnn er det med den saken:) Trives kjempegodt som tobarnsmor og vi er begge enige om at vi er godt fornøyd! Eneste som er litt rart er at vi er "ferdige" nÅr mine jevngamle venninner begynner med babyer:)

NÅ skal jeg gni det inn: Har nettopp vært pÅ joggetur i en times tid med vogna, nÅ stÅr litt mageøvelser og havregrøt pÅ menyen. HÅper det rekkes Å dusje ogsÅ, men pleier noen ganger gÅ rundt som en dass til lillemors neste hvil:)

Gleder meg ogsÅ til Å bytte overdel til vogna. Litt slitsomt nÅr hun vÅkner i baggen, for da er tÅlmodigheten liten.

Hyrdestunder med mannen ble gjenopptatt ca 8 uker etter fødsel, da var renselsen over. Holdt pÅ Å klikke av Å føle meg sÅ urenslig hele tiden. Men sex var vel heller ikke førstepri, da lillemor mÅtte være nær meg hele døgnet...

Her gapes det etter grøt nÅr smaksprøven er ferdigspist, kan jeg øke mer? En uke siden hun begynte med grøt.

Trilletur med sportsdel gikk i allefall veldig mye bedre enn med bag:) SÅ nÅ hÅper jeg pÅ Å komme meg ut pÅ litt lengre turer - og ikke bare korte ruter dit jeg vet jeg kan sette meg ned Å amme m.m.

Vi har nettopp kjøpt nytt hus:D Og fikk solgt leiligheten i gÅr:) Heldige oss fÅr nesten dobbelt opp med kvadrat 20. juli:) Er litt bakker opp til nyhuset, sÅ da fÅr jeg trimma "ræva" litt;)

Jeg føler ogsÅ at to er nok! Vi bor langt unna besteforeldre - og alle vi kjenner har nok med sitt - sÅ vi har ikke sÅ noe barnevakt tilgjengelig. Dette savner jeg, men samtidig er det litt stolthetsfølelse i at vi klarer oss selv.

Ang. grøt: Hvis hun er interessert sÅ ville jeg økt pÅ:)

Brillefint: Gratulerer!! Så bra:) Skal dere pusse opp noe, eller er det av nyere dato? Blir sikkert godt med mer plass. Vi bor "på landet" i en stooor enebolig, men greier jammenmeg å bruke hele huset også! Uansett deilig å ha plass til ting: sommermøbler, barneutstyr, klær, sko osv.

Vi bor veldig nær både foreldre og svigers. Jeg gikk ikke lengre enn 500 m for å finne meg en mann, og så bosatte vi oss her etter endt studier:)

Snuppa her har sovet i nesten hele dag. Det var jo for godt til å være sant, så termometeret viste litt feber... Hun virker fin i formen, lurer også litt på tenner fordi hun har to hull i tannkjøttet. Men ikke vet jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...