Gå til innhold

Upraktiske klær til baby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir mange ganger forundret over hvor mye rart av klær som lages til babyer 0-6/8 mnd, feks.levis bukse i stiv dongeri str 68! hvilken baby syns det er behagelig? ballkjoler/ bunad str 56, det er alt for mye tøy som er i veien både for store som skal skifte bleie ol og for stakkars liten som skal være komfortabel. finnes sikkert mye mere som jeg ikke kommer på ifarta, mine to små har vokst opp i body og strømpebukse, kunn hatt på de tøy bukse/ enkle kjoler ol når vi skulle/skal på butikk eller på besøk, men "overskuddsklærne forsvinner fort når vi kommer hjem :) min filosofi er lette klær som går og utvikle ferdigheter i som og snu seg, krabbe sette seg opp!

Skrevet

Ja, stive dongeribukser har vi fått til ungene i alle de små størrelsene, men de har aldri blitt brukt, gitt. Selv fireåringen min vil ikke ha slike bukser, og sier klart fra hvis noe er for stivt.

Skrevet

Enig med deg - selv om jeg skjønner at folk har lyst til å pynte go'klumpene sine! Mine har vokst opp i sparkedrakt/ heldrakt. Husker min kusine var innom i ettida på en gang, kikket på eldstemann og sa noe sånt om "næmmen, har du på deg pysjen enda, du?" Jeg hadde egentlig aldri reflektert over at folk så på det som pysj, bare syntes at det var det mykeste for klumpen... (og husker at jeg tenkte at jeg kunne tenkt meg en sånn kosedress -- dette var før onepiece'n tok oss med storm, jeg kunne jo tjent meg rik på den ideen... ;) )

Skrevet

Helt enig, småen her vokser oppi i strømpebukse og body. Det er mest behagelig, lett å bevege seg i og ikke minst praktisk for oss voksne. Jeg kjøpte bunad til henne men den var ikke på lengre enn nødvendig ;)

Skrevet

Ja det er mye unødvendig og ubehagelig av klær å få tak i. Mine jenter bodde i body og strømpebukse/sparkebukse/heldress til de var godt over halvåret. Hadde et par A formet kjoler, som vi tok på når vi var ute litt, men de kom under haka og oppover ryggen med en gang, og havnet som regel i stelleveska.

Gjest peacock
Skrevet

Hehe! Ja, alt som ikke skiller på midten eller glir opp over benene er gull! Her går det i body, strømpebusker, heldrakter, sparkebukser/drakter osv. Fant en festdrakt til gutter som hadde bukse og vest i et, og tilhørende skjortbody og strømpebukse - kjempesmart til 17 mai!

Vi har arvet utallige sett med bukse og jakke helt ned i str 50 - og aldri brukt de for de er bare i veien!

Skrevet

Lager de nok fordi de tjener penger på det:-) Legg merke til hva dere får av gaver av de som har barn, kontra de som ikke har det, så ser man hvem som kjøper de upraktiske klærne;-) Her i gården er det omslagsbody man slipper å ta over hodet og strømpebukse som gjelder i starten:-) Eller onepiece:-)

Skrevet

Bare tanken kjole i bilstol på baby 3mnd, hvor havner den??? jo oppå ryggen og opppå magen i en krølljeg vet at jeg selv hater og sitte i bil visst det er noe som klomper bak ryggen min!!!!, er jo ikke behagelig!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Og hvem kom på at hettegenser i str 56 var en god ide??? En baby som ligger på ryggen mesteparten av tiden trenger ikke en stor klump på ryggen!

Skrevet

Det er masse tulleklær overalt. Så en liten rutete skjort med semska skinnvest,med frynser selvfølgelig.... str50..

for ikke å snakke om alt med hette!

trykknapp pysj blir bare revet opp og er et helvete å få riktig etter natteskift.

slimjeans str 92 , eh de fleste har bleie og er langt i fra "slim"

Skrevet

Synes alt som måtte tas over hodet var verst jeg, noen bodyer var alt for trange og tydeligvis ikke designet for en baby.

Hettegensere/-jakker fikk jeg en del av og brukte de også, men mulig hetten var så tynn at den ikke plaget verken meg eller den lille? Var jo i så fall bare å ta hetten over hodet ;)

Skrevet

Og hvem kom på at hettegenser i str 56 var en god ide??? En baby som ligger på ryggen mesteparten av tiden trenger ikke en stor klump på ryggen!

Det med hette på alt skjønner ikke jeg heller. Det er vanskelig å få tak i tynne jakker/ gensere/ heldresser uten.

Skrevet

Hetter er bare tull ja..

Noe annet som jeg syns er tull er de små søte skoene de selger til nyfødte på feks HM. Søte ja, ubrukelige og sikkert ubehagelige..

Er og irritert på at alle bukser kommer i en str rundt livet, og at mange bukser på kjedebutikkene har falsk knytting. Er veldig glad det finnes slim jeans. Har en lang og slank gutt som ikke passer malen til kjedebutikkene.

Skrevet

Enig i at hetter på gensere og hele drakter er noe stort tull på babyer. Min gutt på 7 mnd fikk akkurat sin første genser med hette nå da han sitter og kryper.

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg hadde også tenkt å neve hetter. Så utrolig praktisk og det må jo være veldig ubehagelig for de små :(

Syns også det er et herk med bukser/drakter som ikke kan åpnes i bunn men som man må ta av alt for å skifte ei bleie.

Skrevet

Hetter topper lista her også. Her bruker babyen body og sparkebukse for det meste, på kalde dager body og strømpebukse inne, med bukse og jakke over ute.

Gjest peacock
Skrevet

Jakker og sweaters med hette er gull, synes jeg, for luer har det med å havne over øynene i barnevognen. Men bruker ikke hette inne da, da er de bare i veien :-)

Skrevet

Enig med deg. Her har det kun gått i body og strømpis. Kjole er jo helt håpløst på krabbende småjenter.

Skrevet

Genser med hette.

Pysj med ryggknepping

(eller hva som helst med ryggknepping forresten)

Stive jeans.

Bukser med vide bein som kryper oppover lårene.

Skjorter.

Skrevet

Genser med hette.

Pysj med ryggknepping

(eller hva som helst med ryggknepping forresten)

Stive jeans.

Bukser med vide bein som kryper oppover lårene.

Skjorter.

Ryggknepping (eller glidelås) på sparkebukser er helt i orden, babyen kan ligge litt på magen på stellebordet som en treningsøkt :)
Gjest Alimka
Skrevet

På HM selger de badebukser til gutt i str. 50. Kanskje noen få trenger så liten størrelse til babysvømming, men ellers går jeg ut fra at behovet er lite...

Har også nettopp arvet bikini (med bukse og topp altså) i str. 74...

Fikk mye joggedresser med hettejakke i de minste størrelsene til det ene barnet, en ting var hetta, noe annet var den relativt tykke jakka som bare skled oppover... Men buksa var jo grei å bruke ;)

Ene barnet mitt fikk også en boblevest i str. 68 i gave. Helt ubrukelig, ble til slutt gitt videre med lappen på.

Skrevet

Det er jo nesten umulig å finne tynne jakker uten hette. så jeg har begynt å klippe de av, tullete greier altså

Skrevet

Enig, bortsett fra det med hettene. Jeg brukte ofte en hettejakke på mine små oppi vognen, ble som lue det.

Skrevet

Jeg brukte faktisk en del gensere/jakker med hette på til mine yngste da de var babyer, men kun utendørs. De var så varme av seg at de ble våt av svette med selv ganske tynne luer på (på vinteren ja), men med hette så ble ikke hele hodet dekket på samme måte. De fikk det lune som når de snudde på hode og fikk nesen unn mot siden av hetten (om dere skjønner?), mens en del av hode da ikke var dekket og fikk luftet seg. Var helt perfekt. Men innendørs ble det bare klumpete og i veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...