Gå til innhold

Og da kommer det store spørsmålet. Sette inn 1 eller 2 egg? Kan jeg velge?

Anbefalte innlegg

Gjest Løvemusene

Siden dette er vår første ivf/icsi så er jeg helt grønn.. som dere har skjønt.

Blir vel mest sannsynlig å ta ut egg på onsdag.

Hvor mange valgte dere å sette inn på deres første forsøk? Og kommer det ann på hvor mange man eventuellt får på frys? Anbefaler legene å sette inn to fremfor å fryse ned den ene?

Siden jeg er i midten av tyveårene og sånn sett ikke har en biologisk klokke å ta hensyn til så har jeg lyst å sette inn kun et egg. Det er min mann som har trege svømmere, så jeg tror at så lenge de hjelper sædcellen inn i egget så går resten som det skal, de har veldig mange ganger nevnt at jeg er veldig fruktbar. Så jeg tenker at setter de inn to blir det garantert tvillinger... tar i mot hva som helst, tvillinger kan det bli av et egg også, men.. ja dere forstår sikkert.. jeg ønsker bare å sette inn et, og gruer meg til å fortelle legene det, håper de vil respektere det...?

Fortsetter under...

i det offentlige får man som regel ikke velge, det settes inn 1 på de to første fersk forsøkene og 2 hvis man ønsker på 3 og siste.

hva de anbefaler ang frys eller sette inn tror jeg kommer an på kvaliteten på eggene også. tror ikke du trenger å grue de for det, de vil nok helst sette inn 1 på deg siden du er så ung og d er 1 forsøk :)

Som monky sier over her, så blir det nok ikke tema en gang at dere får to egg inn på innsettingsdagen :)

Det er bare i spesielle tilfeller at man får inn to egg ved de første forsøkene i det offentlige :) I det private kan man derimot velge litt selv :)

Gjest Løvemusene

Puh, det var godt å høre! Takk for svar! :)

Herregud nå kjenner jeg at jeg begynner å grue meg skikkelig til egguttak. Hvorfor må det florere med så mange vonde erfaringer her :P

åssen går det med dere?

Hehe, det er ikke bare positive ting ved forum som dette nei, når man kan lese om smertefulle egguttak osv ;)

Kan bli skremt av mindre!

Men husk at alle er forskjellige, og dermed oppfatter smerte på forskjellige måter :)

Man blir ganske neddopet før uttak, da klinikkenes mål er at man skal ha et helt smertefritt uttak :)

Men ja, noen kjenner litt eller ingenting, og andre mer.

Grue deg skal du ihvertfall ikke! Det er over på null komma niks, og kjenner du noe så kjennes det ut som mensmurringer/ lette eggløsningssmerter (men det er jo min personlige mening :))

Selv så virket ikke lokalbedøvelsen på høyre siden min ved forrige uttak, og på Hausken får man ikke "dop" slik som man får på sykehusene. Så jeg kjente det uttaket veeeelig godt! Men jeg synes personlig ikke at det er så fryktelig ille, pluss at det går fort over. Intense menssmerter er mye verre!

Man kan være litt øm etter uttaket, gjerne i flere dager, men to paracet er nok til å døyve det :)

Nå ser jeg at kanskje dette innlegget virker mot sin hensik, hehe, men poenget mitt er ihvertfall at du trenger ikke å grue deg, for det kommer til å gå så fint så :)

De aller fleste sier jo i etterkant at dem ikke skjønte hvorfor dem gruet seg, for det er fort over og ikke noe vondt :)

Gjest Løvemusene

Hihi takk for at du roer ned nervene minne litt i hvertfall :)

Er vel strengt talt ikke noe synd på oss hehe, vi går jo bevisst inn på å sende oss selv gjennom noe mye vondere når vi gjør dette, fødsel..... ;)

Har du vært gjennom mange uttak?

Annonse

All verdens uttak, hormoner og gudene vet hva fører jo til drømmen; et barn :D

Og da tåler vi det meste, tror jeg ;)

Ikke minst en fødsel ;p

Dette blir det tredje uttaket mitt :)

Gjest Løvemusene

Er det tredje forsøk på samme barn?

Har du fått noen på frys i tillegg? Beklager at jeg graver og spør, syns det er så spennende nå rett før vi skal i ilden.

Hvilke dag har du uttak?

Klem fra en spent løvemus!

Gjest Trulte med to små

Siden du er rundt 25 år så får du nok inn kun et egg og hvertfall siden du ønsker kun et inn. Ingen lege kan tvinge på en to egg inn om man ikke ønsker det.

Jeg er 37 år og fikk inn 2 egg alle gangene, men de spurte meg hva jeg ønsket.

Pga alderen min og at jeg ikke har barn fra før ønsker jeg å sette inn 2. Jeg tar gjerne i mot tvillinger! ;) ;)

Lykke til!

Vi hadde 3 egg som befruktet seg i ICSI forsøket vårt. Da jeg er over 37 fikk jeg tilbud om å sette inn 2, noe jeg gjorde. Fikk etterpå beskjed om at det 3 egget ikke klarte seg og ble ikke lagt på frys. Resultatet av 2 egg inn er en baby i magen :-)

Bare koselig med graving og spørring :D

Har ingen barn, så ja, tredje forsøk på samme barn kan man vel si :)

Men det er 2 år siden forrige forsøk, og det har gått laaang tid mellom hvert forsøk pga utredninger, operasjoner osv :)

Alle gode ting er 3, er det ikke det dem sier? :D

Ser nå at du også har spurt etter når uttaket mitt er, løvemusen ;)

Som sagt, jeg roter litt om dagen :-/

Jeg vet ikke når uttaket er enda, men på fredag som kommer er det UL og da vil jeg få vite mer :) Forhåpentligvis blir det uttak mandagen etter på :) I uke 24 en gang blir det ihvertfall :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...