Tosta <3 Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Jenta mi på 11 mnd er generelt glad i frukt og bær, men så lurer jeg på om det er visse slag jeg bør unngå å gi, ting som er for "sterkt" for magen, kan gi allergier o.l?! Noen som vet?
Valiana Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Tror ikke det! Hvis hun liker, og ikke får noen umiddelbar reaksjon, så er det vel bare å kjøre på vil jeg tro :-) Her i gården har jeg ikke gitt kiwi ennå, men det er kun fordi pappaen er allergisk. Men skal vel prøve etterhvert. Jenten vår på 13 mnd mumpser druer, mango, pære, melon, appelsin, banan osv, og alle slags bær (men liker ikke rips da - suuuurt!) Kan jo kanskje være lurt å ikke gi for mye syreholdig frukt på en gang, det kan kanskje bli litt sterkt for magen...? Men litt går jo fint! Endret 3. juni 2012 av Valiana
cent Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Dersom det er allergi i familien kan du være litt forsiktig, ellers kan du gi akkurat hva du vil. Er det mye syre eller for bittert vil hun nok ikke spise for mye av det uansett, det vil hun nok regulere på inntak.
Tosta <3 Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2012 Takker for svar Da får vi bare prøve oss frem, og ta litt om gangen! Hun fikk vannmelon før idag, det var en hit det! Satt lenge og storkoste seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå