Milla20 Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Hei. Vi skal til syden i sommer, og gutten min er da 13 mnd. Lurer på om noen har tips til hva som er smart å ha med? Vansklig å huske på alt, så begynner derfor liiiitt tidlig med planlegging! Hva er greit å ha med tilfelle sykdom?
1down Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Vår lille er 9 mnd og vi kom hjem fra en uke i syden i går Snuppa ble syk siste dagen, så jeg er SJELEGLAD for at jeg hadde pakket ned nesesuger og nesespray! Ikke minst med tanke på flyturen hjem var den gull verdt! Ville også tatt med flytende paracet og termometer. Du får jo såklart kjøpt disse tingene i syden også, men greit å ha for hånden dersom lille skulle bli syk. Vi hadde også med dentinox for hun holder på med tenner, men det er vel kanskje ikke aktuelt for dere Ellers så hadde jeg med små bokser med leverpostei og ga ofte brødskive i stedet for grøt, da hun ikke var særlig interessert i grøt der nede - kanskje pga varmen? UV drakt var gull, og smurte med faktor 50, viktig å smøre ofte! Hun ble aldri solbrent Vi hadde med bleier til hele oppholdet fordi vi hadde hørt at bleier var veldig dyrt der, noe som ikke stemte - en pakke libero nr 4 kostet 46 NOK så den koffertplassen kunne vært fylt med noe annet, for å si det sånn Dette var i Spania da, spørs vel hvor man skal. Vi hadde også med barnemat men de selger Nestle glass der - eneste er at det er jo litt vanskelig å vite hva man gir da, for jeg kan ikke spansk Også er ofte aldersanbefalingene annerledes enn i Norge. Så var i grunn greit å ha med syns jeg. Ville hatt med ekstra solskjerm eller paraply til vognen, det var et must! Siste dagen fikk jeg kjeft av en kelner der nede som kunne fortelle at det flaskevannet jeg ga babyen ikke var så bra for barn, at det var 2 andre typer som var bedre pga innholdet salter og mineraler visstnok. Dette hadde jeg ingen anelse om! Kokte uansett flaskevannet også jeg da, så så farlig kan det vel ikke være? Jeg syns forøvrig det gikk kjempegreit å reise med baby, over all forventning egentlig! God tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå