Gå til innhold

Hei hei :-) Hjelp ang eggløsning ved bruk av pergo?? :-)

Anbefalte innlegg

Lurte på når dere fekk eggløsning etter endt bruk av pergo?

Står på dobbel dose pergo g avsluttet den 27. Mai og nå lurer eg på sånn ca eg kan forvente eggløsning??

Legen sa at eg skulle begynne å ta eggløsningstest fra dag 10, men hun sa ikkje om det var 10 dager etter endt kur eller 10 dager reknet fra første mensdag! ?

Dette er andre kuren eg har stått på og sist vart det ingen spire, så veldig opptatt på å prøve å gjøre alt rett denne gangen.

Fekk heller ingen positiv eggløsningstest sist til tross for gjentatte tester :-/

Brukte 100 mg hver dag fra dag 3 til dag 7 i blødningen.

Håper på mange svar og råd :-)

Fortsetter under...

Hei :)

Vil tro det er på dag 10 fra første mensdag?

Jeg går på min første pergo, enkel dose, og skal ta siste tablett i morgen. Spennende. Jeg fikk beskjed om å teste fra dag 12. Jeg begynte å ta pergo på dag 4.

Lykke til :)

Spennende :-) Takk for svar :-) Føler at man nesten blir litt redd for å "gå glipp" av en dag, spesiellt med tanke på at eg ikkje har så tydelege tegn når eg først får eggløsning. Blir vel snart til at gubben later som han sover veeeldig tungt for å sleppe tenker eg :-D

Lykke til til dere også :-)

Satsa på at en liten spire fester seg snart :-)

Skjønner akkurat hva du mener :) vil heller ikke gå glipp av en dag!

Jeg kjenner det veldig godt når jeg har eggløsning. Får skikkelige smerter i en av sidene og klarer så vidt reise/sette meg...Regner med det blir mye verre med pergo...huff! Men hva gjør man ikke for et lite vidunder :)

Er virkelig verdt det når man endeleg står der med positiv test og får verdas fineste vidunder i armene ni mnd etterpå :-)

Har ei herleg tulle på 4 1/2 år fra før med hun så gjekk det ganske kjapt å bli gravid, noko legene har konkludert med at det mest sannsynlegvis var pga at eg hadde en SP i uke 10 like før eg vart gravid med hun.

Nå har dei endeleg funnet ut at eg har PCOS så da fekk vi startet på provera og pergo etter nesten 1 år med prøving på nr 2 :-)

Så krysser fingrer og tær denne gangen :-)

Har du hatt bivirkninger på pergo?

Selv vart eg veldig ustabil i humør, hetetokter og sliten på pergo denne gangen.

Får håpe vi begge havner på forumet for første trimester snart :-)

Heldig dere for tuppa dere har så skjønner virkelig godt at dere vil ha flere :)

JA! Har veldige hetetokter og noe hodepine...noe lett nærtagende er jeg også men alt dette er absolutt verdt det!

Før vi vet ordet av det så er vi over på 1 tri :)

Annonse

Hmmm, etter mine berekninger da så dersom eg skulle ved eit mirakel fått eggløsning rundt dag 10 eller 12 så har vi faktisk truffet enten dagen før eller akkurat på rett dag :-) *krysse fingrene veldig veldig hardt* :-)

Jeg går også på pergo. Dobbelkur, tok siste piller igår. Vi har fått beskjed fra legen om å ha sex fra og med torsdag (5 dager etter siste pille er tatt) og minst annen hver dag i en uke framover.

Jeg skal også ta blodprøve på syklusdag 22 for å se om jeg har hatt el. Jeg har også pcos.

Hei :-)

Jeg har tatt el test fra syklus dag 11 og i denne perioden fikk jeg positiv el test på dag 21. Har svak el fra før av, så pergo skulle hjelpe. Har el tester fra billigtester, begge strekene var like, men de var svake. Det er det nærmeste jeg har vært positiv test! Har hatt sex annen hver dag siden dag 11. Er nå på dag 23 og håper at det snart blir en positiv graviditetstest! Ellers blir det dobbel pergo neste periode :-)

Kjekt å kunne utveksle litt erfaringer! Har følt det vanskelig ang el, men håper det går vår vei :-) har ikke fått beskjed om å ta blodprøve i løpet av syklusen for å se om jeg har hatt el. Noe jeg kunne tenkt meg å gjort, greit å vite om det har vært el, tenker jeg :-)

Lykke til jenter!

Hei,

jeg går på Pergotime og begynte siste kur 10.mai og tok el kalkulator på nett hvor det stor jeg skulle ha EL rundt 17.mai men når jeg testet så kom den ikke før 23.mai, så syklusen min er nok litt på tur. Venter nå i spenning om det går godt eller om tr kommer... jeg har og pcos.

Tar tid dette her men gir ikke opp.

Annonse

Blir heller ikkje fulgt opp med verken blodprøver eller ultralyd, så veldig spent på dette her :-)

Har hatt sex annenhver til hver dag siden vi sluttet med pergo den 27. Mai og håper det klaffer denne gangen med dobbel kur :-)

Men er litt usikker på korleist eg skal evt kunne se om eg har eggløsning?

Siste to dagene har eg hatt bitte litt småømme bryst og har hatt lite, men eggehvit lignende utflod. Men det er ikkje noe særleg mykje og når eg tar det på fingeren så er det slik at eg kan "strekke" det litt.

Kan det vere eggløsning??

:-)

Blir heller ikke fulgt opp av gyn. Hun sa bare til meg at nå skulle vi prøve å bli gravid...

Hvis det ikke klaffer denne måneden må jeg ta lapraskopi for å sjekke tette eggledere...

Jeg fikk beskjed om å ha sex mellom dag 12-17 etter pergo. Begynte med pergo dag 4.

Jeg skal teste med el-tester. Har bestandig fått med positive tester under el men har ikke blitt gravid...håper det klaffer denne måneden:)

Solmor1: høres ut som el-slim, at el er på vei og at du kan være i en fruktbar periode.

Denne el-slim-perioden tester jeg ikke positiv. Jeg tester positivt når jeg har skikkelige smerter på siden i magen. Det stikker og det kjennes ut som at hele underlivet skal falle ut. Blir skikkelig oppblåst også når eggløsning skjer. El-slim har jeg noen dager før eggløsning skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...