Gå til innhold

Tvungen ferie med svigermor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Har funnet verdens kjekkeste mann, med fin hytte, men det er bare ett problem: svigermor følger med hytta.... Både hun og han liker å være på hytta i ukesvis om sommeren ( det er den optimale sommeren for dem) og nå som jeg er temmelig gravid denne sommeren, så ser han det som en selvfølge at vi alle er på hytta sammen. HUn er enke og har bruksrett til hytta, og da jeg foreslo at vi kunne dele sommeren mellom oss, slik at hun fikk noen uker tilgjengelig for seg selv, så sa han at hun ikke likte å være der alene.... Det må jo ha sammenheng med at hun ikke liker å lage mat og heller ikke liker å vaske/ rydde hus ( har vaskedame i byen), så det er jo luksus for henne å komme til ferdig feriekoloni.... jeg vet ikke hvordan dette skal gå:( det er ikke ferie for meg å skulle bo med andre, og være selskapsdame i 3 uker.... Men han blir såret hvis jeg trekker meg ut av dette, så jeg sitter i saksa på alle vis....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å fytti grisen! Jeg føler med deg. Hadde klikka helt for meg om jeg var i din situasjon. Blir lei av svigermor etter to timer jeg :P

Jeg ville krevd et kompromiss. At dere er der x antall dager med ho, og x antall dager alene.

Og trenger ikke gå oppi hverandre hele dagen heller. Selv hadde jeg blitt sur om ho ikke gadd hjelpe til med noe og jeg var veldig gravid!

Finner seg ikke i hva som helst, og som gravid har vi vel lov til å være ganske irrasjonell til tider :D

Skrevet

Må dere på hytta hele sommeren da?

Kan dere ikke ta f.eks 2 uker der også reise bort resten?

Og er jo svigermor som eier hytta så dere har vel ikke så mye dere skulle sagt..

Skrevet

Oi, stakkars deg, jeg tror ikke at jeg hadde holdt ut to netter engang......Det hadde ødelagt ferien totalt. Håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Vi drar ikke på hytta til svigers...da de er der hele sommeren, og de har aldri tilbudt oss/latt oss være der alene ...av en eller annen merkelig grunn.....blur GAL om man skal være under samme tak med de mer enn to dager på rad....men det gir meg dårlig samvittighet nå, for svigermor har akkurat fått påvist den farligste hjernesvulsten, og har antatt 16 Mnd igjen å leve :( så det å vite at sønnen min på 2,5 og den i magen ikke vil huske bestemoren sin er forferdelig trist, og nå set jeg på det annerledes...når vi er med svigers nå, er tiden verdifull <3

Skrevet

hehehe... ikke alltid bare bare med svigers. Er det ingen mulighet for at dere kan dele på det, eller at dere tar dere noe dager avbrekk inni mellom?

Har selv vært på ferie med sviger. Da ble det noen heldags turer på oss. litt sånn for freden ;) Lykke til :) :)

Skrevet

jo jeg skulle gjerne sett at vi delte det opp litt, og det er vi som eier hytta, og styrer over den, men mannen min har sånn omsorg for henne, og vil ikke at hun skal være alene i ferien....han er vant med å ha henne gående rundt seg, for han er bare ute og jobber i Hagen, med snekring etc. Og går bare inn til henne av og til, men jeg føler ikke at jeg har noe sted å gå, så jeg blir sittende å være selskapsdame i sofaen. og han forstår ikke problemet.... Jeg har prøvd å forklare dette, men han mener at vi bare skal se det an, og at ting går seg til.... Personlig så ender jeg vel opp med å bli sittende i byen... jeg får ham ikke med meg på en annen ferie, for han vil kun være på hytten når det er sommer. Jaja, takk for støtten jenter:) godt å vite at det ikke kun er jeg som syns slikt er vanskelig....

Skrevet

Minn han på at dette er siste sommeren det bare er dere to!! Ca 18 år til neste gang ;)

Og man skal nyte den tiden man har som bare kjærester mens man kan. Uten forstyrrelser eller bekymringer :)

Skrevet

Du får finne på andre ting å gjøre du da. Tusle i hagen, lese noen gode bøker, høre på lydbok og sole deg, lage god mat, ta turer i nærområdet..

Helt ærlig, du skaper jo også problemer ut av ganske lite,,,

Vi er sp heldige å få lov til å komme på hytta til min manns besteforeldre. Og dit kommer vi med to unger og magen min så ofte vi kan! Om det blir for mye svigerfamilie, trekker jeg meg bare tilbake litt. Kjempedeilig.

De bor der hele sommeren, så vi kan ikke låne hytta en uke eller to, det hadde jo vært deilig det selvfølgelig, fordi da hadde vi vært mindre "på besøk" men i stedenfor p fokusere på det, fokuserer vi på at vi er heldige som får bruke så mye tid med disse gamle. Ingen selvfølge!

Barna er heldige som får ha et så nært forhold til oldeforeldrene sine, og så får det bare være at vi ikke helt bestemmer døgnrytmen selv.

-men etter at vi har blitt flinkere til å fortelle våre planer for dagen kanskje dagen før, etc, så har også de gamle sluttet p prøve å lage et dagsopplegg for oss etc. Alle slapper bedre av!

Vi har forresten vært masse på ferie med svigers også, elsker det! Hold på relasjonen, den er gull verdt med barn i huset!

Skrevet

Du får finne på andre ting å gjøre du da. Tusle i hagen, lese noen gode bøker, høre på lydbok og sole deg, lage god mat, ta turer i nærområdet..

Helt ærlig, du skaper jo også problemer ut av ganske lite,,,

Vi er sp heldige å få lov til å komme på hytta til min manns besteforeldre. Og dit kommer vi med to unger og magen min så ofte vi kan! Om det blir for mye svigerfamilie, trekker jeg meg bare tilbake litt. Kjempedeilig.

De bor der hele sommeren, så vi kan ikke låne hytta en uke eller to, det hadde jo vært deilig det selvfølgelig, fordi da hadde vi vært mindre "på besøk" men i stedenfor p fokusere på det, fokuserer vi på at vi er heldige som får bruke så mye tid med disse gamle. Ingen selvfølge!

Barna er heldige som får ha et så nært forhold til oldeforeldrene sine, og så får det bare være at vi ikke helt bestemmer døgnrytmen selv.

-men etter at vi har blitt flinkere til å fortelle våre planer for dagen kanskje dagen før, etc, så har også de gamle sluttet p prøve å lage et dagsopplegg for oss etc. Alle slapper bedre av!

Vi har forresten vært masse på ferie med svigers også, elsker det! Hold på relasjonen, den er gull verdt med barn i huset!

Tror det har litt med personligheten til svigerforeldrene å gjøre også da. Jeg kunne fint bodd i flere uker sammen på hytte med svigerfar, men ikke svigermor......

Skrevet

Da er jeg bare SÅ heldig med svigers;)

Reist pÅ jentetur til Danmark, bare svigermor og jeg (gikk faktisk bedre enn om jeg hadde hatt med mamma!!;)

Var pÅ hytta til svigers i pinsen - alt var bare harmoni:)

Vi samarbeidet om matlaging og oppvask, svigermor, svigerinne og jeg:) Svigermor sa at det var den koseligste ferien hun hadde hatt der nede:)))

Vi gÅr pÅ kafe støtt og stadig - og strikkekafeer;)

Er aldri nei i svigermor og svigerfars vokabulær hvis vi eller jeg spør om noe:)

Svigermor kom pÅ besøk pÅ fredag pÅ sykehuset (var innlagt med smerter i magen. men de vet ikke hva det kan være..

Mini har det bra ennÅ:) Fikk se henne pÅ ultralyd pÅ torsdg kveld (hun var skikkelig vÅken, i motsetning til ord. ul.)

Endelig hjemme igjen, men kjipt at de ikke kan finne ut hva som gir meg disse vanvittige smertene..

Blir vartet opp i mente av samboeren som ikke vet hva godt han kan gjøre for meg..:)

ER SÅ heldig med mine:))

Skrevet

Skrytepave!!! Og det sier jeg bare fordi jeg egentlig er veldig misunnelig :P Hehe..

Skrevet

Skal prøve å gå ferien i møte med åpent sinn og godt humør her;) hvis jeg får klaustrofobi så få jeg heller ta meg et avbrekk hjemom... Sikkert lurt med litt pause fra hverandre innimellom, så blir det bra for alle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...