Gå til innhold

Hvordan klarer dere velge navn??

Anbefalte innlegg

Vi har tre mulige navn til den lille jenta vår, men klarer ikke velge. Hvordan har dere andre klart å ta et valg? Hvordan vite at et av disse navnene skal være det man har mest lyst å ha resten av livet? Og så fort det er sagt ut til alle så går det jo ikke an å angre (?)..Og nå nærmer det seg termin..hjelp..

hilsen frustrert mamma-to-be..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143942299-hvordan-klarer-dere-velge-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv vipper jeg mellom to navn nå og kjenner følelsen...

Har bestemt oss for å vente til vi møter henne for å føle hvilket navn som er riktig.

Har forøvrig skrevet på bloggen min i dag om dette med valg av navn, ingen enkel sak nei.... :-)

Vi hadde tre navn klar da vi fik den første. Og da vi fik henne i armene var det egentlig bare et av de som kledde henne. Så da ble det det.

Det er et enormt ansvar å velge navn til barnet. Det skal jo følge det hele livet. Jeg var også veldig nervøs for å velge feil.

Men hvis dere har tre forslag som alle kan brukes så ville jeg vente og se. Det er vanskelig å forklare men i blant så opplever man at babyen passer et navn-ikke passer et navn når man ser den. Jeg har en veninde hvor de hadde bestemt navnet før fødslen. Det navnet ble endret i samme øjeblik de så henne for det passet slet ikke syntes de. Selvom de var blitt enige om et fint navn på forhånd.

Folk tar ikke skade av å være nysgjerrige en liten stund, og babyen selv bryr seg ikke om navnet er klart fra første minutt - så ikke stress. Lykke til med det hele. :)

Jeg har det på samme måte! Vi står mellom 3-4 navn. Både jeg, pappa og storebror liker alle navnene godt, men vi har hver våre favoritter og klarer ikke bli enige, verken med oss selv eller hverandre :( Uff, altså. Håper babyen bare "har" et navn når han kommer ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...