Gå til innhold

Dere flotte og kommende november-mamma`er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har svangerskapet vært så langt?

Her har det vært mye kvalme og trøtthet de første 15-16 ukene, men ENDELIG kommer formen seg! :) HURRA! Er så deilig å føle glede over den voksende magen nå istedenfor utmattelse. Merkes mer denne gangen med anstrengelser på jobb osv. men det er jo bare sånn det er.

Har fått en søt liten bul og tror jeg har kjent liv en gang. Skal på ultralyd til uken og gleder meg til det! Blir spennende å se om termin forandrer seg eller forblir den samme ;) Er nå 17+6 etter tidlig UL sine beregninger, som vil si en termin 9.november. Den kommende storebror gleder seg stort til å få søsken og tar godt vare på mamma`en sin. Vi er heldige!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme som deg! 17+6 jeg og. Nå er jeg litt trett enda, men det har mer å gjøre med at den kommende storebror har begynt å sove dårlig på natta igjen ;-)

Gleder meg veldig til ul neste mandag! Er så spent :)

Skrevet

Hei jeg er 16+6 i dag og har hatt noen tøffe uker frem til nå. Kvalme, ikke klart å spise og da matlysten kom i uke 12 fikk jeg konstant migrene og hodepine. Nå har det blitt bedre også etter en 40 % sykemelding. Kjenner daglige bobler fra babyen nå på den samme siden. Har UL 13 juni og teller ned dagene. Hadde tidlig UL i uke 12 og fikk se en sprellende liten krabat. Tror det er en gutt ;)

Skrevet

18 uker og formen har vært dårlig hele veien,kvalme og oppkast.

var til ordinær ul på torsdag å ble flyttet 3 dager tilbake:(. har morkaken på fremveggen så har ikke kjent så mye til bevegelse enda. men alt sto bra til med babyen som ikke ville avsløre om det var gutt eller jente.

håper å få kjenne skikkelig bevegelse snart slik at jeg kan få bekreftelse for at alt er bra hver dag:)

Skrevet

Hei jenter:) Jeg er 14+4 i dag og formen har vært dårlig fra uke 5 til ca uke 13.Kvalme og oppkast daglig. Er først nå den siste uken at det er blitt bedre ( selv om jeg kastet opp i dag også) MEN nå har jeg fått bekkenlåsning. Hurra!! heheh....

De 2 siste kveldene har jeg kjent små bevegelser...tror det er bevegelser ihvertfall føles som små bobler som sprekker. Var på tidlig ul i uke 11 og så en baby som lå å sparka. Har ordinær ul 20 juni. er spent! :)

Skrevet

15+4 ul 25. Juni. Er 3 gangs og kjenner babyen hver dag nå:) spesielt etter mat. Har vært veldig dårlig og sykemeldt 100% siden uke 6:/ skal begynne på jobb igjen imorg. Gruer meg litt. Har vært på to tidlig ul og på begge regnet vi frem til termin 23. November.. Føles som en evighet til... Og føler meg egentlig bare lubben nå;) gleder meg til magen kommer på ordentlig og håper å få trent fremover. Må bare ha mer energi først...

Skrevet (endret)

15+4 ul 25. Juni. Er 3 gangs og kjenner babyen hver dag nå :) spesielt etter mat. Har vært veldig dårlig og sykemeldt 100% siden uke 6:/ skal begynne på jobb igjen imorg. Gruer meg litt. Har vært på to tidlig ul og på begge regnet vi frem til termin 23. November.. Føles som en evighet til... Og føler meg egentlig bare lubben nå ;) gleder meg til magen kommer på ordentlig og håper å få trent fremover. Må bare ha mer energi først...

Jeg har termin 28 nov ;) hvor i landet skal du føde? Endret av tingeling<3
Skrevet

Jeg har termin 2.november og er vel da 18+4 i dag. Skal på UL på tirsdag og er veldig spent. Kjenter daglig liv og kan nå også kjenne det på utsiden av magen :-) Er 3.gangs her - og formen var elendig fra uke 5 til 13 på grunn av overstimulering. Så kom formen seg igjen noen uker - men nå kan jeg ikke gjøre særlig mye før hodepinen og svimmelheten kommer. Ryddet i huset i går (skal ha selskap i dag) og lå strekk ut på sofaen i går kveld. Måtte gjøre litt nå før selskapet igjen og nå, før gjestene kommer, er jeg helt utslått........... Håper dette er noe forbigående - har aldri hatt det slik før............

Skrevet

Jeg er 15+2, og har egentlig hatt det greit. Litt småkvalm og tett i nesen noen uker fra ca uke 5. Dette er over nå.

De siste 2 ukene har jeg imidlertid hatt veldig vondt i ryggen.

Går, står, sitter eller ligger jeg for mye, får jeg litt problemer med å bevege venstre fot. Smerten begynner i ryggen og spre seg nedover foten. Da går jeg og halter en liten stund til det har løst seg opp litt. Bare det å gå på do kan være et mareritt, for plutselig kan jeg få probemer med å reise meg opp igjen om jeg ikke har noe jeg kan dra meg opp etter. Aner ikke hva det kan være. Det kommer gjerne som plutselige knivstikk. Nyser jeg uten å sitte riktig, får jeg også kjempe vondt.

Min mor mente det kunne være isjas?

Føler meg ganske hjelpeløs. Får ikke gjort så mye når jeg må ta så mange pauser. Og jeg er alene med snuppa i uken. HUn er snart 6år da, så hun er veldig selvhjulpen.

Jeg har erfart at jeg kan gå hele dagen uten å ha så veldig vondt, men når jeg da f.eks sitter meg ned kommer jeg ikke opp igjen.. Derfor må jeg ta mange pauser for å ikke bli enda verre.

Skal ringe legen i morgen.. skal ikke på ul før 25.juni.

I tillegg til dette har jeg hatt til tider vondt i magen. Har forstått at når livmoren utvider seg, føles dette som stikk.

Den er grei. Men noen ganger når jeg snur meg, eller reiser meg opp er det som om noe revner i magen, og det er over like fort som det kom.. som oftes.. noen ganger går det noen sekunder...

Uff, alt man skal plages med. Aner ikke om dette er normalt eller ikke. Forrige gang hadde jeg ingen symptomer på at jeg var gravid annet enn uteblivelse av mensen. Magen kom såvidt i uke 22... Det eneste etter det var at magen vokste. Ingen smerter av noe slag. ....nå ser jeg nesten ut som jeg er halvveis!!

Skrevet

Jeg er 15+2, og har egentlig hatt det greit. Litt småkvalm og tett i nesen noen uker fra ca uke 5. Dette er over nå.

Går, står, sitter eller ligger jeg for mye, får jeg litt problemer med å bevege venstre fot. Smerten begynner i ryggen og spre seg nedover foten. Da går jeg og halter en liten stund til det har løst seg opp litt. Bare det å gå på do kan være et mareritt, for plutselig kan jeg få probemer med å reise meg opp igjen om jeg ikke har noe jeg kan dra meg opp etter. Aner ikke hva det kan være. Det kommer gjerne som plutselige knivstikk. Nyser jeg uten å sitte riktig, får jeg også kjempe vondt.

Føler meg ganske hjelpeløs. Får ikke gjort så mye når jeg må ta så mange pauser. Og jeg er alene med snuppa i uken. HUn er snart 6år da, så hun er veldig selvhjulpen.

Jeg har erfart at jeg kan gå hele dagen uten å ha så veldig vondt, men når jeg da f.eks sitter meg ned kommer jeg ikke opp igjen.. Derfor må jeg ta mange pauser for å ikke bli enda verre.

I tillegg til dette har jeg hatt til tider vondt i magen. Har forstått at når livmoren utvider seg, føles dette som stikk.

Den er grei. Men noen ganger når jeg snur meg, eller reiser meg opp er det som om noe revner i magen, og det er over like fort som det kom.. som oftes.. noen ganger går det noen sekunder...

Uff, alt man skal plages med. Aner ikke om dette er normalt eller ikke. Forrige gang hadde jeg ingen symptomer på at jeg var gravid annet enn uteblivelse av mensen. Magen kom såvidt i uke 22... Det eneste etter det var at magen vokste. Ingen smerter av noe slag. ....nå ser jeg nesten ut som jeg er halvveis!!

Høres ut som bekkenlåsning. Kontakt legen din, så får du nok henvisning til fysio eller kiropraktor, det hjelper de fleste :-)

Skrevet

Jeg er 17 uker i dag , termin 13-14 november og skal på ul 19.juni:) bekkenløsning kom tidligere og hardere enn sist, ca uke 6! Går på bassengtrening 2 ganger i uken med fysioterapeut . Av og på med krykker:/ Formen fra uke 7- 15 var elendig, mye hodepine, hypermesis med oppkast døgnet rundt! Lagt på meg 8 (!!) kg allerede og føler meg enorm! har endel blod i urinen så er på min 2 penicilin kur, legen finner ikke helt ut hvorfor jeg har det, men kommet mens jeg er gravid! Dette blir barn nr 2 laget med prøverør , denne gangen klaffet det på første forsøk:)

Skrevet

15+4 ul 25. Juni. Er 3 gangs og kjenner babyen hver dag nå :) spesielt etter mat. Har vært veldig dårlig og sykemeldt 100% siden uke 6:/ skal begynne på jobb igjen imorg. Gruer meg litt. Har vært på to tidlig ul og på begge regnet vi frem til termin 23. November.. Føles som en evighet til... Og føler meg egentlig bare lubben nå ;) gleder meg til magen kommer på ordentlig og håper å få trent fremover. Må bare ha mer energi først...

Jeg har termin 28 nov ;) hvor i landet skal du føde?

Jeg skal føde på Ringerike sykehus, hva med deg?:)

Skrevet

Jeg har termin 28 nov ;) hvor i landet skal du føde?

Jeg skal føde på Ringerike sykehus, hva med deg?:)

jeg skal føde på A-hus :-)
Skrevet

Heihei!

Jeg er førstegangs og venter en prins 4. November.

Bor i Hønefoss så kommer nok til å føde på Ringerike Sykehus :)

Skrevet

Jeg er andregangs og storebror er 8 år. Mistet for fire år siden, og ble anbefalt prøverør... Men da vi hadde gitt opp håpet om en bror eller søster, ble jeg gravid...:) Er 19+0 i dag. Var på ul i dag, for å se at den lille vokser som den skal, ble nemelig satt tilbake 5dager på ordinær ul, pga baby var for liten. Enda jeg har vært på ul i uke 6 (så hjertet), uke 7 og uke 12... Men alt er bra, så nå kan jeg endelig begynne å slappe av litt:) To jordmødre som mener at det er en jente, men var vanskelig å se. Termin 4.november. Var veldig kvalm og sliten frem til uke 14, og da kom jeg endelig ut av "bobla":) er fortsatt veldig trett, og må passe på at jeg spiser ca hver 2-3 time. Lagt på meg ca3 kg.

Skrevet

Er det noen fra Modum her da?

Skrevet

Jeg er 15 +1 i dag og har nærmest ikke merket noe til graviditeten. Føler meg egentlig heldig når jeg leser her hvor mange som er kvalme og dårlige. Da jeg leste innlegget ditt, kjente jeg meg igjen. Jeg hadde bekkenløsning under forrige graviditet (2007) og tror det er det som er i emming også nå. Stikk bak i ryggen mot siden og ned i låret/foten ved bevegelse, særlig hvis man har sittet eller ligget lenge har jeg også. Kjenner det igjen fra sist graviditet og det var/er bekkenløsning. Den gang fikk jeg kjempegod hjelp av kiropraktor. Prøvde fysio i flere mndr to ganger pr uke, uten at det hjalp. Kiropraktor fant ut at det var benlengdeforskjell som gjorde meg spesielt utsatt. Mitt råd er å oppsøke en flink kiropraktor og ba hun sjekke om du evt kan ha benlengdeforskjell i tillegg.

Det du beskriver om revning i magen som plutselig går over, f.eks hvis du snur deg i liggende stilling er slik for meg også av og til. Håper det er normalt. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...